به گزارش تابناک شهرکرد- احمد جمشیدی از ممنوعیت تردد کامیونهای فرسوده از ابتدای سال 97 خبر داد و اظهار کرد: محدودیت تردد کامیونهای فرسوده با عمر بیش از 50 سال در راههای چهارمحال و بختیاری انگیزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای را بیشتر میکند.
وی با بیان اینکه کاهش تردد کامیونهای فرسوده در سطح راههای استان ایمنی تردد را ارتقا میدهد، افزود:کاهش مصرف سوخت و جلوگیری بیشتر از آلودگی هوا از مزیتهای نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با اعمال این محدودیت هر چند که نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای در استان سرعت بیشتری میگیرد، اما باز هم شرایط مطلوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نمیشود.
جمشیدی با اشاره به مزیتهای اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گفت: به استناد این قانون به وزارت نفت اجازه داده شده است در طرحهایی که در آن صرفه جویی مصرف سوخت به دنبال دارد سرمایهگذاری بیشتری انجام شود و در این راستا با وزارت نفت توافق شده بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را این وزارتخانه تأمین کند.
وی بیان کرد: هماکنون سود تسهیلات نوسازی کامیون ۹ درصد است و مابهتفاوت آن را وزارت نفت از محل صرفهجوییهای مصرف سوخت پرداخت میکند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در پایان یادآور شد: براساس طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای قرار است در ۵ سال آینده ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و مالکان آن با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.