وزیر جهادکشاورزی ؛
وزیر جهادکشاورزی از پایان عملیات بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 08 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛ امروز ۳۷ هزار هکتار از این طرح در استان ایلام به بهره برداری رسید و در کنار آن ۱۰ هزار هکتار از پروژه های مرزی در بالادست این طرح نیز افتتاح می شود.

با بهره برداری از طرح های جدید، اراضی آبی استان ایلام از ۷۰ هکتار به ۱۰۸ هزار هکتار رسیده و موجب افزایش چند برابری اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنان منطقه شده است.

در بازدیدی که روز گذشته از طرح های آبیاری تحت فشار دره شهر و طرح کشت گل نرگس داشتیم، نقطه قابل ذکر، کاشت این گل در زمین هایی بود که برای کشت دیم هم قابل بهره برداری نبودند.

با همت کشاورزان و حمایت دولت، هم اکنون این زمین های بایر و غیرقابل استفاده، در سطح ۷۰۰ هکتار به پرورش گل نرگس اختصاص یافته که در کنار درآمدزایی و تولید گیاهان دارویی، موجب اشتغال زایی برای مردم منطقه نیز شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
یه سوال از جناب سلیمانی استاندار ایلام ...چرا با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور پروژه بزرگ و ملی تونل قلاجه در شهرستان ایوان افتتاح رسمی نشد ؟ ارزش افتتاح این پروژه میشه کمتر از برنامه های افتتاح چند باره بعضی از روبان بریدن های شما باشه ....منتظر یک جوای قانع کننده در این رابطه به مردم ایوان هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار