غیبت دو نماینده استان در روز چانه زنی برای منطقه آزاد تجاری مهران ؛
نکته اینجاست علیرغم انتظاراتی که مردم استان از نمایندگشان در مجلس شورای اسلامی در راستای لابیگری و چانه زنی با دیگر نمایندگان ومجاب نمودن آنها برای رای مثبت به این لایحه اثر گذار درآینده استان دارند ،این لایحه در حالی امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مرود بررسی قرار گرفت که هیچکدام از دونماینده حوزه شمالی استان در این نشست مهم تخصصی حضور ندارند .
کد خبر: ۵۵۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 22 January 2018

تابناک ایلام ::سالها از ارایه لایحه  منطقه آزاد تجار ی مهران به  مجلس شورای اسلامی گذرد ،نمایندگان دوره گذشته بخشی از راه را پیمودند وعلیر غم اینکه این لایحه  دوبار در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد ،اما بدلایلی که پرداختن به آن  در این مقال نمی گنجد ،لایحه  منطقه آزاد تجاری مهران و هفت منطقه دیگر نتوانست از تصویب نمایندگان بگذرد.

فقط به این نکته مهم اکتفاء می کنیم که یکی از مهمترین دلایل  عدم رای آوری این لایحه مهم اقتصادی درمجلس شورای اسلامی ،نداشتن قدرت لابیگری در نمایندگان و قلت تعداد نمایندگان ما و عدم تاثیر گذاری  آنان بر روی نمایندگان دیگر مناطق کشور بوده است .

به هر  شکل ممکن  عمر مجلس شورای اسلامی نهم کفاف تصویب این لایحه را نداد و تمام امیدهای مردم استان ایلام به مجلسی دوخته شد که اکثریت آنها را نمایندگانی از طیف تدبیر وامید تشکیل داده ودست بر قضا یکی از نمایندگان استان بیشترین هزینه را در راستای تثبیت وتحکیم این تفکر در حوزه انتخابیه خود پرداخته است .

پس از ماهها وکش وقوس ،چانه زنی ،چکش کاری ورفع نواقص وایرادات قانونی وفنی  ،امروز باردیگر لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری کشور که مهران یکی از با اهمیت ترین آنها محصوب می شود ،در مسیر بررسی قرار گرفت تا پس از سبک وسنگین نمودن آن توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عبور از فیلتر این کمیسیون تخصصی ،بزودی روانه صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود تا شاید با تصویب آن آمال چند ساله مردم استان ایلام برآورده شود.

نکته اینجاست علیرغم انتظاراتی که مردم استان از نمایندگشان در مجلس شورای اسلامی  در راستای لابیگری و چانه زنی با دیگر نمایندگان ومجاب نمودن آنها برای رای مثبت به این لایحه اثر گذار درآینده استان دارند ،این لایحه در حالی امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که هیچکدام از دونماینده حوزه شمالی استان در این نشست مهم تخصصی حضور نداشتند.

اگر چه استاندار ایلام به اتفاق دکتر شادمهر کاظم زاده به هرترتیب تمام تلاش خود را برای اقناع نمایندگان عضو کمیسیون به کار گرفتند ،اما آقایان دکتر میرزایی ودکتر امینی باید از هر کسی دیگری به اهمیت این روز سرنوشت ساز واقف بوده واین فرصت طلایی را به همین راحتی از دست نمی دادند. آقای میرزایی وامینی باید بدانند که اهمیت حضور آنان درراستای به سرانجام رسانیدن طرحی که می تواند آینده استان را متحول کند از هر کار دیگری با اهمیت تر واولویت دار تر بود.از قدیم گفته اند یک دست صدا ندارد ،شاید اگر جناب میرزایی به جای همراهی با نمایندگان طیف امید در سفر به کرمانشاه که حاصلی برای مردم استان دارد ،این ظرفیت رابرای چانه زنی با نمایندگان همفکر خو درکمیسیون اقتصادی مجلس بکار می بست الان وضعیت بهتر از این رقم می خورد.

هر چند هنوز تا ارایه  این لایحه به صحن علنی  مجلس شورای اسلامی فرصت باقیست ،اما آنان باید با علم به اهمیت این موضوع و اینکه چشمان زیادی نظاره گر رفتار آنان در این مورد خاص خواهد بود ،از پرداختن به امورات وقت گیری که هیچ عایدی برای مردم استان به همراه ندارد خودداری  وتمام هم وغم ووقت خود را مصروف رایزنی و لابیگری با نمایندگان حوزه زاگرس و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب این لایحه نمایند.

عمر نمایندگی مردم همچو برق وباد می گذرد، حقیقتا دربررسی زمان  از دست رفته، بجز انبوهی  انتقاد از عملکرد و رفتار نمایندگان فعلی مجلس ،نکته برجسته دیگری که موید تلاش آنان برای رفع محرومیت از رخسار استان وکمک به مردمانش باشد مشهود نیست . بدیهی است مدت زمان باقی مانده را می توان زمان طلایی برای نمایندگان فعلی استان درمجلس شورای اسلامی به حساب آورد، بدون شک چنانچه تلاش آنان در مدت زمان باقی مانده منجر به تصویب این لایحه شود ،این اقدام بعنوان برجسته ترین خدمت در راستای رفع محرومیت در کارنامه آنان ثبت وضبط وبر ناکارآمدی وانتقادات وارده نیز  خط بطلان خواهد کشید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
همین نمایندگان کرمانشاه بودندکه رای منفی به منطقه ازادمهران دادن جزاین نبایدانتظاری ازدکترهای سهمیه ای داشت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
نمایندگان استان اگر تونستن از ریز گردها در مجلس حرفی بزنن آن وقت لایحه ای به این مهمی رو هم پیگیری میکنن..وقتی مردم ایلام موقع انتخابات بجای انتخاب اصلح به قبیله گرایی رو میارن نتیجه انتخابشون هم میشه این نمایندگان بی کفایت ترسو.
بهروزاحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
متاسفم برای نماینده هایی که حوزه انتخابیه خود را رها کردن و با دشمنای اصلی توسعه و عمرانی استان دارن قدم میزنن و همیشه رای منفی رو به ایلام دادن. راستی اقایان نماینده از همراهیتون با کمپین انتقال (استقلال) مدیریت نفت وگاز غرب به استان ایلام چه خبر؟ نکنه اینم حق ایلام نیست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار