رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از وجود کلاهبرداری با روش تماس‌های تلفنی و فریب کاربران علیرغم آموزش و اطلاع رسانی‌های گسترده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 23 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: پیشرفت فناوری و بیش از پیش گسترده شدن آن به خاطر جذابیت‌های بالای آنها روز به روز انسان را به خود وابسته‌تر می‌کند به طوری که کلیه طبقات سطح جامعه را درگیر خود کرده است .

وی افزود: یکی از راحت‌ترین نوع کلاهبرداری‌ها یعنی طعمه قرار دادن مردم با استفاده از تلفن است که به بهانه‌های برنده شدن جوایز از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از افراد هدف خود کلاهبرداری می‌کنند که علیرغم آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های گسترده امروزه همچنان رایج است .

رئیس پلیس فتا ایلام با بیان اینکه کلاهبرداران در این روش با گروه‌های مختلف ارتباط تلفنی برقرار کرده و در قالب دریافت خدمات، فروش محصولات گوناگون و از همه مهم‌تر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی‌ها با فریب دادن اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کنند .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها توجه نکردن به این گونه تماس‌ها و عدم ارسال اطلاعات شماره حساب بانکی و کارت عابر بانک خود است، عنوان کرد: در برخورد با چنین مسائلی ابتدا با طرف مقابل یا سازمان و ارگانی که تماس می‌گیرد، احراز هویت شود و با افراد دیگری متخصص در این حوزه مشورت‌های لازم انجام گیرد .

جمالی عنوان کرد: از دیگر اقدامات پیشگیرانه‌ای که می‌توان انجام داد و به آن توجه کرد این است که اولاً شرکت‌های مختلف در صورت وجود مسابقه برندگان خود را از طریق رسانه‌های جمعی و یا از طریق سایت‌های رسمی و معتبر خود اعلام می‌کنند و اگر شخصی برنده شود از طریق شماره‌های رسمی و مشخصاً خطوط ثابت با آنها تماس گرفته می‌شود نه با شماره تلفن‌های همراه اپراتورهای مختلف و دیگر اینکه هیچ سازمان یا ارگانی از برنده طرح خود شماره حساب، موجودی و رمز دوم نمی‌خواهد، بلکه جایزه به صورت حضوری و در یک مراسم رسمی اعطا می‌شود . 

به گزارش کانال اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان گفت: پلیس فتا همواره با مجرمین سایبری برخورد جدی خواهد داشت و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین جرایمی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار