در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد ،احزاب و جریانات سیاسی درفرآینده انتخابات ریاست جمهوری ،پارلمان و شوراهای اسلامی وگرم نگه داشتن تنور انتخاباتی نقش بسزایی ایفا می کنند ،لازمه تداوم این نقش آفرینی نیز بها دادن به آنان از طریق کسب نظرو احترام به خواست احزاب وجناح ها جهت تعیین مدیران و استفاده از ظرفیت نیروهای سیاسی همفکر وهمراه با دولت در مناصب اجرایی است که این مهم در ستاد های انتخاباتی تبلور یافته است .
کد خبر: ۵۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 17 January 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::دو روز پیش استاندار  ایلام در جلسه شورای برنامه ریزی با گریزی به وضعیت تغییرات مدیریتی دراستان از روند حاکم بر عزل ونصب مدیران به شدت انتقاد کرد . انتقاد سلیمانی دشتکی از تقسیم پست ها در نشست های محفلی بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی ورسانه ای استان به همراه داست .

استاندار ایلام دراین نشست گفته بود: مدیریت ارث و میراث نیست و هیچ احدی حق ندارد افراد را معرفی یا تقسیم ارث کند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مدیریت یک بحث سیستمی است و مدیر نیز شرایطی دارد و باید توانمندی و کارایی داشته و دردی از مردم دوا کند تاکید کرد، مدیریت گوشت قربانی نیست که بین خودتان توزیع کنید.
وی یادآور شد: تصمیم در خصوص انتصاب مدیران تنها در اختیار استاندار است و تمامی دستگاه ها باید برای انتصاب مدیران با استاندار هماهنگ باشند، من برای قلع و قمع مدیران نیامده ام و اگر مدیری توانمند باشد و کارآیی داشته و مجری برنامه ها و سیاست های دولت باشد، تثبیت خواهد شد.
استاندار ایلام با ذکر اینکه در انتصاب مدیران ایل، طایفه، حزب و وابستگی به افراد بانفوذ به هیچ عنوان ملاک انتصاب مدیران نیست گفت: 'حتی فعالیت در ستاد آقای روحانی نیز ملاک نیست، این فاجعه است که کسی برای گرفتن پست و مقام در ستاد آقای روحانی فعالیت کند.
سلیمانی دشتکی افزود: با این وجود اگر کسی در ستاد آقای روحانی فعالیت کرده و توانمند است خود ما باید به او مراجعه کنیم زیرا هم توانمندی دارد و هم طرفدار دولت است"

سخنان سلیمانی دشتکی به خصوص در محافل سیاسی ورسانه ای  استان،واکنش ها متفاوتی را به دنبال داشت .از منظر بسیاری از منتقدین که ماههاست در شبکه های اجتماعی برخی از فعالین سیاسی اصلاح طلب را به خاطر  تقسیم مناصب مدیریتی به صورت محفلی مورد شماتت قرار می دهند ،این سخن استاندار بهترین موضع گیری ایشان در مواجهه با رویداد های اخیر استان قلمداد می شود.

این درحالیست با وجود اینکه بیشتر تحلیل گران سیاسی استان ،نوک حمله انتقادات و موضع اخیرسلیمانی دشتکی را متوجه برخی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان می دانند ،آنان نیز از این موضع استاندار استقبال کرده و موضع وی را خطاب به مدیرانی  می دانند که با لابی گری و برقراری ارتباط ارتباط مستقیم با وزارتخانه و یا با اشخاص و نهادهایی غیر از مدیریت عالی استان  ومذاکره با آنان برای ابقای و در تلاش هستند.

گر چه سخنان اخیر استاندار درخصوص ملاک نبودن ایل وطایفه برای واگذاری مناصب مدیریتی مورد پذیرش همگان قرار گرفته و در صورت خروج از شعار وحرف  وحرکت به سوی  عملیاتی شدن ،به نهادینه شدن شایسته سالاری و در نهایت به توسعه استان کمک خواهد کرد ،اما تحرکات برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان با حمایت لابی های قدرت در راستای تحکیم پایه های قوم  وقبیله وغیر خودی زدایی  دراین دستگاهها آن هم درمقابل چشمان استاندار ،موضوعی کاملا برخلاف سخنان ایراد شده است.

اما اینکه آقای استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، دخالت حزب ویا فعالیت در ستادهای انتخاباتی رییس جمهور را در تعیین مدیران رد نموده اند ،موضوع قابل نقدیست که با فعالیت های سیاسی و تحزب همخوانی ندارد . زیرا اساس تعیین مدیران در نظامهای دمکراتیک احزاب وجناح های سیاسی هستند. اتفاقا یکی از مهمترین آسیب های موجود در نظام سیاسی کشور که جولان مدیران ناکارآمد درراس مصادر مدیریتی را رقم زده است، همین عدم نگاه به تحزب و عدم تعریف نقش  وجایگاه احزاب وجناح های سیاسی در انتخاب ومعرفی وزرا ومدیران  ارشد ومیانی کشور است .

بدون شک اگر در خلال سالهای اخیر با اعتماد به جریانات سیاسی  ومیدان دادن به جناح واحزاب ،آنان می توانستند در چارچوب های سیاسی پذیرفته شده  از نقش پررنگ تری در خصوص تعیین وزرا  ومدیران برخوردار می شدند ،شاهد هیاهو ها و انتقادات تند وتیز  ماههای منتهی به معرفی و تایید کابینه و جولان  " وزرای تحمیلی غیر همسو" و استانداران در کابینه دولت نمی بودیم .  

بنابراین بیان این جمله از زبان عالی ترین مقام سیاسی و اجرایی ونماینده عالی دولت در استان که "حزب وفعالیت در ستاد انتخاباتی رییس جمهور ملاک تعیین مدیران نیست " با شعارها ،اهداف و برنامه های دولتی که سیاسیون بیشترین سهم در انتخاب رییس آن را دارای بوده اند مغایرت دارد.

آقای استاندار می دانند وباید هم بدانند که کشور در آستانه گذار از روشهای سنتی و محافظه کاری به سمت روشهای دمکراتیک است  وهمه ما، از شخص استاندار گرفته تا مدیران وسیاسیون ورسانه ها باید راه رابرای عبور از این گردنه مهم  هموار نماییم  ،بدون شک حرکت در قالب تحزب وبها دادن به جریانات سیاسی جهت مدیریت کشور، آن هم در فرآیند های آزاد انتخاباتی راه را برای توسعه هموار  وسرعت رشد وپیشرفت استان وکشور را شتاب خواهد بخشید.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد ،احزاب و جریانات سیاسی درفرآیند انتخابات ریاست جمهوری ،پارلمان و شوراهای اسلامی وگرم نگه داشتن تنور انتخاباتی نقش بسزایی ایفا می کنند ،لازمه تداوم این نقش آفرینی نیز بها دادن به آنان از طریق کسب نظرو  احترام به خواست احزاب وجناح ها جهت تعیین مدیران و استفاده از ظرفیت نیروهای سیاسی همفکر وهمراه با دولت در مناصب اجرایی است که این مهم در ستاد های انتخاباتی تبلور می یابد.

بدون شک نادیده گرفتن این موضوع بعنوان یکی از مولفه های مردمسالاری وتجلی حکومت مردم بر مردم ،یاس وسرخوردگی سیاسیون ، واگرایی وحرکت به سمت توتالیتره کردن قدرت را رقم خواهد زد که حرکت به سمت آن ،ولو بصوت نمادین وبرای خوشایند بخشی از جامعه، راه را بر رشد ونبوغ سیاسی و اجتماعی  استان وکشور خواهد بست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فرهنگی منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
جناب استاندار فقط حرفش را زده
اتفاقا ایشان بر اساس معرفی از تهران و از کانال حزب سابقش عمل می کند و تحت تاثیر لابی گران تهرانی عمل می کند. فعلا که حوزه جنوب به دلیل داشتن لابی تهرانی و افراد با نفوذ کشوری توانسته بیش از گذشته سهام مدیریتی دریافت کند. در حوزه شمال هم ظاهرا مردم متحد و متعصب ملکشاهی و سیاسی ترین شهرستان استان (شیروانچرداول سابق) با فرستادن امینی و میرزایی نه تنها به سهم مدیریتی شان نرسیدند بلکه با انتصاب معاون استاندار و شهردار و فرماندار و ... از یک ایل خاص ؛ شیروانچرداول متضرر اصلی انتخابات قبلی شد. گویا با فرستادن نماینده ای که مختص به چند شخص بازنشسته و قوی جثه است که برای بازنشستگان صندوق جور کند و برای برخی شوراییان اصلاحاتی ردیف استخدام. بقیه سهمی ندارند چون هم جاده هایمان عالی شده . هم بیکاری تمام شده . هم پمپاژ سیروان و هلیلان و بیجنوند شروع به کار کرده و هم کارخانه های متعدد در آسمان آباد و سرابله و هلیلان راه اندازی شده است. پس بزار مردم سایر شهرستان ها از پست های مدیریتی لذت ببرند. حتی پیشنهاد میکنم آقای زینی وند و بیرانوند مدیران آموزش و پرورش حوزه شمال را از خوبان جنوبی بزارن شاید دوره بعدی نمایندگان استانی شدن ؛ تا کلاه سرشان نرود که جمعیت شان کم است ؛ چون پست های اداره کل تمام شده؛ سرایداری ها همه تکمیل شده ؛ آقای معاون بچه اش در چوار تثبیت شده ، رفاه معلم منتصب شده و باشگاه و. درمانگاه و... هم دیگه جای خالی ندارد. آقای محاسبات ایران هم برادرزاده خویش را یه تکانی بده معاونش استاندار یا فرماندارش کند که در آتیه اقبال استانداری داشته باشد.
پروژه ای که بیرانوند و زینی وند در آموزش و پرورش (انفال شمالی ها از اداره به مدارس)دنبال می کنند؛ تف سربالایی است محصول حاشیه بیسواد و بازنشسته پیرامون نماینده اصلاح تلف استان است. زیرا باعث و بانی ماندگاری بیرانوند میرزایی و زینی وند هستند . هرچند زینی وند از همشهری دفاع می کند ، معلوم نیست مدیران ساختمان حاشیه جنوبی میدان کشوری یکی از نمایندگان شمالی سر چی معامله کردند. اما رونمایی از این پروژه بزودی انجام میشود. تا تاباندن نور بعدی به تاریکخانه پشت پرده ای استان بدرود.
احمدی اسداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
با احترام به نظر وشخص نگارنده که بسیار کارشناسانه مساله رامورد نقد و بررسی قرار داده اند ضمن تایید مطالب بیان شده در این مجال ذکر نکاتی لازم وضروری. می باشد
_در صورتی که احزاب دارای شناسنامه واساسنانه بوده وخواسته ها مطابق سیاست های حزب باشد وافراد معرفی شده علاوه بر دارا بودن شرایط وضوابط احراز مدیریت مورد اجماع حزب بوده ورسما از طرف حزب معرفی شود متناسب با میزان فعالیت حزب مورد نظر در انتخابات ميبايست مد نظر تصمیم گيران انتصاب مدیران قرار گیرد
نه اینکه هر شخص جداگانه وبدون مشورت با حزب خود صرفاً بخاطر عضویت در حزب هرکسی ولو فاقد شرایط مدیریت وگاها بدون تعلق داشتن به حزب مورد نظر فقط بخاطر روابط ایلی، فامیلی، طایفه ای، منطقه ای وگاهی برای ادای دین که فلان سال در فلان انتخابات مجلس یا شورا تلاش کرده است بدون اطلاع حزب خود معرفی نماید
متاسفانه این مشکل در سالهای اخیر به شدت مشاهده شده است وگاهی تک خالهای برخی از احزاب حمایت از مدیران ناکارامد
که عملا در جبهه مقابل جریان سیاسی طرف قرار دارند، به صرف همشهری بودن، هم تبار بودن، هم ایل بودن و....را در سرلوحه کار خود قرار داده وعبور از این تیپ مدیران را خط قرمز خود می خوانند،
این افراد که گاهی از شاخص های یک حزب هم هستند بزرگترین خیانت ها را به تشکیلات حزبی کرده وموجب دلسردی طرفداران آن حزب شده اند
در همین راستا به نام حزب معاملاتی صورت میگیرد که موجب آزار افرادی از حزب میشوند که واقعآ برای حاکمیت تفکرات حزبی تلاش کرده وعمر خود را صرف کرده اند،
در دوره قبل این وضعیت شدیدا وجود داشت وکسی که بیشتر در گفتار از تفکر اصلاح طلبان دفاع میکرد در عمل کاملاً در چنگال افرادی که گاهی شدیداً در مقابل اصلاح طلبان موضع گیری کرده بودند ودر مقابل دولت منتخب بودند قرار داشت
الان هم متاسفانه عده ای که یک روز مانده به انتخابات که تا حدودی پیروزی دولت تدبیر قطعی به نظر میرسید با گرفتن چند عکس یادگاری در کنار یک بنر، خود را دلیل اصلی پیروزی دکتر روحانی قلمداد کرده وبيش از چند ماهیست که در استانداری خیمه پهن کرده اند وبه دنبال بدست آوردن غنیمت هستند، به طوری که اگر در طول هفته به استاندا ری مراجعه کنید تصور می کنید کارمند استانداری هستند وگاهی حضورشان از کا رمندان استانداری پررنگ تر است
به نظر من تا زمانی که مطالبات کانالیزه نشده وبا مهر وامضای گروه ها واحزاب همراه دولت نباشند نباید ترتیب اثر داده شوند وشایدمطلبی که استاندار محترم بیان کرده اند به این دلایل باشد که اگر چنین است قابل دفاع بوده وجای تقدیر از ایشان دارد،
اینکه استاندار با صبر وحوصله وپس از چندین نشست مختلف با احزاب تصمیماتی اتخاذ فرموده اند بدون شک نشان از شناخت ایشان از اوضاع واحوال استان دارد ولازم است برای نهادینه کردن شایسته سالاری بر تفکر لابی های پشت پرده از تصمیمات ايشان حمایت کرد و امیدوار بود که روزی همه چیز وهمه کس در جای خود قرار گیرد واستان سرمایه دار محروم مانده ما به جایگاه واقعی خود برسد
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
با سلام. میشه ایشان بفرمایند کدام حزب و احزاب ، اینها که همه سرشان در یک جا بند میشود !! بزن و ببر ، رانت ایجاد کن و کشور را چار قبضه کنند ، جلوی با لا آمدن افراد تحصیل کرده زحمتکش با عرق ملی و عدم پرورش مدیران سالم جای گزین - برای همین است انگار در مملکت تعدادی فقط مدیر زاده شدند بعد از اینکه یه سازمان یا وزارتخانه را ویران کردند پاداش میگیرند و به یه مقام بالاتر برای ویرانی سازمان دیگر به عنوان مدیر ارشد ( ماشین امضاء رانتی) معرفی میشوند اگر غیر از این بود وضع سازمانها و مملکت به این شکل در نمی آمد که هر روز مردم ناله آب و نان را داشته باشند. خجا لت هم چیز خوبیه ؟!! شایسته سالاری 40 ساله که مرده
داراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
تمام انتصابات در شهرستان دهلران در قبضه نماینده مجلسه ،به طوری که انتصابات ایشون برابر با ادوار تمام نمایندگان قبلیست ،متٲسفانه اوج فاجعه در این انتصابات عدم تخصص هست به طوریکه معاو عمرانی استاندار رشته مشاوره خونده و بقیه ........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
استان ایلام هر روز داره به بیراهه میره
و استاندار هم متاسفانه از همه جا بی خبر و داره فقط برنامه ی یک عده مرکز نشین رو اجرا می کنه
فرزند ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
لطفا دخالت های گسترده ی نماینده ی حوزه جنوب اقای کاظم زاده رو هم بگید

واقعا در هر جایی دخالت میکنه
هیچ حکم و پستی برای کسی صادر نمیشه مگه طرفدار ایشان باشه

جایگاه ادارات در دهلران چنان پایین کشیده که هر کس بی سوادی به خودش اجازه میده که برای ریاست اداره تقلا بکنه
شیشعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
تا بوده چنین بوده ، ما هم میدانیم که مدیریت در استان ایلام کمتر بر اساس شایستگی بوده و بیشتر بر اساس وابستگی و چاپلوسی بوده است و مدیران بی شماری می توان در این راستا نام برد که صرفا بر اساس توازن قوا بین نیروهای مختلف سیاسی و قومی و طایفه ای منصوب شده اند . حال که جناب استاندار تصمیم به انتصاب بر اساس شایستگی گرفته اند امیدواریم از استانداری و مجموعه زیر دستش شروع کند و نیروهای سفارشی را که برای بهره بردن از گوست قربانی مناصب و فرصتها در استانداری مامور شده اند به ادارات خود برگرداند . در ادامه هم در انتخابات فرمانداران و بخشداران صرفا توانمندی آنها را در نظر بگیرد و تحت تاثیر نماینده و ... قرار نگیرد و مدیران نالایق و باند بازان محفلی را که صرفا بر اساس بده بستان و رابطه با کانونهای قدرت مناصب را اشغال کرده اند عزل کند . آینده مشخص خواهد کرد که جناب استاندار تا چه میزان به شعارهایش عمل خواهد کرد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار