در نهایت استاندار باید بداند این طرح به عنوان یک الگو باید حتما به سرانجام برسد و نباید در گیر و دار بازی های برخی مسئولان قومیت گرا که متاسفانه این روزها دور و بر استاندار چمبره زده اند گیر افتد ! 
کد خبر: ۵۵۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 19 January 2018

دو روز پیش سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان لنده سفر کرد تا آغاز عملیات طرحی را اعلام کنند که بر اساس آن قرار است شهرستان‌های حوزه زاگرس بر اساس میزان موفقیت این طرح برای توسعه این مناطق برنامه ریزی شود.

آنگونه که مسئولان می گویند این طرح پایلوتی است برای بررسی امکانات اجرای طرح های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری ، دامپروری ، کشاورزی ، صنایع دستی و ... که در صورت موفقیت این طرح در شهرستان لنده دیگر استانهای حوزه زاگرس هم این طرح را اجرایی خواهند کرد به همین دلیل لازم است که مسئولان استانی و شهرستانی با نهایت دقت پیگیر موفقیت این طرح باشند.

ﺑﻪگزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ‏ﺳﻌﯿﺪﯼﮐﯿﺎ ﺭﺋﯿﺲ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭ ، در نشست برنامه ریزی محرومیت زدایی شهرستان لنده گفت : بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی در پی توان افزایی مردم در شهرستان لنده است و با این هدف فعالیت خود را آغاز کرده است و دراین راه تا زمان تغییر در معیشت مردم و رفع محرومیت زدایی از این شهرستان بنا بر وظیفه ذاتی و سفارش رهبر معظم انقلاب خارج نخواهد شد .

 مسئولینی که چندان توجیه طرح نیستند و کیسه برای پوششی بر کم کاری خود دوخته اند !

اما نکته جالبه حضور سعیدی کیا در شهرستان لنده عدم توجیه مدیران کل در خصوص اجرای این طرح است به گونه‌ای که آنها این طرح را فرصتی برای جبران کم کاری های خود تلقی کرده و به این امید بوده‌اند که پروژه‌های نیمه تمام را از طریق این طرح به سرانجام برساند حال اینکه موضوع طرح چیز دیگری است و بخشی از سخنان سعیدی کیا پاسخ به سخنانی بود که نشان می داد مسئولان این تصور را دارند که اجرای طرح در راستای پروژه ها ناتمام آن ها است. 

 

طرحی در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است اقتصاد زاگرس نشینان را متحول کند / مسئولینی که چندان توجیه طرح نیستند و کیسه برای پوششی بر کم کاری دوخته اند ! / نوونه ای به نام بزهای شیرده + تصاویر

 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت : فلسفه وجودی بنیاد ورود به مقوله عمرانی ، ساخت جاده و پل و ساختمان نیست ،اگر چه در مسیر توانمد سازی اگر نمونه هایی ازاین قبیل بر سر راه باشد آن را مرتفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف تغییر در معیشت مردم است بیان داشت : مدل کار بنیادمستضعفان با حضور پررنگ مردم با تشکیل تعاونی های کوچک در بخش های مختلف صورت میگیرد.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل تعاونی توسط مردم نیز توضیح داد: هر قدم که بنیاد بردارد بوسیله خود مردم صورت میگیرد و با تشکیل تعاونی های کوچک نقشه راه آماده میشود و بنیاد در راستای اشتغالزایی از پول خود مردم به اعضای صندوق ها وام پرداخت میکند.

 

طرحی در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است اقتصاد زاگرس نشینان را متحول کند / مسئولینی که چندان توجیه طرح نیستند و کیسه برای پوششی بر کم کاری دوخته اند ! / نوونه ای به نام بزهای شیرده + تصاویر

 

بزهای شیرده نمونه ای از کار خواهد بود

وی با اشاره به نمونه ای از حمایت بنیاد برای توانمند سازی بیان داشت : گروهی از مردم این شهرستان از راه دامداری امرار معاش می کنند و با توجه به این که دمای هوای این شهرستان به مانند قلعه گنج مناسب دامداری است.
بخشی از حمایت ها و فعالیت های بنیاد ختم به توانمندسازی روستائیان و عشایر دراین حوزه خواهد شد با این توضیح که بنیادبه مانند کاری که در قلعه گنج انجام داد تعدادی بز شیرده با نژادی خاص که شیر دهی بالای دارد به طوری که میزان سه کیلوگرم در روز شیر پس می دهند را در اختیاردامدار قرار خواهد داد .

سعیدی کیا با بیان این که باید افراد توانمند از اعتبارات استفاده کنند تا فعالیت های روستایی و عشایری رونق گیرد، خاطرنشان کرد: باید در راستای توانمند کردن روستاییان هزینه شود و این هزینه کرد از محل تشکیل تعاونی ها ارائه و بنیاد نیز حمایت میکند این تعاونی و صندوق های تشکیل شده توانمند گردند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنیاد با قصد خدمت به مردم روستا، مناطق محروم و عشایری و فراهم کردن زمینه رشد و توسعه روستاها فعالیت می کند، لذا ارائه تسهیلات اشتغالزایی مناطق روستایی محروم که به عشایر نیز تعلق می گیرد از سال گذشته در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

 

طرحی در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است اقتصاد زاگرس نشینان را متحول کند / مسئولینی که چندان توجیه طرح نیستند و کیسه برای پوششی بر کم کاری دوخته اند ! / نوونه ای به نام بزهای شیرده + تصاویر

 

عدم بهره گیری کافی از ظرفیت نیروی انسانی روستاها

وی ادامه داد: اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد برای حمایت از طرح هاو پروژه ها در انواع مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، دامداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی یکهزار و 400 میلیارد تومان وام طی امسال و سال گذشته توزیع کرده که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و این اعتبار با حمایت و همکاری دولت محقق شده میشود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت دولت و حضور موثر مردم برای تشکیل نشست های بنیاد مستضعفان، گفت:حضور مردم با سیاست، امنیت و اقتصاد همراه است لذا اگر مردم همیشه در صحنه باشند همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

سعیدی کیا گفت: تجربه ثابت کرده که از توانمندی نیروی انسانی در روستاها تا به حال بهره کافی گرفته نشده است لذا مسئولان، دولت، نهادها و تمامی افراد جامعه باید بستر امن و مناسبی برای حضور و فعالیت اقتصادی مردم فراهم کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ﺯﻣﺎﻥ ﻃﺮﺡ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺯﺩﺍﯾﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻟﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻭ ﺍﻓﺰﻭﺩ : ﺑﻌﺪ ﺍﺯﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﻣﺸﺎﻭﺭﺍﻥ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻭ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻣﻨﻄﻘﻪ ، ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ .

 

طرحی در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است اقتصاد زاگرس نشینان را متحول کند / مسئولینی که چندان توجیه طرح نیستند و کیسه برای پوششی بر کم کاری دوخته اند ! / نوونه ای به نام بزهای شیرده + تصاویر

 

تاریخ حضور تیم کارشناسی طرح در لنده
ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺳﻌﯿﺪﯼ ﮐﯿﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻘﺮﺍﺭ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻟﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺍﻋﻼﻡ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺩﺍﺷﺖ : ﻣﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﺎﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﯿﻢ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﯾﻢ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻫﺎﯼ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺵ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﺑﺎ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﯼ ﻣﺤﺮﻭﻣﯿﺖ ﺯﺩﺍﯾﯽ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻤﺎﯾﯿﻢ .
ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﻧﻤﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﻗﻠﻌﻪ ﮔﻨﺞ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺁﺑﺎﺩﺍﻧﯽ ﻟﻨﺪﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﯿﻢ ﮔﻔﺖ : ﺷﻌﺎﺭ ﻣﺎ ﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که تا کنون از اجرای این طرح مشخص است این است که اولا ، طرح بسیار نو و کم سابقه می باشد و بنابر گفته مسولان بنیاد مستضعفان فعلا در قلعه گنج کرمان اجرا شده است.

ثانیاً، اجرای موفق طرح می تواند تاثیر بسیار زیادی در تحرک به توسعه زاگرسنشینان داشته باشد و الگویی برای اقدامات بعدی باشد .

ثالثا اینکه کاملآ مشهود است که اجرای این طرح منوط به همکاری مردمی و مسولان استانی و شهرستانی است پس حتما ضروری است که این طرح پایلوت با هماهنگی لازم همگانی همراه باشد .

و در نهایت استاندار باید بداند این طرح به عنوان یک الگو باید حتما به سرانجام برسد و نباید در گیر و دار بازی های برخی مسئولان قومیت گرا که متاسفانه این روزها دور و بر استاندار چمبره زده اند گیر افتد ! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار