امام جمعه اردبیل گفت: برخی نمایندگان با موضع منطقه آزاد مخالفت کرده اند که اگر منطقه آزاد مضر به اقتصاد ماست، باید در کل کشور تعطیل گردد و اگر مضر نیست پس تمام استان‌های مرزی باید از آن برخوردار باشند و سیاست «یک بام و دو هوا» سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست.
کد خبر: ۵۵۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 19 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به بررسی پرونده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه در موضوع منطقه آزاد با سیاست یک بام و دو هوا مواجه هستیم.

عاملی افزود: بنده با ریاست صداوسیما مکاتبه داشتم که از تخریب منطقه آزاد در صداوسیما در مدت بررسی پرونده در مجلس اجتناب شود.

وی متذکر شد: با بعضی از نمایندگان مختلف سایر استان ها تماس گرفته‌ایم تا از سر مخالفت با این لایحه وارد نشوند و همچنین با نمایندگان ولی فقیه در استان‌های محروم از منطقه آزاد در حال مکاتبه هستیم تا به طور دسته جمعی با ریاست محترم مجلس ملاقات و بر اهمیت موضوع تاکید گردد.

وی متذکر شد: برخی نمایندگان با موضع منطقه آزاد مخالفت کرده اند که اگر منطقه آزاد مضر به اقتصاد ماست، باید در کل کشور تعطیل گردد و اگر مضر نیست پس تمام استان‌های مرزی باید از آن برخوردار باشند و سیاست «یک بام و دو هوا» سیاست درستی برای مدیریت کشور نیست.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه ۱۹ ژانویه اشاره کرد و بیان داشت: در ۱۹ ژانویه و در پی فروپاشی شوروی آذری‌ها به طرف وطن مادری و تاریخی و «بابا توپراقی» و «بابا اجاقی» حرکت کردند و تعلق خود را به ایران و اسلام ثابت نمودند.

امام جمعه اردبیل با اذعان به اینکه چنین روزی، «روز آذری‌های مسلمان جهان» نامیده شده تا آذری‌های مسلمان ضمن بزرگداشت حادثه فوق، از اصالت و هویت و ریشه‌های تاریخی و فرهنگی خود دفاع کنند، ادامه داد: در این خصوص تحریفات متعددی صورت گرفته که هرکدام می‌تواند در آینده آبستن فاجعه باشد.

عاملی افزود: ضروری است هیأت مشترکی از دو کشور جهت تحقیق در موضوعات تاریخی با هدف تقریب تشکیل گردد تا دو کشور از اسباب اختلاف و کدورت به دور و در حمایت از یکدیگر و تقویت روابط قدم‌های بزرگی بردارند.

امام جمعه اردبیل همچنین به طور ویژه از شهدای ۲۰ ژانویه آذربایجان که در مسیر استقلال این کشور توسط دولت کمونیستی شوروی شهید شدند تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار