چرا دستگاه هایی که شرح وظایف دریافت کرده اند در مقابل انجام وظایف خود کوتاهی کرده تا این چنین دقیق، دو روز قبل از برگزاری این نمایشگاه متولیان و مجریان آن هنوز نتوانند مکان مناسبی برای این نمایشگاه دست وپا کنند ؟ پس آن همه شعار پر طمطراق مدیران حوزه فرهنگی کجا رفته است ؟
کد خبر: ۵۶۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 04 February 2018

تابناک ایلام ::وقتی بحث بر سر مسائل فرهنگی می شود بسیاری از مدیران برای آنکه این چنین وانمود کنند که طالب وطرفدار  کارفرهنگی هستند ،در ودیوار را از شعارهای فرهنگی پر کرده وگاها نیز در مجالس ومحافل آنچنان با آب وتاب از فرهنگ وتهاجم فرهنگی وتبادل فرهنگی سخن به میان می آورند که گویی تنها دلسوز فرهنگ این آقایان هستند ولاغیر .

اما به زمان عمل که می رسیم ضعف فرهنگی با تمام ابعاد وشاخه هایش از فرهنگ زندگی گرفته تا کتابخوانی وتغذیه و از رانندگی گرفته تا بهداشت و...و..از سروکولمان می بارد .جالب تر اینکه ابزار شما بخوانید تهاجم فرهنگی ! از در ودیوار خانه هایمان بالا رفته و در کنج اتاق خواب هایمان لانه کرده اند، اما نمی دانم این همه تناقض شعار و عمل نتیجه چیست ؟واین همه اعتباری که برای این موضوع هزینه می شود چرا کارساز نمی شود؟

ازاینها که بگذریم ،با وجود نیاز به یک کار فرهنگی بسیار موثر نظیر کتابخوانی  ،در رفتار وکردار ما ،نه تنها مدیری برای این اتفاق مهم پیش قدم نمی شود بلکه بسیاری با سنگ اندازی در مسیر این اتفاق فرهنگی ،مشکل ایجاد می کنند .اتفاق پشت اتفاق برای کنسل شدن برنامه های فرهنگی ! اما آب هم از آب تکان نخورده وکک هیچ مدیر فرهنگی هم نمی گزد.البته در استانی که مدیران ارشد ان برای کارها وسیاستهایشان هیچ پیوست فرهنگی ندارند ،بروز این اتفاقات چندان تعجب آور نیست.

همین روز گذشته بود که بی برنامگی ها و صد البته سهل انگاری ها منجر به کنسل شدن یک یادواره فرهنگی مهم در استان شد انگار نه انگار اتفاقی افتاده باشد ! مهمتر اینکه هیچکدام از مسئولین ومدعیان فرهنگ سازی دراین استان حتی حاضر به یک عذرخواهی وتوضیح برای چرایی کنسل شدن این یادواره نشدند.

حال بازهم یک اتفاق دیگر قرار است برای یک برنامه فرهنگی دیگر به وقوع بپیوندد،از هفته ها پیش برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب استان صورت گرفته ،تصمیمات لازم  وی کاغذ اتخاذ شده ،شرح وظایف دستگاه های مختلف تعیین وابلاغ شده است.اما در حالیکه دو روز دیگر تا برگزاری نمایشگاه باقیست ،هنوز مکان این نمایشگاه تعیین نشده ودستگاه های متولی درمسیر برگزاری سنگ اندازی می کنند.

در حالیکه مجتمع نمایشگاهی چغاسبز برای برگزاری این دست نمایشگاه های ایجاد شده ومتصدیان ومالکین آن از انواع واقسام تخفیفات  وتسهیلات دولتی برخوردار شده اند چرا باید از برگزاری این نمایشگاه درآن مکان تخصصی ممانعت به عمل آید ؟ آیا اگر نمایشگاه مبلمان همدان و ..هم بود باز هم مخالفت می کردند ؟

چرا دستگاه هایی که شرح وظایف دریافت کرده اند در مقابل انجام وظایف خود کوتاهی کرده تا این چنین دقیق دو روز قبل از برگزاری این نمایشگاه، متولیان و مجریان آن هنوز نتوانند مکان مناسبی برای این نمایشگاه دست وپا کنند ؟ پس آن همه شعار پر طمطراق مدیران حوزه فرهنگی کجا رفته است ؟

انتظار می رود استاندار محترم ضمن ورود به این موضوع خاص و ارایه دستورات مقتضی از کنسل شدن دومین اتفاق فرهنگی در استان ممانعت به عمل آورند ،بدیهی است کنسل شدن این قبیل برنامه ها اصلا با مرام ومسلک نظامی که بر پایه فرهنگ واخلاق شکل گرفته همخوانی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار