رئیس دادگستری آبدانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 350 پرونده قضائی توسط مصلحان و ریش سفیدان در سطح این شهرستان رسیدگی و به صلح و سازش منجر شده است.
کد خبر: ۵۵۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 10 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ایرهیم سبزواری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردم و تقویت حضور معتمدان در جریان رسیدگی به پرونده های قضایی یکی از اهداف دستگاه قضاست که تاکنون منشا برکات زیادی در این نهاد شده است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مصلحان و ریش سفیدان منجر به کاهش 30 درصدی پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز یک هزار و 350 پرونده با کمک این افراد به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس دادگستری آبدانان یادآور شد: یکی از مشکلات مبتلا به جامعه در سال های اخیر افزایش نرخ طلاق بوده که امسال با تلاش و مساعی بزرگان طوایف و قبایل آمار طلاق و سرقت در شهرستان آبدانان 50 درصد کاهش یافته است.
سبزواری تکریم ارباب رجوع را یکی از برنامه های مهم دستگاه قضایی در آبدانان اعلام کرد و افزود: دادگستری این

شهرستان به سیستم cmd به منظور سرعت بخشی در انجام امور اداری و قضایی مجهز شده که همین عامل منجر به کسب رتبه نخست در بین دادگستری های استان ایلام در سال گذشته شد.

وی با اشاره به استفاده از سلاح گرم در مراسم های شادی و عزا توسط برخی افراد گفت: این موضوع یک اقدام خطرناک، ضد فرهنگی و مجرمانه است که باید بطور جدی با آن برخورد شود.

رئیس دادگستری آبدانان یکی از مشکلات این مجموعه را در شهرستان کمبود کادر قضایی عنوان کرد و افزود: میزان رسیدگی محاکم به پرونده ها به دلیل کمبود قاضی در این شهرستان بالاتر از سایر نقاط است که منجر به اطاله دادرسی می شود که امیدواریم این موضوع با همکاری دادگستری استان با تامین نیروی مورد نیاز برطرف شود.
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار