مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شھر از اصلاح و احیاء باغات مجتمع‌هاي باغبانی «کل سفید» و «دشت چمران» این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 10 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: در سال زراعی جاری اصلاح و احیاء باغات مثمر مجتمع‌های باغات کل سفید و دشت چمران این شهرستان در سطح ٢٠٠ هکتار انجام شد .

فیلی با اشاره به اینکه اصلاح و احیاء باغات مثمر با هدف تغذیه مناسب، آبیاری بموقع، کنترل و مبارزه با علف‌های هرز باغات و اصلاح ارقام در جهت بهره‌وری باغات این شهرستان از مهمترین برنامه‌ھا و اولویت کاری این مدیریت بوده افزود: آب مهمترین فاکتور تولید در بخش کشاورزی است و باید برای بهره‌وری درست از منابع آبی و استفاده مناسب و همچنین اقتصادی کردن باغات بعنوان دو برنامه مهم در اولویت کاری سیستم آبیاری تحت فشار قرار گیرد .

وی افزود: این مدیریت با وجود کارشناسان مجرب، آماده استقبال و ارائه توصیه‌های فنی به باغداران این شهرستان در زمینه‌های هرس درختان، کنترل آفات و علف‌های هرز و بیماری‌ها، تغذیه مناسب، ارقام خوب، آبیاری بموقع و استفاده بهینه از منابع آبی است.

فیلی اضافه کرد: بدلیل خشکسالی‌های اخیر و حمله آفات، بیماری‌ها و ضعف درختان، اصلاح و احیاء باغات از اولویت‌های کاری است و توسعه باغات در اراضی شیبدار و توسعه گلخانه‌ھا از جمله طرح‌ھای مهم مدیریت جهاد کشاورزی دره‌شهر در سال زراعی جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر برنامه‌ریزی مدون در بخش کشاورزی را لازم و ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با این کار می‌توان شاهد رونق و رشد و شکوفایی خوبی در بخش کشاورزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار