شهرستان چرداول در استان ایلام بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های متعددی در بخش های مختلف بوده است.
کد خبر: ۵۶۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 05 February 2018

به گزارش تابناک ایلام، شهرستان ۶۷ هزار نفری چرداول با مرکزیت شهر سرابله در شمال شرقی استان ایلام قرار دارد.

در این شهرستان قابلیت های مختلفی برای سرمایه گذاری،  تولید و اشتغال وجود دارد، یکی از این قابلیت های شهرستان کشاورزی است.

اقبال گراوندی مدیر جهاد کشاورزی چرداول اظهار داشت: حدود ۱۶۰۰ هکتار اراضی مستعد آبیاری تحت فشار با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان در دست اجرا و در مرحله افتتاح است.

گردشگری قابلیت اصلی چرداول

یکی از نقاط قوت این شهرستان دارا بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی است که می تواند در جذب گردشگر نقش عمده ای داشته باشد.

جهانبخش طهماسبی رئیس میراث فرهنگی چرداول اظهار داشت: شهرستان چرداول دارای ۱۱۱ اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی کشور است.

وی افزود: همچنین این شهرستان دارای دو روستای زنجیره علیا و سنگ سفید به عنوان روستای هدف گردشگری زمینه بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارد.

راهها از مهمترین عوامل توسعه در هر منطقه ای به شمار می روند، احمد اسفندیاری رئیس راه و شهرسازی چرداول نیز در این خصوص اظهار داشت: پروژه راهسازی سرتنگ هلسون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه شل کش و نیز در حوزه چهاربانده شدن بانکول به حمیل در دست اجرا است.

انتظارات مردم شهرستان

علی عزیزی یکی از اهالی چرداول گفت: سد چناره که چند سال پیش قرار بر این بود کلنگ زنی شود، هنوز کلنگ زنی این سد انجام نشده است.

مسعود یاری یکی دیگر از اهالی شهرستان چرداول نیز گفت: از مسئولان درخواست داریم زیرساخت های عمرانی و اقتصادی در شهرستان چرداول بیشتر شود.

۴۶ پروژه عمرانی جهت افتتاح

مراد یگانه فرماندار چرداول اظهار داشت: طی دهه فجر تعداد ۴۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان جهت افتتاح در شهرستان داریم.

وی افزود: این پروژه ها در زمینه های عمران شهری، روستایی، عشایری، آبرسانی،  برق و فاضلاب شهری هستند.

با بهره برداری از طرح ها و پروژه های دهه مبارک فجر شاهد چشم اندازی مطلوب از نظر تولید و اشتغال در شهرستان خواهیم بود./ف

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار