شهردار آبدانان از انجام ۶۴ هزار مترمربع آسفالت در شهر آبدانان خبر داد، گفت: در این مدت،۳۲ هزار مترمربع زیرسازی و ۸۸۰ متر جدول نیز انجام شده است که در مدت مشابه های سال های گذشته بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۵۵۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 22 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  شاپور هادی زاده با بیان اینکه در چند ماه اخیر بیش از ۶۴ هزار مترمربع آسفالت در شهر آبدانان انجام شده، گفت: در این مدت،۳۲ هزار مترمربع زیرسازی و ۸۸۰ متر جدول نیز انجام شده است که در مدت مشابه های سال های گذشته بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه برج پرچم به ارتفاع ۴۰ متر در قسمت بردبلیه تا قبل از ایام نوروز نصب خواهد شد، افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جهت بهبود فضای سبز و گل آرایی و درختکاری در ورودی و معابر شهر هزینه می شود.

وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در چندماه گذشته با پیگیری شورای شهر و مسئولان شهرستانی انجام شده است، گفت: تغییر و بهبود مبلمان شهری در اولویت برنامه های شهرداری و شورای شهر است که در این زمینه از مردم تقاضا داریم جهت پیشبرد اهداف و خدمات شهرنشینی همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند و هر هر شهروند یک شهردار در نقاط مختلف شهری باشد.

شهردار آبدانان همچنین به احداث تلویزیون شهری در میدان بسیج اشاره و تصریح کرد: ساماندهی پنج شنبه بازار و میدان تره بار، اجرای آب نما در میدان ولیعصر (عج) و اجرای برنامه های شاد و متنوع جهت ترویج نشاط اجتماعی بین مردم در ایام نوروز تنها بخشی از برنامه های این شهرداری است.

ارائه ۵۰ سند برای بهره مندی مردم آبدانان از مزایای مناطق جنگی

رئیس شورای شهر آبدانان در نشست شهردار و اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه با بیان اینکه در ماده ۱۱۲ قانون حمایت از مناطق جنگی در قانون پنج ساله ششم، ۲۵ درصد حقوق کارمندان مناطق جنگی افزایش می یابد، اما شهرستات آبدانان از این حق بی بهره مانده است.

سید حرمت الله موسوی مقدم افزود: ۵۰ سند مختلف از حضور مردم شهرستان آبدانان در دوران دفاع مقدس و دلایل محکم جهت بهره مندی مردم از مزایای این ماده قانونی با هماهنگی نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار آبدانان به استاندار ایلام ارائه شده است تا با مدیران کلان کشوری و ستاد کل نیروهای مسلح نیز رایزنی شود و مردم این شهرستان از حق خود بهره مند شوند.

رئیس شورای شهر آبدانان با اشاره به برخی اسناد موجود در خصوص حضور مردم در دوران دفاع مقدس گفت: وجود فرودگاه نظامی درآبدانان، سایت و سامانه های دفاعی، بیش از ۱۳ مورد بمباران هوایی و تقدیم دهها شهید و جانباز، انهدام چندین تیم نفاق در آبدانان و شهادت تعدادی از نیروهای مخلص توسط آنان، حضور یگان هایی از ارتش درحومه آبدانان درسال های اول جنگ تحمیلی، بهره مندی پرسنل پدافند هوایی از مزایای مناطق جنگی طبق مستندات متقن تنها بخشی از اسناد موجود در این خصوص است.

وی همچنین با اشاره به عدم بهره مندی ۷ هزار بیمه شده همگانی شهرستان آبدانان از خدمات درمانی کلینیک ها و مطب های خصوصی گفت: در نشست اخیر اعضای شورای شهر و شهردار آبدانان با استاندار ایلام، این مورد نیز بیان شد که این افراد برای انجام خدمات درمانی خود نمی توانند از مراکز درمانی خصوصی، کلینیک ها و مطب های شخصی جهت درمان استفاده کنند و مجبورند به دیگر مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند که حجم مراجعات افزایش پیدا می کند در صورتی که بستر مراکز درمانی دولتی برای ارائه خدمات درمانی مناسب مهیا نیست.

موسوی مقدم تصریح کرد: استفاده و بهره مندی مردم از تمامی مراکز درمانی حق مردم است و شورای شهر به عنوان نماینده تام الاختیار مردم از حقوق مردم دفاع خواهد کرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار