کد خبر: ۵۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸ 18 January 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم،به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علی مطهری ‎نایب رئیس مجلس شوراى اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی اش نوشت: 

پاسخ به آستان قدس در باره پرداخت مالیات توسط این نهاد: 
سخن من در کنگره حزب همبستگی درباره این مطلب بود که یکی از آسیب‌ها و آفت‌های اقتصادی کشور ما این است که بخش خصوصی آن کوچک است و علاوه‌بر بخش دولتی، دو بخش دیگر یعنی بخشی که در اختیار نظامیان است و بخش‌های دیگر اقتصادی مانند ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی در مقابل بخش خصوصی قرار گرفته‌اند که شرایط رقابت سالم را در مناقصه‌ها و غیر آن از بین برده‌اند و این دو بخش اخیر می‌توانند هرگونه فشاری را به هر دولتی وارد کنند و خواسته‌های خود را بر او دیکته نمایند.

این‌که ما نتوانستیم بازار قطر را پس از تحولات سیاسی اخیر تسخیر کنیم و ترکیه پیروز میدان بود، یا نتوانستیم بازار روسیه را پس از تنش روسیه با ترکیه در اختیار بگیریم، ناشی از ضعف بخش خصوصی ما بوده است.

گفتم راهی برای بهبود اقتصاد کشور غیر از رفع این تبعیض‌ها و رانت‌ها و واگذاری امور به مردم و نظارت دولت وجود ندارد. سخن من درباره مالیات آستان قدس ناظر به نذورات و موقوفات یا ناظر به مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده نبود بلکه ناظر به مالیات عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس بود که اکنون محاسبه و پرداخت و به صورت جمعی خرجی عینا به آستان برگشت داده می‌شود و درواقع آستان قدس این بخش از مالیات خود را نمی‌پردازد و البته می‌گوید حکم حکومتی معافیت دارد. اگر این معافیت را در بخش شرکت‌ها و مؤسسات موقوفه آستان فرضا به دلیل وقف‌بودن آنها بپذیریم،‌ در بخش شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی آن پذیرفته نیست، استفاده این شرکت‌ها از امکانات عمومی و امنیتی که حکومت ایجاد کرده است، مثلا استفاده‌ای که شرکتی از آستان قدس از امکانات یک شهرک صنعتی می‌کند و از حقوق عامه است چگونه جبران می‌شود و با این تبعیض‌ها سایر شرکت‌ها چگونه با آنها رقابت کنند.

 

 

 

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام مطرح کرد: امسال دو سه تصمیم درخصوص حقوق ها در تلفیق گرفتیم که برخی ناراحت و برخی خوشحال شدند و بعضی عزیزان گله هم داشتند. واقعیت این است که فاصله حقوق بین کارکنان دولت زیاد شده است و با افزایش سالانه نرخ ثابت شکاف بیشتر میشود. حقوق بگیران پایین چندین برابر حقوق بگیران بالا هستند. اما چکار کردیم ؛ اول نرخ معافیت مالیاتی را برای حقوق بگیران پایین بالا بردیم و نرخ مالیات را برای حقوق بگیران بالا تصاعدی بالا بردیم. دوم اینکه وزراء و مسئولین را با هرحقوقی محروم از اقزایش کردیم و سوم اینکه سال اینده اینطور نیست که رشد حقوق همگان مساوی و برابر ده درصد باشد. ان کسی که حدود دو میلیون میگیرد مثلا هجده درصد حقوقش بالا میرود و این نرخ پلکانی و نزولی میشود و کسی که حقوقش بالای پنج میلیون است افزایش شاملش نمیشود. امیدوارم انانی که حقوقشان بالا است بپذیرند در شرایطی که منطق ندارد نفت بفروشبم و حقوق را بالا ببریم این بهترین کار است و دقت بفرمایند نمایندگانی که این تصمیم را گرفتند همگی حقوقشان بالای پنج میلیون است و همگی متضرر می شوند.

 

 

 

وی با انتشار پستی دیگری خبر داد: کمیسیون تلفیق امروز بودجه نهادهای خاص را حذف کرد و اعتبارش را داد به مسکن معلولین و وام به مسکن رزمندگان نیازمند. نمیدونم این مصوبه تا اخر بماند یا خیر؟

 

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصاویری از استقبال رسمی از اسماعیل قهرمان، رئیس مجلس ترکیه و هیأت همراه اش منتشر کرد.

 

 

 

وی همچنین از افتتاح سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور رئیس جمهور  خبر داد.

 

 

بروجردی در ادامه پست زیر را به اشتراک گذاشت.

 

 

 

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتشار پست زیر اظهارداشت: حادثه نفت‌کش سانچی در مجلس شورای اسلامی بررسی و از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود در کشور خود به جهت حمایت و دلجویی از حادثه‌دیدگان این کشتی ایرانی و خانواده‌های آنان حمایت می‌شود.

حسنوند ادامه داد: وزارت امور خارجه باید بیش از گذشته از ظرفیت قانونی و موجود خود استفاده و مشکلات ایجاد شده برای خانواده قربانیان نفت‌کش ایرانی را در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کند.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات خانواده قربانیان نفت‌کش ایرانی پس از حادثه اخیر یک اولویت مهم برای وزارت امور خارجه و تمام دستگاه‌های مربوط بوده و باید بیش از گذشته از ظرفیت کشورهای نزدیک به محل حادثه، به جهت تأمین نیاز آسیب‌دیدگان این حادثه و خانواده‌های آنان اقدام کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم گسترده فروش و تبادل انرژی درکشور عنوان کرد: باید بیش از گذشته و از طریق مجامع برون مرزی و ایجاد ارتباط برون مرزی،سرعت و خدمت‌رسانی به کشتی‌های نفتی کشور را گسترش دهیم تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت های دیپلماسی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با رایزنی گسترده و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی،به دنبال بررسی و اجرای راهکارهای مناسب و علمی در جهت تسریع در روند خدمت‌رسانی به خانواده‌ها و قربانیان این نفت‌کش ایرانی هستند و در این ارتباط از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حسنوند با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت مقابله با آتش‌سوزی نفت‌کش ایرانی سانچی و اطفا حریق آن بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و آسیب‌های وارد شده به مصدومان و خانواده‌های قربانیان این حادثه، استفاده از تمام ظرفیت موجود و قانونی کشور در این ارتباط ضروری است.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی نفت‌کش ایرانی در مسیر آب‌های کشورهای چین، توجه به آمادگی کشور برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه را ضروری دانست و افزود: ایجاد سوانح دریایی در حمل و تردد ناوگان حمل و نقل برون مرزی، موضوعی پر تکرار است و سابقه زیادی در این حوزه وجود دارد.

 

 

 

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درصفحه شخصی خود عنوان کرد:

سلحشوری،نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جامعه نو گفت: هر روز نام جدیدی از کشته‌شدگان منتشر می‌شود و همین موضوع به شدت ما را نگران کرده است و به همین دلیل ما پیگیر هستیم که هرچه زودتر از زندان‌ها بازدید داشته باشیم و معاون وزارت اطلاعات و رییس مجلس قول مساعد داده‌اند که هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد و نمایندگان بتوانند از زندان‌ها بازدید داشته باشند. متاسفانه ما آماری نداریم اما اگر همکاران دیگر اطلاعاتی داشته باشند دست کم من در جریان نیستم اما نمایندگان اعلام کرده‌اند که به پرونده همه کشته‌شده‌ها ورود خواهند کرد، از سینا قنبری گرفته تا بقیه افراد از جمله سارو قهرمانی تا دلیل واقعی مرگ آن‌ها مشخص شود. بازداشت‌ها چه سیاسی باشد و چه غیرسیاسی سازمان زندان‌ها مسئول جان زندانی است و باید پاسخگو باشد.  ما نمایندگان مجلس هستیم و با توجه به درخواست ما وظیفه قوه قضاییه است که با ما همکاری لازم را داشته باشد، به ویژه که بالارفتن تعداد کشته‌شده‌ها نگرانی‌ها را در مورد شرایط زندانیان بیشتر کرده است. ما به طور جدی پیگیر این موضوعات هستیم و قول‌های مساعدی برای انجام این بازدید به ما داده شده است.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى، در اینستاگرام شخصی اش خبر داد: کمیسیون تلفیق ،بودجه نهادهای خاص را در سال ۹۷ قطع کرد. 

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی،درخصوص جلسه ای به همراه استاندار، حمیدرضا حاجی بابایی و لطفی نماینده شهرستان رزن با زنگنه وزیر نفت اظهارداشت:با مساعدت وزیر نفت مشکلات هر دو پیتروشیمی همدان مورد بررسی و چند راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود مطرح شد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:دراین جلسه که با حضور فرزندان مرحوم علاقبندیان مقرر شد؛سازمان خصوی سازی با هماهنگی که صورت خواهد گرفت در بحث پتروشیمی کمک هایی را داشته باشد تا مشکلات آن مرتفع شود. 

وی در ادامه ضمن اشاره به جلسات برنامه ریزی شده در روزهای آتی با مدیرعامل پتروشیمی،سازمان خصوصی سازی و وزیر اقتصاد افزود: با جدیت پیگیر راه اندازی پالایشگاه و حل مشکلات پتروشیمی های همدان هستیم. 

امیرخجسته ابراز امیدواری کرد تا با نتیجه گیری از جلسات فشرده این چند روزه و مساعدت وزیر نفت و اقتصاد بتوانیم تحولی در اجرای این پروژه ها و ایجاد اشتغال پایدار در این صنایع مادر و صنایع پایین دستی آن مشاهده کنیم.

 

 

 

وی در پستی دیگر بر لزوم برطرف شدن مشکلات پروژه میدان جدید میوه و تره بار همدان تاکید کرد.

نشست مشترک امیر خجسته نماینده همدان، شهردار همدان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان و سرمایه گذار پروژه میدان جدید میوه و تره بار شهر همدان با هدف تسریع در تکمیل این پروژه برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیر خجسته؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جریان این نشست، اظهار داشت: پروژه ساخت و ساماندهی میدان میوه و تره بار شهر همدان باهدف رفع مشکلات پیش روطبق برنامه زمانبندی با هدف تسریع در تکمیل این پروژه صورت خواهد گرفت. 
امیر خجسته ضمن تاکید بر رفع موانع سرمایه گذار گفت: اجرای پروژه مذکور در دستور شتاب کار قرار گرفت و با قدرت طبق برنامه با شورای شهر، شهردار و سرمایه گذار جهت تسریع در پیشرفت جدی کار قرار خواهد گرفت. 

نماینده مردم همدان درمجلس با اشاره به اهمیت استان همدان در بحث کشاورزی در کشور گفت: این پروژه با سرمایه 170 میلیارد تومانی در راستای عملی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی به سرانجام خواهد رسید.

نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اهمیت میدان جدید میوه و تره بار شهر همدان و توان ارائه سرویس به غرب کشور بیان کرد: این پروژه به راحتی کلیه مایحتاج ضروری استان همدان را تهیه می کند و به عنوان هسته مرکزی صادرات به غرب کشور توسعه اقتصادی همدان را به دنبال خواهد داشت و موجب رونق کسب و کار در این منطقه خواهد شد. 
در پایان شهردار همدان اعلام کرد ؛در جهت تسریع در شتاب کار تکمیل میدان بار همدان موانع موجود برداشته خواهد شد. 
مولوی ریاست شورای اسلامی شهر همدان افزود: از طریق شورای شهر اقدامات لازم را پیگیری ودر صورت نیاز مصوبات لازمه در امر کمک به سرمایه گذار ایجاد خواهد شد. 

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، تصویری از سخنرانی اش در مجمع عمومی اتحادیه آهن فروشان مرکز استان مازندران به اشتراک گذاشت.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،تصویری از نامه اش به وزیرآموزش و پرورش در خصوص بی توجهی و انکار هویت اقوام ایرانی و مردم آذربایجان منتشر کرد.

 

 

 

وی در پستی دیگر از دیدارش با وزیر بهداشت نوشت.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست هم اندیشی با مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی استان گیلان نوشت: اینکه باید صدای فعالان بخش خصوصی شنیده شود، یک امر بدیهی است و در این راستا تلاش های خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش خصوصی این امکان در جلسات امسال کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس فراهم شده است که نظرات بخش خصوصی نیز در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه شنیده شود.

وی افزود: نشست های هم اندیشی با حضور نمایندگان مجلس، مدیران بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی باعث خواهد شد دغدغه ها شنیده شود تا با تعامل در یک فضای خوب، تلاش شود تا مسائل اقتصادی کشور رفع شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: فعالان اقتصادی در این نشست معتقد بودند در بسیاری از بخش های اقتصادی کشور قوانین خوبی تصویب شده، اما گاهی دستورالعمل ها و مقررات با قوانین کشور مطابقت های لازم را ندارند و باید این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: برای توسعه پایدار اقتصادی کشور باید از اتکا به درآمدهای نفتی کاسته شود و در این راستا فعالان اقتصادی درخواست داشتند که از صادرات غیرنفتی حمایت شود و در بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصادی مطرح شده است به مسائل صنوف مختلف رسیدگی شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی در استان گیلان که در این جلسه مطرح شد، این بود که گاهاً تصمیم گیری ها در ادارات مالیاتی استان ها سلیقه ای است، بنابراین باید سازمان مالیاتی کشور رویه شفافی را در تمامی استان ها در زمینه محاسبه مالیات حاکم کند.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا دغدغه های اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی و در صحن مجلس لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: استان گیلان از ظرفیت های بالایی برای توسعه صادرات برخوردار است، اما گاهاً بسترهای مناسب برای انجام این مهم برای فعالان بخش خصوصی فراهم نشده است، بنابراین باید شرایط به نحوی آماده شود که صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان گیلان بتوانند کارهای اقتصادی را با سهولت انجام دهند.

 

 

 

وی در پستی دیگر مطرح کرد:  لایحه بودجه ۹۷ عملکردی بوده در واقع متناسب با عملکرد دولت تدوین شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در بودجه عمرانی ۹۷ ارقام مصوب جایگاهی ندارد،اظهارداشت: دولت ملزم بوده در بازه های شش ماهه و ۹ ماهه گزارش عملکرد ارائه کند.

عضو کمیسیون های برنامه و بودجه و تلفیق ادامه داد: گزارش شش ماهه در زمان ارائه لایحه به نمایندگان مجلس داده شده و گزارش ۹ ماهه قطعی نیز باید در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق ارائه شود تا پیش بینی ۱۲ ماهه از سوی این کمیسیون اعلام شود.

وی همچنین گفت: از اشکالاتی در بودجه سال های گذشته وجود داشته اینست که بودجه بخش های مختلف بر اساس ارقام مصوب افزایش یافته و به عملکرد توجه نشده است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: بودجه عمرانی سال ۹۷ نسبت به ارقام مصوب در بودجه ۹۶ کاهش یافته که این میزان ملاک عمل مجلس شورای اسلامی نیست بلکه مبنا عملکرد دولت در حوزه های مربوطه است.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور از سوی دولت چهار منبع از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، حذف یارانه بخشی از یارانه بگیران، برداشت از صندوق توسعه ملی و بهره مندی از سود منابع صندوق توسعه ملی در بانک های کشور درنظر گرفته شده که در مجموع ۷۴ هزار میلیارد تومان را شامل می شود.

عضو کمیسیون های برنامه و بودجه و تلفیق ادامه داد: باقیمانده منابع مورد نظر نیز از طریق سرمایه گذاری های خارجی تامین خواهد شد به طوری که سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان باید از این روش تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اشتغالزایی برای یک میلیون نفر درسال بسیار دشوار است، گفت: در بحث افزایش قیمت حامل های انرژی تا کنون مجلس شورای اسلامی و دولت به توافق نرسیده اند.

جعفرزاده ایمن ابادی با اشاره به اینکه در حوزه حذف یارانه بخشی از جامعه اختلاف نظرهای بسیاری میان دولت و مجلس وجود دارد، افزود: برداشت از صندوق توسعه ملی نیز با مسائلی روبرو است.

وی با بیان اینکه به سرمایه گذاری های خارجی که باید در کشور انجام شود نیز نمی توان اتکا کرد، اظهار داشت: با وجود این مسائل برنامه مشخص و جامعی در عرصه اشتغالزایی از سوی دولت ارائه نشده است.

عضو کمیسیون های برنامه و بودجه و تلفیق با تاکید بر اینکه صرف هزینه منجر به اشتغالزایی نمی شود، ادامه داد: توسعه مشاغل از سوی سازمان فنی و حرفه ای و وزارت رفاه، کار و تعاون در حال پیگیری است.

 

 

 

جعفرزاده همچنین درخصوص روند انتشار اوراق مشارکت گفت:یکی از ملاحظات مهم که در تدوین لوایح بودجه های سنواتی باید مدنظر باشد موضوع کنترل روند افزایشی اوراق مشارکت است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه بخش قابل توجهی از منابع مالی مورد نیاز برای امور هزینه ای در کشور از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین شود، روش صحیحی نیست.برای مهار روند انتشار اوراق مشارکت باید هزینه ها به نحوی مدیریت شود که از انجام هزینه های غیرضروری جلوگیری شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم حاکم شدن نظام صرفه جویی در کشور، افزود:میزان انتشار اوراق باید محدود شود و آن میزان منابعی نیز که لحاظ می شود باید برای اجرای پروژه ها باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:سوابق بیانگر این است از منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت برای اموری غیر از اجرای پروژه ها نیز استفاده می شود که این موضوع، روش صحیحی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه باید میزان انتشار اوراق مشارکت به حداقل ممکن برسد،صریح کرد:انجام پروژه ها باید از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شود این در حالی است که بطور مثال در حوزه انتخابیه رشت، پروژه هایی وجود دارد که شرایط واگذاری را داشته، اما این کار انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:یکی از موضوعات مهم که باید تدابیری برای آن اتخاذ شود این است که باید تدابیری برای تسویه اصل و سود اوراق مشارکت واگذار شده در سال های قبل اندیشیده شود.

 

 

 

نماینده رشت در مجلس  در پستی دیگر از  نشست اش با تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی گیلان نوشت.

وی در این جلسه با بیان اینکه یکی از کارهایی که ما باید انجام بدهند این است که مسئولین و وزرا را به استان گیلان بیاورند ، اظهار کرد: در همین راستا در ماه گذشته می‌خواستیم آقای لاریجانی را بیاوریم برای سخنرانی مراسم سالانه میرزاکوچک خان. ۲۴ ساعت مانده بود از آقای لاریجانی پیام آمد که فلانی چه خبر است گیلان؟ من فقط به جهت اینکه شما گفتید، می‌خواهم بیایم و برای مراسم میرزا کوچک سخنرانی کنم ولی همه می‌گویند نیا و حتی نماینده مجلسی تهدید کرده که اگر بیایی به گیلان سخنرانی را به هم می‌زنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: چند وقت قبل تر من رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را آوردم در اداره کل دارایی. بنده خدا در همان جلسه به من گفت که آقای جعفرزاده! خیلی به من زنگ زدند که فلانی چرا رفتی رشت؟ یا وزیر کشاورزی که برای اولین بار عرض می‌کنم ایشان آمد گیلان به دروغ بهشان نسبت دادند. فیلم کاملش وجود دارد. وزیر کشاورزی توهین به کسی نکرد. شاید بد گفت ولی والله منظوری نداشت. کارخانه آقای فدایی که بنده شخصاً ایشان را سه ماه پیش بردم مجلس. ایشان سبوس خوراکی انسانی تولید کارخانه اش را در مجلس تعرفه کرده بود و از معاونین وزیر بابت صادراتش کمک خواست و در دست اقدام است. ایشان (آقای فدایی) اعتقاد داشت که برای قند خون، فشار و دیابت و کنترل اعصاب و اخلاق این سبوس مؤثر است.

بعدش هم شما فیلم را ملاحظه بفرمایید ایشان می گوید که بنده یک سبوس تولید کردم برای اخلاق! و من به شدت از جهاد کشاورزی استان گیلان گله مندم و آن ها باید فیلم کاملش را پخش می کردند که مردم ببینند آن جا هم آقای وزیر دید که کشاورز دارد تند صحبت می‌کنند. به شوخی گفت که بدهید قدری این سبوس را بخورد. منظورش همان سبوس اخلاق بود. شاید این شوخی ها در گیلان زیاد مرسوم نباشد؛ولی هرگز قصد توهین نداشتند. حالا نتیجه اش چه می شود؟ نتیجه آن می شود که دیگر هیچ کسی پایش را در گیلان نگذارد.

عضوکمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت:من اولین جلسه ای که با آقای استاندار داشتم گفتم آقای استاندار خواهش من این است که در ماه دو تا سه وزیر را بیاوریم گیلان. بیاوریم مشکلاتمان را نشان بدهیم، اعتبار بگیریم و خدمات بگیریم. در هر صورت درست یا غلط ۸۰- ۸۵ درصد بودجه‌های ما ملی است و اختیارات وزیر هم زیاد است. خوب این شیوه های برخورد ما با وزرا و مسئولین درست است؟ این رسم مهمان نوازی است؟ و به خلاف مواردی را نسبت بدهیم؟

 

 

وی در ادامه ویدیویی از گفت و گویش با شبکه خبر در خصوص بررسی لایحه بودجه٩٧ به اشتراک گذاشت.

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصویری از دیدارش با  خانواده مهندس یاور افشار یکی از دریانوردان نفتکش سانچی منتشر کرد.

در این دیدار  پروانه مافی ضمن استماع  صحبتهای خانواده افشار برای همسر، فرزندان، والدین و سایر بستگان این عزیز تازه گذشته آرزوی صبر و اجر کرد. وی در گفتگو با همسر و فرزندان آقای افشار بزرگترین پشتیبان انسان را خداوند متعال دانسته و مردم ایران را شریک غم خانواده های عزادار دانستند. نماینده مردم تهران در ادامه و در پاسخ به دغدغه های خانواده ی مرحوم افشار افزودند: دریانوردان نفتکش سانچی همگی شهید خدمت هستند و تلاش ما این است که حقی از خانواده این عزیزان ضایع نشود و بتوانند از مطالبات بر حق خود را پیگیری کنند.

وی در همین رابطه ادامه داد: مجلس تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات خانواده های دریانوردان سانچی به عمل خواهد آورد و بازماندگان را به حال خود رها نمی کند؛چرا که اساسا من به میان شما آمده ام تا در زمان سختی دسترسی راحت تری به نمایندگانتان داشته باشید. رییس فراکسیون خانواده در پایان تاکید کرد که مطالبات و خواسته های همسر، فرزندان و والدین آسیب دیده در حادثه سانچی را به گوش مسئولین خواهند رساند تا این عزیزان گرفتار کاغذ بازی اداری نشوند.

 

 

 

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس،در صفحه خود در اینستاگرام  بیان اینکه خواسته‌ ملت از دولت رفع بیکاری،جلوگیری از رانت و فساد و ممانعت از بکارگیری بازنشسته‌‌ها است،ابراز داشت: از نظر بنده موارد فوق‌‌الذکر در اولویت هستند و باید به همه‌‌ی این مسائل هرچه سریع‌‌تر رسیدگی شود. 

وی افزود:مشکل معیشت مردم در بودجه سال ۹۷ مورد برسی قرار گرفته و تصمیم گرفتیم که در جهت حل مشکلات معیشت مردم کمک‌‌هایی بکنیم و اقداماتی را انجام دهیم اما در مورد بازنشستگان قطعا باید رئیس جمهور دستور اکید بدهند تا هیچ بازنشسته‌‌ای در هیچ اداره‌‌ای مشغول به کار نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قانون مصوب مجلس مبنی بر منع به‌‌کارگیری اشخاص بازنشسته در ادارات دولتی به‌‌جز در پست‌‌های رده‌‌ بالا، تصریح کرد: ما هفته بعد در صحن مجلس حتما از آقای رئیس جمهور خواهان اجرای این قانون خواهیم بود.

وی یادآور شد: در مورد بیکاری هم در بودجه ۹۷ بخش‌‌هایی را اختصاص دادیم تا به جوانان و بیکاران کمکی بکنیم که این مورد سرلوحه کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بستان‌‌آباد در مجلس در پاسخ به این سوال که یکی از مولفه‌‌های اقتصادمقاومتی مبارزه با رانت و قاچاق هست و آیا این موضوع به طور جدی پیگیری شده است یا خیر، توضیح داد: این موضوع از طرف مجلس پیگیری می‌شود چنانچه از گزارش‌‌هایی که در سال گذشته به دست ما رسید، این نتیجه به دست آمد که قاچاق ۴۰ یا ۵۰ درصد کم شده و ما این را خوب می‌دانیم که هرچه قدر قاچاق کم شود،اشتغال زایی برای جوانان بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:در رابطه با اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۶ قسمت‌‌هایی که مربوط به اقتصاد مقاومتی بود همه نمایندگان به آن قسمت‌‌ها رای مثبت دادند و در جهت این امر در لایحه بودجه ۹۷ هم تصمیماتی داریم تا با انجام آنها شاهد برطرف شدن مشکلات مردم در این زمینه باشیم.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از جلسه اش با  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت پیگیری مشکلات سد الخلج ،جوقان و وحدت و تصویری از همایش تبیین قانون و آیین نامه اجرایی توسعه پایدار در مناطق روستایی استان آذربایجان شرقی منتشر کرد.

 

 
 

 

مهدی سنایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و سفیرکنونی ایران در روسیه با انتشار تصویر زیر نوشت:

 دقیقا چهار سال پیش در چنین روزی شانزدهم ژانویه سال 2014 برابر با بیست و ششم دیماه سال ۱۳۹۲ استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور روسیه و رسما کار خود را در مسکو آغاز کردم.

در این مدت تمام توانم را در مسیر گسترش روابط ایران و روسیه در چارچوب منافع ملی و اهداف کشور به کار گرفتم.
تنها تلخی این آغاز،جدا شدن از زادگاه و حوزه انتخابیه ام نهاوند عزیز بود،که در دوره هشتم و نهم مجلس نماینده و خدمتگزار مردم آن بودم.

هر چند به دلیل یک تصمیم ملی در نیمه دوره نهم،مجبور به ترک‌ نمایندگی شدم اما در دو سال باقیمانده تا پایان دوره نیز از هیچگونه تلاشی برای پیشبرد طرح های توسعه نهاوند فروگذار نکردم.این تلاش ها و کوشش ها بی تردید در برابر عظمت ملت ایران و مردم نهاوند ناچیز و اندک بوده است و برای همیشه خود را مدیون الطاف آنان می دانم.

بهانه ای دست داد تا اینجا از همه دوستانی که از طریق این صفحه مجازی نیز راهنما و مشوق این حقیر بوده اند بسیار سپاسگزاری کنم.

 

 

 

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس نهم شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: استرداد و استیفای منافع ملی امروز اولویت، ایران و اقتصاد آن است، اگر این امر محقق شود، اسلام و اخلاق، امنیت و دیانت هم در درون کشور، جایگاه مستحکمی می یابد. آیا ممکن است که آفتاب درخشان عقلانیت و عدالت راستین در این سرزمین بتابد و شکل و صورت دیگری از تغییر بنیادی در بینش و اندیشه های صاحب منصبان در تقسیم ثروت ملی به سود اقتصاد مولد با ظرفیت های شغلی فراوان و رفع تبعیض، فساد و فقر در جامعه رخ بنماید!؟ امید است پس از تجربه های مخرب و بسیار پرهزینه رایج در کشور، استرداد و استیفای منافع ملی در رأس برنامه ها قرار گیرد. مردم دم به دم با روندها و سیاست هایی رو به رو می شوند که نتیجه آن، انتقال مستمر گروه ها و اقشار گسترده ای از طبقه متوسط به طبقه فقیر بوده و همه چیز خود را، از شغل و تحصیل و اندیشه و مال و حیثیت و... در معرض خطر و تهدید می بینند.

آموزه های دینی به ما می آموزد که جامعه ای که معاش نداشته باشد معاد ندارد، یعنی با شکم گرسنه و لشکر کثیر بیکاران بی آینده جوان سخن از ارزش های معنوی و آخرت راندن بی ثمر است. چنانکه محصول این همه تلاش چهل ساله صاحب منصبان را در میان مردم و جوانان مشاهده می کنیم. اول و همواره باید دلهره و نگرانی جوانان را جستجو و درمان کرد، وقتی امام صادق(ع) فرموده اند که امنیت و عدالت و فراوانی معاش، اولین و بیش‌ترین نیازمندی انسان ها در زندگی اجتماعی است، بی توجهی چرا!؟ ملت در انتخابات اخیر، در یک بازی دوستانه، ‌ مسالمت آمیز و قانونی، توپ را به زمین حاکمیت انداخته اند، اکنون نوبت حاکمان نظام است که پاسخ ملت را دوستانه و قانونی بدهند.

اکثریت مردم ایران،با انتخاب روحانی،اعتدالگرایی،عقلانیت و تغییر خواهی را برگزیدند و وقتی تداوم سیاست های اقتدارگرایانه و نفی حقوق و مطالبات اساسی مردم را می بینند، بدیهی است مایوس و ناامید و ناراضی می شوند. ملت بجد انتظار دارند رای، نظر و صدای مردم در اعمال حاکمیت نافذ باشد عدم توجه به رای و مطالبات بحق مردم و ناکافی بودن بسترهای مناسب برای نقد منطقی از حاکمیت،اعتراضات بحرانساز را دامن می زند. در هجوم انبوه طوفان ها، بحران ها، تشنج ها و تنش های اجتماعی که بر ما می بارد و سیل وار همه چیز را با خود می برد، ضروری است صاحب منصبان، رابطه میان حاکمیت و مردم را به طور دقیق بررسی و در جهت اصلاح یا تغییر مسیر حرکت حاکمیت و مردم، اقدامات لازم را بعمل آورند. همه قدرت جمهوری اسلامی ایران، در حمایت مردم از آن نهفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار