معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در این استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 28 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمت‌الله رستمی اظهار کرد: این جشنواره به ‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان استان ایلام برگزار می‌شود .

وی به برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم در ایام دهه فجر اشاره و افزود: محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی در مناطق مختلف استان و شهرستان‌ها با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 شهرستان استان برگزار می‌شود .

رستمی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان کاهش روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف است، اضافه کرد: به ‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری جشن‌های انقلاب انجام ‌شده است .

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع انقلاب و دهه فجر، یادآور شد: به همین منظور 5 هزار جلد کتاب تهیه و طراحی‌شده و در ایام ده فجر توزیع می‌شود .

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور بانوان فرهیخته استان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تشکل بانوان فرهیخته استان از 35 بانوی ایلامی فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در استان ایلام فعالیت می‌کنند .

رستمی دیدار با 10 خانواده شهدای انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم نیز در راستای اجرای برنامه‌های ویژه در ایام فاطمیه انجام‌ شده و در ستاد ساماندهی شئون در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز با همکاری هیئت‌های مذهبی تأکیدات لازم صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه 180 مراسم جشن انقلاب در ایام‌الله دهه فجر با همکاری هیئت‌های مذهبی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی 50 مبلغ مذهبی و دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد .

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان اظهار کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، 6 کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در مناطق مختلف این استان به ‌ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها برگزار خواهد شد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار