مدیر راه و شهرسازی آبدانان؛
مدیر راه و شهرسازی آبدانان گفت: این تونل دارای چهار هزار و 800 متر طول است که تاکنون سه هزار و 250 متر از بدنه اصلی آن از سمت آبدانان حفر شده و مابقی آن در سمت شهرستان دره شهر قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 16 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛عیسی نصر الهی از اتمام عملیات حفر این تونل از سمت آبدانان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای عملیات این طرح بزرگ راه سازی تاکنون 12 کیلومتر راه دسترسی، 120 متر تونل فرعی ، 24 دهنه پل به طول یک هزار متر و هشت پارکینک در قلب کبیرکوه احداث و یک هزار و 500 متر از درون این پروژه نیز کف برداری شده است.

مسئول اداره راه و شهرسازی آبدانان تونل کبیرکوه را یک پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور دانست و تاکید کرد: یک هزار متر از مابقی بدنه اصلی تونل از سمت دره شهر به پیمان رفته اما تاکنون راه دسترسی آن احداث نشده که امیدواریم با اتمام این جاده دسترسی عملیات حفاری آن توسط پیمانکار سمت آبدانان آغاز شود.

نصرالهی یاداور شد: عملیات اجرایی تونل کبیرکوه سال 89 آغاز شده و تاکنون 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای آن هزینه شده و پیش بینی می شود در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز تا پایان سال 97 حفاری آن پایان یابد.

تونل کبیرکوه استان ایلام و بویژه شهرستان های آبدانان و دره‌شهر را در مسیر جاده ای کشور قرار می‌دهد و می ‌تواند این مناطق را از بن بست طبیعی و جاده ای خارج کند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
درود و سلام خدا بر مهندس عیسی نصرالهی مدیر توانمند آبدانان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار