مدیرکل تامین اجتماعی ایلام ؛
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: طی 9 ماه سال جاری یک هزار و 380 میلیارد ریال به بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان در این استان در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 16 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهیلا ملکشاهی اظهار کرد: از این میزان 41 میلیارد و 478 میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.


وی افزود: هم اکنون 17 هزار و 97 بازنشسته، مستمری بگیر و از کار افتاده در استان ایلام از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.


مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با بیان اینکه امسال تعداد بیمه شده های این سازمان پنج درصد افزایش یافته، یادآور شد: تعداد کل بیمه شدگان اصلی در استان ایلام 106 هزار و 473 نفر است و تا پایان سال پیش بینی می شود مجموع این افراد بیمه شده اصلی به 110 هزار نفر برسد.


ملکشاهی یادآور شد: ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در استان ایلام 51.5 درصد است و با میانگین کشوری برابر است.


وی در خصوص طلب این سازمان از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی گفت: تامین اجتماعی استان ایلام از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بیش از یک هزار میلیارد ریال طلب دارد.


ملکشاهی با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان تا پایان شهریور جاری ایجاد شده، اظهار کرد: مطالبات تامین اجتماعی این استان از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی در سال جاری هشت درصد کاهش یافته است.


وی آگاهی نداشتن از مزایا و خدمات تامین اجتماعی و امید کارفرمایان به بخشودگی جرائم که هر چند سال یکبار اتفاق می افتد و رعایت نکردن موارد قانونی و بی توجهی کارفرمایان به تعهداتشان نسبت به کارگران را از جمله علل بی توجهی برخی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی عنوان کرد.


وی تاکید کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم، بطور قطع در درآمد و نحوه خدمات سازمان تاثیر منفی خواهد داشت.


297 هزار و 911 نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار