مدیرکل کمیته امداد استان ایلام؛
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت :84 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در این استان صرف پرداخت به نیازمندان و 16 درصد دیگر آن نیز صرف احداث پروژه‌های عمرانی شده است.
کد خبر: ۵۶۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 01 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  ضیاء رضایی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به موفقیت‌های استان ایلام در پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: میزان زکات هدف‌گذاری شده برای جمع‌آوری در استان ایلام امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده درحالی‌که تاکنون بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است.


دبیر ستاد زکات استان ایلام افزود: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال این استان نسبت به مبلغ هدف‌گذاری شده هشت درصد و نسبت به زکات سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.


رضایی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران اصلی‌ترین پرداخت‌کنندگان زکات هستند گفت: دامداران این استان امسال تاکنون 300 رأس دام به‌عنوان زکات به ستاد زکات شهرستان‌ها اهداء کرده‌اند.


مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به مصارف زکات این استان اشاره کرد و گفت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده استان ایلام 56 مورد کمک‌هزینه درمانی،20 مورد کمک‌هزینه جهیزیه،73 مورد کمک‌هزینه تحصیلی،25 مورد احداث و بهسازی مسکن، سه مورد آزادی زندانی پرداخت‌شده است.


رضایی افزود: علاوه بر این کمک‌ها، یک میلیارد و 240 میلیون تومان نیز درزمینهٔ تأمین معیشت نیازمندان و کمک‌های موردی هزینه شده است.


وی بیان کرد: امسال همچنین زکات پروژه‌های این استان 258 میلیون تومان بوده که صرف کمک به 14 پروژه عمرانی شامل هشت مسجد، چهار حسینیه، یک حوزه علمیه و یک مورد حصارکشی قبرستان شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار