برخی دستگاههای اجرایی بعلت جایگاه و اثرگذاریشان در جامعه از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده که غفلت از آنها ولو تاخیر یک روزه در تعیین تکلیف مدیران دستگاههای اینچنینی ،خسران وزیانهایی را بدنبال دارد که فرصت جبران آنها به این آسانی نصیب مدیریت ارشد استان نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 22 January 2018

تابناک ایلام ::در طول یکی دوماه گذشته هرگاه از عدم ایجاد تغییرات مدیریتی و حذف مدیران ناکارآمد وغیر همسو سخنی به میان می آمد .استاندار ایلام ،مجموعه ایشان ونمایندگان وسیاسیون تاثیر گذار در مقوله تغییرات مدیران ،عدم تکمیل پازل مدیریت ارشد استان را بهانه نموده واین اقدام ضروری را به پس از تعیین تکلیف معاونین استاندار موکول نموده اند.

به هرحال همگی به این موضوع واقفیم که دمکراسی وچرخش قدرت لازم وملزوم ومکمل یکدیگرند،بدون دمکراسی و انتخابات، تغییر مدیران بر اساس روشهای دمکراتیک و حمایت و نقش آفرینی احزاب و جناح های سیاسی شکل نخواهد گرفت مگر در راستای تثبیت پایه های قدرت نامشروع .از سویی نیز بدون چرخش قدرت و تغییر مدیران در راستای جاری نمودن خون تازه در رگ های دستگاههای اجرایی ،دمکراسی امری بی معنا و نمایشی بیش نخواهد بود.

پس باید گفت ؛اگر مسئولین ارشد استان به دمکراسی و تغییر قدرت وچرخش نخبگان معتقد هستند که البته چنین است ،باید بپذیرند که راه تثبیت ونهادینه سازی دمکراسی و تحقق اهداف انتخابات درراستای خدمت بهتر و استفاده از ظرفیت ها وتجارب کارا از کانال تغییر مدیران می گذرد.

شاید تاکنون بارها و بارها در خصوص لزوم ایجاد تغییرات در راس برخی دستگاههای اجرایی مطالب زیادی نوشته و یا تحلیل وتفسیرهای متعددی صورت گرفته است ،پرداختن به این موضوع نه از سر کین ودشمنی است ونه با هدف  سنگلاخی نمودن مسیر حرکت قطار توسعه ،بلکه مصمم هستیم تا همواره چراغ راه را روشن نگه داشته شاید افاقه ای افتاد و دستگاههایی که در حصار روزمَرَگی ، جمع زیادی را به روز مَرگی سوق داده اند در مسیر خدمت بهتر ،منطقی تر وعلمی تر به مردم استان قرار گیرند.

اما در کنار موضوع مطرح شده،این نکته را هم نبایستی فراموش کرد که در میان انبوه دستگاههای اجرایی و خدماتی وسیاسی استان ،بود ونبود برخی از آنها چندان به حال وروز مردم توفیری ندارد چه رسد به اینکه کسی بخواهد از لزوم تغییر مدیران این دستگاهها حرفی به میان آورد.اما دراین بین دستگاههایی نیز وجود دارد که مدیریت وسکانداری آن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توجه به مقوله نحوه مدیر گزینی آنان باید به طور جد دردست کار دست اندرکاران قرار گیرد.

اینک که استاندار ایلام توانست با انتصاب معاونین خود به مهمترین دغدغه مردم ،نخبگان وسیاسیون استان پایان دهد بهتراست تمام توجه خود ر اصرف انتخاب وتعیین مدیران جدید دستگاههای اجرایی استان نماید . بدیهی است اهتمام وتمرکز  سلیمانی دشتکی بر تکمیل پازل تغییر مدیران استان ،راه را بر بسیاری از انتقادات وارده بر ایشان خواهد بست ،انتقاداتی که بی توجهی به آنها توسط استاندار پیشین مولود برخی انتقادات ،اختلافات وتشتت ها دربین سیاسیون نخبگان استان شد.

همانطور که در سطور بالایی به آن اشاره شد ،برخی دستگاههای اجرایی بعلت جایگاه و اثرگذاریشان در جامعه از  درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده که غفلت از آنها ولو تاخیر یک روزه در تعیین تکلیف مدیران دستگاههای اینچنینی ،خسران وزیانهایی را بدنبال دارد که فرصت جبران آنها به این آسانی نصیب مدیریت ارشد استان نخواهد شد.

براین اساس به استاندار ایلام پیشنهاد می گردد با درجه بندی اهمیت دستگاههای اجرایی استان وتعیین اثرگذاری  آنهابر فرآیند سیاسی ،فرهنگی،اقتصادی  و اجتماعی  استان از همین روزها مهمترین خواسته مردم و فعالین سیاسی واجتماعی استان را برآورده نمایند .بدیهی است جلب نظر خیل عظیمی از نخبگان ،فرهنگیان و قاطبه معلمان که این روزها بیشترین انتقادات در فضای مجازی وحقیقی استان به روند تغییرات مدیران از سوی این جمع صورت می گیرد مدنظر قرار گرفته و با احترام به خواست ونظر آنان ،تغییر مدیران را از اداره کل آموزش وپرورش استان آغاز نماید .

پر واضح است ،دستگاه پر اهمیتی که نقش انسان سازی وکادر پروری آن بر کسی پوشیده نیست ،در درون خود مجموعه غنی از مدیران با تجربه ،کارآمد وخلاقی را پرورش داده که هر کدام به تنهایی می توانند سکان مدیریتی دستگاه عظیم آموزش وپرورش را دست گرفته وبه خوبی از عهده مسئولیت خطیر هدایت و راهبری آن نیز برآیند . افرادی همچون مراد جلیلیان ،ایوب یارمحمدی ،امیر مهردادی ،خانم اسلامی ،سعدالله عزتی و یدالله جایدری در این سازمان کم نیستند که قادرند با تصدی مدیر کلی دستگاه محل خدمت خویش ،فضای کار وتلاش را در این سازمان محوری وتاثیر گذار فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
همان طور که در متن آمده ضروری ترین تغییر باید از آموزش و پرورش صورت گیرد. البته اگر در انتخاب مدیر این دستگاه باز اشتباه صورت گیرد و مدیر بر اساس نیروهای خارج از آموزش و پرورش انتخاب شود روز از نو روزی از نو خواهد بود و این تغییر مثبت نخواهد بود.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
این تغییر باید از آموزش و پرورش باید آغاز شود شاید نه به یقین خواست اکثریت معلمان است و حتی نماینده فرهنگی استان که بدون شک با حمایت معلمان به کرسی سبز بهارستان رسید نیز به حق زبان گویای ما معلمان بود. اما با پوزش از نگارنده میتوان در معرفی افراد گفت که نهایت بدسلیقگی است زیرا در بدنه آموزش و پرورش به مراتب افراد قوی تر و با جذابیت فکری و علمی قوی تری هم وجود دارد. بی انصافی است در بین 12000هزار نیرو به تکرار مکررات بپردازیم. به نظر میرسد تا حواشی غیر فرهنگی و یا بازنشستگان سیاسی کار از حیاط خلوت آموزش و پرورش خارج نشوند و چشم طمع آنان کور نشود آموزش و پرورش به ریل برنمی گردد. این عالیجانبان که نام برده اید جز سالیان زیاد مدیریت رانتی چه کرده اند؟ اصلا الان در مصادر معاونت چه گلی به سر معلمان و جامعه فرهنگی زدند؟ آیا آنان که از اداره صحیح معاونت خود ناتوانند می توانند در مصدر مدیرکلی موفق باشند؟!!!! بدون شک خیر
خطاب من به استاندار محترم است که زمانی همکار ما بوده است این است؛ آقای استاندار !خداوکیلی نجات آموزش و پرورش ایلام از نان شب واجب تر است. دستور بدید مشاوران فرهنگی دستگاه تان از بین معلمان با تجربه و در عین حال جوان با سابقه اداری و آموزشی فارغ از سیاست ورزی اشخاصی بیابند و در کلان مدیریت آموزش و پرورش استان بگمارید و یک بار برای همیشه ویرایش و پیرایش مدیریتی انجام دهید. جناب جایدری سی و چند سال در دولت اصوالگرا و اصلاح طلب و تدبیر دارد مدیریت میکند بخدا بسه دیگه.یا جناب عزتی یا اسلامی
یه بار هم به جوان و جوانان اعتماد کنید . اینان اگر مدیر بودند الان این قدر نابسامانی نداشتیم. گزینه های تحصیلکرده؛ باتجربه؛ جوان و دارای سابقه را بیارید از انها برنامه بخواهید ؛ خواهید دید چقدر گوهر ناشناخته هست و رانت ندارند. نماینده ندارند. لابی ندارند. جناب استاندار یه تحقیق از فرهنگیان به صورت نامحسوس گزینه های زیادی روی میزتان خواهد گذاشت پس شما زمینه ساز پیرایش این مدیریت ناکارآمد باشید. ضرر نخواهید کرد. بر اساس تجربه ام میگم اعتماد به نیروی سالم و جوان و حمایت از او ما را به سرمنزل مقصود میرساند نا افراد حزب باد و کاسه لیس نمایندگان
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بخدا اصلی ترین خواسته فرهنگیان و عموم مردم پایان دادن به این نابسامانی و سیاسی کاری آموزش و پرورش است . بنده با بیش از ۲۵ سال سابقه خدمت هیجگاه بیاد ندارم آموزش و پرورش استان اینقدر ناتوان و ضعیف باشد . یک خانه تکاتی اساسی در آموزش و پرورش استان و شهرستانها لازم است تا پویایی و تحرک به بدنه آن بازگردد . باید دست بازتشستگان و اتاق های فکر خارج از بدنه آنرا قطع کرد نگاهی به جنجالهایی که این سالها توسط مدیر کل حاضر در دهلران و آبدانان و دره شهر بر سر کرسی ریاست درگرفت بیتدازید تا به عمق بدبختی می ببرید . تغییر مدیر کل و معاون پشتیبانی ایشان از اهم واجبات در حوزه تغییرات است . بهر حال دوره مدیر کلی بیرانوند سیاه ترین دوره آموزش و پرورش در سی سال گذشته بوده است ‌ نه معلمان راضی هستند نه مردم و نه نمایندگان مردم وقتی داد همه از این همه بی مدیریتی در آموزش و پرورش که به یک بنگاه سیاسی و انتخاباتی تبدیل شده بلند کردیده باید برای نجات آن اقدام اورژانسی صورت گیرد . هر روز ماندن آقای بیرانوند خسارت بیشتری بر آموزش و پرورش استان است
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
درجدیدترین زدوبندهای سیاسی این حوزه خبرهای بدی به گوش میرسد ظاهرایکی ازبستگان آقای زینی وند ازجهاددانشگاهی قرار ه درظاهریه معاون وبه نیت مدیرکلی ازخارج آموزش و پرورش بیادداخل مجموعه این باج بیرانوندبرای قدردانی ازحمایت ها ی قبلی وصدالبته پیداکردن جابرای ایشان دردم ودستگاه آقای زینی ونداست.به حال آینده فرزندان ایلام که ملعبه دست سیاسی بازان شده اندبایدگریست. درضمن این اسامی امتحان پس داده اندآزموده راآزمودن خطاست. .....
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
شایسته سالاری ودوری از تبعیض رعایت ظوابط قانونی وساده زیستی ملاک انتخاب مدیران خدمتگذار است اقای استاندار باید توجه داشته باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار