استاندار محترم فعلی ایلام هم هم بهتر است با عبرت گیری از شرایط پیشین ،از پرداختن به حاشیه های بی حاصل و قرار گرفتن در گرداب حاشیه سازی هدفمند خودداری نموده وعنان مدیریت استان را سفت وسخت بچسبند.یقین بدانید که ایلام دیگر تحمل هیچگونه آزمون وخطایی را نداشته وزمان هم همچون برق وباد در حال سپری شدن است .
کد خبر: ۵۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 01 February 2018

تابناک ایلام ؛؛هفته گذشته استاندار ایلام در گفتگوی ویژه خبری به موضوعی اشاره کرد که پرداختن به آن نه تنها دردی از دردهای استان ایلام را نخواهد کاست بلکه به جنجالی برای افزایش تشتت ودودستگی در بین نیروهای سیاسی ،نخبگان اجتماعی تبدیل وبدون شک راه را برهرگونه تعامل این بخش با مدیرت ارشد استان ومعاونتهای آن خواهد بست .

اینکه آقای سلیمانی دشتکی با قاطعیت تمام هرگونه مداخله نمایندگان  یا هر فرد دیگری را در راستای تعیین وانتصاب معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،علیرغم وجود شواهد وقرائن متقن بر وجود تحمیل هایی دراین خصوص  نفی نموده موضوعی پیش افتاده در جریان توسعه محسوب می شود  که یقینا وجود یا عدم وجود دخالت از بیرون در عزل ونصب ها ،در وضعیت اقتصادی و توسعه ای استان وبر سفره مردم تاثیری نخواهد داشت.چرا که راه علاج بیماری مزمن محرومیت استان با وجود مزیت های متعدد آن مدیریت صحیح واصولی منابع وافزایش لابیگری ،تعامل با مدیران ارشد کشوری و درون استانی و فاصله گرفتن از حاشیه هاست

جالب تر اینکه در کنار این ادعا ، اظهار نظرهای جداگانه ای  را از سوی استاندار پیشین ایلام درخصوص معرفی ویا پشنهاد این معاونت هم شاهدیم که این موضوع نه تنها به رفع مشکلات استان کمکی نخواهد کرد ،بلکه با وجود گذشت زمان وفرصت ها ،تنها متضرر این داستان بی نتیجه فقط مردم استان ایلام هستند و لاغیر .بنابراین برای توجیه بیشتر این کاربی حاصل ذکر موارد ذیل ضروری به نظر می رسد:

-اول اینکه که انتخاب آقای درویشی بعنوان معاون اقتصادی به لحاظ فقدان هرگونه پیشینه  اجرایی وتخصصی  دراین معاونت  اصلا کار درستی نبوده وافتخار به این کار غیر علمی و نادرست به صلاح هیچکدام از استانداران سابق و فعلی استان نیست . بنابراین با وجود اینکه قضاوت در عملکردها هنوز زود است اما پیشاپیش باید این دواستاندار محترم خود را برای پاسخگویی به افکار عمومی استان بخاطر عملکردشان دراین انتخاب آماده سازند.

-دوم اینکه یکی از موارد اختلافی بین استاندار پیشین وبخشی از سیاسیون ونماینده استان بر سر همین موضوع معاونت اقتصادی استانداربود .استاندار پیشین باید به این سوال و ابهام پاسخ دهند اگر معاون اقتصادی پیشین مناسب این جایگاه بوده اند چرا ایشان را به استاندار فعلی پیشنهاد نکردند  ویا چنانچه آقای درویشی را پیشتر برای این منصب مناسب تشخیص داده اند چرا در همان زمان این انتخاب را به منصه ظهور نرساندند تا از بروز اختلافات ودودستگی ها مضر به حال استان جلوگیری به عمل آید؟

-سوم اینکه اگر بنا بر دلسوزی برای میدان دادن به نخبگان وچهره های تحصیلکرده استان ورشد و ترقی آنهاست  ،انتقال آقای درویشی بعنوان  یک مدیر ایلامی حاضر در منصب معاون استاندار استان دیگری  به درون استان آنهم برای بر یک منصب همطراز وشاید کمتر ، چندان کار شاقی محسوب نمی شود.بهتر بود زمینه رشد ایشان در استان محل خدمت فراهم واز سایر ظرفیت های درون استان برای این منصب بهره گیری می شد.

نهایتا یک توصیه مشفقانه هم  به استاندار پیشین ایلام که از قضا از احترام و جایگاه خاصی نزد نگارنده این مطلب وبخش اعظمی از همکاران برخودار هستند واستاندار فعلی ایلام :

همانطور که مرسوم است با رفتن یک وزیر،مدیر واستاندار از یک جایگاه ،جایی برای توصیه وپیشنهاد وارایه برنامه برای مدیریت منصب پیشین باقی نخواهد ماند .اینکه جناب استاندار محترم قبلی ایلام در حال حاضر در مسند دیگری مشغول به خدمت شده اند ،بهتراست به جای اینکه وقت وانرژی خود را صرف ارایه پیشنهاد برای استاندار فعلی ایلام وجابجایی مدیران  نمایند ،این ظرفیت را در راستای افزایش اشراف ومدیریت در جایگاه جدید خود نمایند . چرا که مدیریت شهرداری کلانشهر تهران در ماههای اخیر کلکسیونی از ضعف های مدیریتی خصوصا در حوزه مدیریت بحران را در معرض نمایش گذاشته که نتیجه تداوم این شیوه ضعیف مدیریت را در آینده ای نه چندان دور ودرانتخابات های پیش رو شاهد خواهیم بود.

استاندار محترم فعلی ایلام هم هم بهتر است با عبرت گیری از شرایط پیشین ،از پرداختن به حاشیه های بی حاصل و قرار گرفتن در گرداب حاشیه سازی هدفمند خودداری  نموده وعنان مدیریت استان را سفت وسخت بچسبند.یقین بدانید که ایلام دیگر تحمل هیچگونه آزمون وخطایی را نداشته وزمان هم همچون برق وباد در حال سپری شدن است .

مخلص کلام ؛جناب سلیمانی !چنانچه می خواهید درپایان ماموریت کوتاه خود سربلند وروسپید از میدان خدمت بیرون آمده وبا چهره ای خندان ووجدانی آسوده خاک ایلام را ترک نمایید ، با کورتاژ نمودن این حاشیه ها ،مسیر تعامل با نمایندگان ،نخبگان ،رسانه ها و فعالین سیاسی و اجتماعی را برگزینید . بدون شک جابجا نمودن جاشیه ومتن آنهم در استان ثروتمند  وبه قول خودتان اما محروم ! ایلام بجز جفا در حق این مردم وشنا درخلاف مسیرآب عایدی دیگری درپی  نخواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار