-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برنامه ریزی این سازمان برای معرفی صنایع دستی این استان در بازارهای بین المللی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 14 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه زاده در کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی اظهار داشت: ایران اسلامی با توجه به قدمت تاریخی و تنوع فرهنگی به دلایل داشتن اقوام و طوایف مختلف از پیشنیه بسیار طولانی در حوزه فرهنگی برخوردار است که همین عامل باعث شده رسوم و سبک های متنووع زندگی در اقصی نقاط کشور مشاهده شود.

وی افزود: استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جای جای این استان می توان نشانی از فرهنگ و تاریخ مردمان این دیار را در طول ادوار مختلف به عینه دید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تاکید کرد: طی سال های اخیر تلاش دامنه داری برای معرفی دست آفرینه های مردم این استان در حوزه های مختلف صنایع دستی شکل گرفت و بلا حوزه در نمایشگاه های مختلف سعی کردیم این محصولات را در داخل و خارج از کشور معرفی و به معرض دید همگان قرار دهیم.

۳۳ رشته فعال صنایع دستی در ایلام

شنبه زاده گفت: هم اکنون ۱۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی در استان ایلام راه اندازی شده و ۱۲۰۰ نفر نیز در این زمینه در ۳۳ رشته مختلف این حوزه اشتغال دارند.

وی یکی از مهم ترین نخواسته های فعالان این عرصه را کمبود بازارهاتی فروش ذکر کرد و افزود: فضای مجازی فرصتی مغتننم برای معرفی این تولیدات است و با تازگی کمپین صادرات خرده فروشی صنایع دستی با همکاری شرکت زودل و شرکت پست جمهوری اسلامی و با هدف کمک به شرکت های فعال در حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی در این استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: این کمپین در ۳۱ استان کشور برگزار شده و امیدواریم با تشکیل این کمپین در استان شاهد رونق بیش از پیش تولیدات صنایع دستی و عرضهر آن در بازارهای مختلف باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار