در پی دیدار استاندار با سید ضیاء هاشمی :
از آنجایی که دکتر احمدی به قول رسانه هایی که دوست دارند با تیترهای خود جایی در دل استاندار پیدا کنند" مو را از ماست بیرون می کشد"! ، باید منتظر ماند و دید خروجی این دیدار برای کهگیلویه و بویراحمد ، گزینه ای بومی خواهد بود یا گزینه ای غیربومی؟
کد خبر: ۵۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 26 January 2018

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در سفر تهران خود ، با مدیر عامل کهگیلویه و بویراحمدی خبرگزاری دولت (ایرنا) دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که روابط عمومی استانداری از این دیدار منتشر کرد : سید ضیاء هاشمی،در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که این خبرگزاری با فعالیت خود در سطح ملی بتواند فضای امید و نشاط را در جامعه تقویت کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با کمک به مدیریت کشور واقعیت‌ها را شفاف و دستاوردها را در جامعه منعکس می‌کنند، اظهار کرد: رسانه‌ها ضمن اینکه زبان مردم در بین مسئولان هستند، می‌توانند دغدغه‌های مدیران را نیز به جامعه منعکس کنند.

هاشمی یادآور شد: خبرگزاری جمهوری اسلامی با داشتن دفاتر داخلی و خارجی در انتشار اخبار و اطلاع رسانی دقیق نقش مؤثری داشته و در آینده نیز در این مسیر تلاش مضاعفی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی فصل جدیدی از همکاری با استان‌های کشور را آغاز خواهد کرد، گفت: همراهی و اعتماد متقابل رسانه‌ها و مدیریت منشأ حرکت و تلاش خواهد بود.

وی با تاکید بر عملکرد رسانه‌ها به عنوان بازتاب دهنده عملکرد دستگاه‌ها و همچنین کمک به فضای نقدپذیری در جامعه عنوان کرد: مدیران نیز باید پذیرای نقدهای سازنده باشند و ایرنا بر تعامل سازنده با مجموعه مدیریت کشور تاکید دارد.
آیا احمدی یک گزینه غیره بومی دیگر را به کهگیلویه و بویراحمد می آورد؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایرنا بر اطلاع رسانی دقیق، درست و به هنگام از فعالیت‌ها و عملکردهای دستگاه‌های دولتی در این استان، نقد مفید و سازنده را راهگشای مدیران در استان دانست.

علی محمد احمدی گفت: خبرگزاری ایرنا می‌تواند با بهره گیری از سابقه فعالیت خود و در پیش گرفتن رویکرد منطقی و متعادل به نقد سازنده پرداخته و به رفع برخی موانع در استان کمک کند.

احمدی با بیان اینکه فضای تهیه اخبار و انتشار آن در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط رسانه‌های مختلف وجود دارد خاطر نشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی منشأ خدمات موثری در استان بوده است.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در بین شهروندان در سال‌های اخیر خاطر نشان کرد: با گسترش فضای مجازی نقش رسانه‌های رسمی در فضای اطلاع رسانی باید به گونه‌ای باشد که افکار عمومی را به درستی هدایت کند تا به مطالبات مردمی در حد امکانات و توانایی نظام پاسخ داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این دیدار اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان، توجه به اشتغال با بهره گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توجه به صادرات استان را از جمله برنامه‌های آتی دولت در سطح استان عنوان کرد.
تعیین تکلیف مدیر خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد؟ / بومی یا غیربومی؟
آنچه که از طرف خبرگزاری ایرنا و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد یک دیدار معمولی بود اما با توجه به اینکه اکنون خبرگزاری ایرنا در کهگیلویه و بویراحمد و پس از انتقال حسینعلی راشکی به سوریه ، با سرپرستی اداره می شود ، می توان دیدار احمدی با سید ضیاء را یک نوع هماهنگی برای تعیین تکلیف مدیریت این خبرگزاری در استان دانست.
از آنجا که خبرگزاری ایرنا سخنگوی رسانه ای دولت است ، مطمئنا در این دیدار دکتر احمدی رایزنی هایی در خصوص تعیین تکلیف رئیس این خبرگزاری با سید ضیاء هاشمی داشته است.
آیا احمدی یک گزینه غیره بومی دیگر را به کهگیلویه و بویراحمد می آورد؟
 
با توجه به اینکه در چند هفته ی اخیر برخی کانال های مجازی با انتشار نظرسنجی هایی با گزینه هایی عجیب ! که متاسفانه به نوعی اهانت به این خبرگزاری را متبادر می کرد ، سعی در معرفی گزینه های مورد نظر خود را داشتند ، به نظر می رسد احمدی برای پایان وضعیت موجود و تعیین تکلیف رئیس این خبرگزاری در کهگیلویه و بویراحمد ، مصمم بوده و حتما گزینه هایی را هم در صورتی که  تقاضای ملاقات از طرف وی بوده باشد اعلام کرده است که باید دید طی روزهای آینده خروجی این نشست چه خواهد بود.
یکی از موضوعاتی که در این مورد مهم است ، انتخاب گزینه بومی یا غیربومی است. از آنجا که شرایط انتخاب رئیس خبرگزاری ایرنا دارای ضوابط خاصی است و نیازمند داشتن فاکتورهایی است که در خصوص گزینه های بومی متاسفانه محدودیت نیرو وجود دارد ! بر همین اساس و با توجه به اینکه انتخاب گزینه غیربومی محتملترین گزینه است ، این گمان می رود که دکتر احمدی از این شرایط برای به کارگیری نیروی مورد نظر خود ، رایزنی هایی با سید ضیاء داشته است . از طرف دیگر هم این احتمال وجود دارد که تقاضای ملاقات از طرف سید ضیاء هاشمی باشد تا گزینه مورد نظر هاشمی با احمدی درمیان گذاشته شود و نظر استاندار را در این خصوص شنیده و از وی تقاضای داشتن همکاری های تناتنگ با رئیس جدید ایرنا را داشته باشد.
از آنجایی که دکتر احمدی به قول رسانه هایی که دوست دارند با تیترهای خود جایی در دل استاندار پیدا کنند" مو را از ماست بیرون می کشد"! ، باید منتظر ماند و دید خروجی این دیدار برای کهگیلویه و بویراحمد ، گزینه ای بومی خواهد بود یا گزینه ای غیربومی؟
نکته آخر
زاگرس نشینان از سید ضیاء هاشمی این انتظار را دارند که بتواند جا پای مدیر عامل لرتبار و موفق یک دهه ای ایرنا یعنی فریدون وردی نژاد گذاشته و نام این خبرگزاری را به جایگاه قبلی خود برساند.(اینجا )
به هر جهت انتظار از سید ضیاء هاشمی اینست که فارغ از تاثیرپذیری از برخی سیاسیون ، بیشتر به حوزه ی تخصصی خبر بپردازد و البته با توجه به اینکه ایرنا خبرگزاری دولت است ، گزینه ای را برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد که توانایی همراهی و کمک به نماینده عالی دولت در استان را با تهیه گزارشات ، اخبار خصوصا بازگو نمودن معضلات و مشکلات واقعی ، در راستای توسعه استان را داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار