کد خبر: ۵۵۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 11 January 2018

یک کارشناس با تاکید بر اهمیت شبکه‌های مجازی در رتق و فتق روابط شغلی، فیلتر شدن این شبکه‌ها را باعث اختلال در برخی از امور روزانه دانست.

باقر بحری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه‌دار شدن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: حتی اگر بپذیریم که این فیلترینگ به دلیل مسائل امنیتی اعمال شده است، قاعدتا باید با فروکش کردن ناآرامی‌ها به حالت عادی خود برگردد در حالی که این اتفاق هنوز نیفتاده است. تلگرام دیگر یک فضا برای سرگرمی یا تفریح افراد نیست بلکه حالا جایی و مکانی است که برخی از مردم زندگی‌شان را براساس آن تنظیم کرده‌اند که فیلتر کردن آن موجب اختلال در بسیاری از امور روزانه خواهد شد.

او با تاکید بر این‌که تلگرام بستری برای مسائل مربوط به روابط شغلی افراد است، اظهار کرد: امروزه همچنین بسیاری از مشاغل و روابط انسانی و اجتماعی براساس همین شبکه‌های اجتماعی مبتنی شده است. نمیتوان به راحتی و با فشار دادن یک دکمه این فضا را بست و این روابط را مختل کرد.

وی ادامه داد: جدای از بحث فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی در چند روز گذشته اختلال در اینترنت و کند شدن آن هم باعث شد تا بسیاری از مشاغل مبتنی بر اینترنت دچار مشکل شوند که این باعث شد تا هزینه مادی زیادی به برخی از کسب‌وکارها و اقتصاد کشور وارد شود.

بحری تاکید کرد: بسیاری از افراد تمام روابط خود با مشتریان، کارفرماها و بخش‌های مختلف را با تلگرام هماهنگ کرده‌اند به صورتی که ارتباط آنها با مجموع افراد کارمندان و کارفرماها از طریق این فضاست که اهمیت این فضا را بیشتر از گذشته می‌کند.

رئیس سابق کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظان صنفی رایانه‌ای با بیان این که قبلا شاید این پرسش مطرح بود که چند نفر از تلگرام استفاده می‌کنند، اضافه کرد: اما حالا این پرسش موضوعیت دارد که اساسا چند نفر از تلگرام استفاده نمی‌کنند. مسائل را نمی‌توان به صورت صفر یا یکی بررسی کرد چرا که اتفاقا ادامه دار شدن فیلترینگ در این شبکه‌ها باعث افزایش نارضایتی‌ها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار