امام جمعه ایلام تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مساله اصلی کشور است که متاسفانه مورد توجه مسؤولان اجرایی کشور قرار ندارد و هر روز مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود .رشد بیکاری و تورم رو به افزایش است و رکورد هنوز پا برجاست و هیچ نشانه‌ای از خروج رکود در اقتصاد کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 12 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اغتشاشات چند روز اخیر که به توطئه جدید دشمنان انقلاب اسلامی کلید خورد با ورود قاطع و کوبنده و شکوهمند مردم به صحنه بسته شد، در اینکه این اغتشاشات ،اعتزاضات طبیعی و به حق مردم بود واقعیت امر حاکی از گرفتاری‌های روز افزون اقتصادی و معیشتی مردم طی سال‌های گذشته است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هرچند دولت یازدهم و دوازدهم در جهت ساماندهی اقتصادی کشور خدمات قابل توجهی داشته است اما شکوفایی و رونق اقتصادی و خروج از رکود به برجام گره زدند.

وی ادامه داد: از همه مهم‌تر ضعف و ناتوانی مدیریت دولت در برخی عرصه‌ها همانند حقوق‌های نجومی و اختلاس و غارت بیت‌المال توسط افراد نزدیک به کانون‌های قدرت و ثروت و رانتخواری نورچشمی‌ها و تجمع میلیاردها ثروت در دست اقلیت و تشدید فاصله طبقاتی عامل اصلی بر افزایش محرومیت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: علایم این مسایل آن را باید در بیکاری خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های ورشکستگی برخی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ... جستجو کرد.

لطفی تصریح کرد: دولت می‌توانست برای عبور از این شرایط با مشورت نخبگان اقتصادی راه‌ حل‌های گونانگون در نظر بگیرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: اظهارنظر مسؤولان ارشد اجرایی در خصوص افزایش قیمت انرژی از جمله بنزین و گازوئیل و قطع بخشی از یارانه‌ها و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی سبب و عامل ایجاد ناامنی و بدبینی و در نهایت اعتراضات مردم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت بود.

لطفی تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مسئله اصلی کشور است که متاسفانه مرد توجه مسؤولان اجرایی کشور قرار ندارد و هر روز مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود و رشد بیکاری و تورم رو به افزایش است و رکورد هنوز پا برجاست و هیچ نشانه‌ای از خروج رکود در اقتصاد کشور وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: دشمنان هم لبه تیغ تیز تبلیغات علیه نظام را در جلوه دادن ناکارآمدی نظام در رفع مشکلات روزمره مردم متمرکز کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ملت ایران با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی و تظاهرات و اعلام پشتیبانی مجدد از نظام و رهبری سنگ تمام گذاشتند و حالا نوبت مسؤولان است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را در اولویت اقدام خود قرار دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار