مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از ایجاد منطقه ویژه گردشگری در کانون های عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 22 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: یکی از سرمایه گذاران غیر بومی با سرمایه ۲۰ میلیارد ریال در صدد ایجاد یک منطقه ویژه گردشگری عشایری در یکی از کانون های عشایری استان برای جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: سرمایه گذار در این طرح سعی دارد که زندگی واقعی عشایر استان ایلام را در معرض دید گردشگران قرار داده و آنها به طور ملموس با این نوع از زندگی آشنا شوند.

شنبه زاده عنوان کرد در این پروژه علاوه بر زندگی مردمان عشایر، تولید فرآورده های خام دامی و لبنی، کاشت گیاهان دارویی، پرورش حیوانات اهلی و برخی از گونه های وحشی، کشاورزی سنتی، دامداری و صنایع دستی عشایر نیز گنجانده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام یادآور شد: برای ایجاد این طرح چند نقطه از جمله کان گنبد، دره ارغوان و تنگه هیانان در محدوده تونل آزادی که از کانون های تجمعی عشایر است در نظر گرفته شده و در نشست آینده کارگروه گردشگری یکی از این نقاط برای ایجاد این طرح به تصویب می رسد.

وی گفت: هدف اصلی سرمایه گذار این طرح ( با توجه به تجاربی که در ایجاد اینگونه طرح ها در برخی از استان های کشور دارد ) جذب گردشگران خارجی به مناطق عشایری استان و معرفی ظرفیت های این حوزه به افراد غیر بومی و حتی خارجی است.

شنبه زاده اظهار کرد: گردشگران با ورود به این کمپ در مدت چند شبانه روز اسکان و اتراق در محل تا حدود زیادی با زندگی عشایری استان ایلام آشنا می شوند و تجربه این نوع از زندگی را کسب می کنند.

شنبه زاده ادامه داد : بعد از تثبیت این پروژه، در مراحل بعدی با آموزش و تفهیم جامعه عشایری و برگزاری کارگاه های گردشگری برای آنها در خصوص مزایای ورود گردشگران به زندگی عشایر، هدف این است که گردشگران داخلی وخارجی با خود جامعه عشایری ارتباط گرفته و از نزدیک با بطن زندگی آنها آشنا شوند.

وی سیاست اصلی از این برنامه ها را معرفی زندگی واقعی عشایر، ایجاد فرصت های درامد زایی برای عشایر از محل فروش صنایع دستی و فرآورده های خام دامی و شیری به گردشگران و … برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار