صرفنظر از برخی ایراداتی که بر نحوه انتخاب مدیران چنین دستگاههایی که لزوم آزادی عمل اعضای انتخاب کننده برای تحقق دمکراسی باید مورد اهتمام واقع شود ،اما انتخاب آقای حبیب الله منصور پور از نیروهای سیاسی همراه وهمفکر دولت که پیشینه تخصصی وفنی و سابقه چند ساله شهرداری ایلام را در کارنامه خود دارد را باید به فال نیک گرفت .
کد خبر: ۵۴۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 08 January 2018

تابناک ایلام::دو روز پیش یزدان قبادیان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان ایلام با تقدیم نامه ای به سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ،با اعلام اینکه بستر مناسب برای ادامه خدمت در این سمت وجود ندارد ،استعفای خود را از این جایگاه اعلام نمود.

اگر چه هنوز استاندار ایلام بدلایلی در قبول یا رد استعفای مدیرعامل پیشین این سازمان مردد بود ،اما همزمان رایزنی ها برای تعیین جایگزین وی در استانداری در حال انجام بود .بنابراین براساس ماده 10 فصل چهارم اساسنامه سازمان همیاری شهرداریی ها ،سلیمانی دشتکی با رایزنی با اعضای شورای این سازمان مقدمات انتصاب مدیرعامل جایگزین رافراهم آورد.

هرچند بر اساس نصوص قانونی اساسنامه تشکیلات سازمان ،استاندار بعنوان رییس شورا مخیر به انتخاب ومعرفی مدیرعامل به اعضای شورا بوده وشورا نیز درانتخاب یا رد گزینه معرفی شده مخیر است ،اما در رایزنی های البته ایجابی استاندار ولزوم تایید گزینه مورد نظر وی نباید هیچگونه تردیدی به دل راه داد که این موضوع می تواند بر روند آزادی انتخاب خلل ایجاد نماید.

خبرهای منتشره تا عصر امروز حاکی از عزم استاندار بر معرفی منت محمدی شهردارپیشین ایلام برای تصدی مدیرعاملی این سازمان بود ،اما گویا تلاش سیاسیون هوادار دولت و رایزنی آنان با استاندار منتج به این شد تا وی از معرفی محمدی صرفنظر و آقای حبیب الله منصور پور را بعنوان گزینه  جدید معرفی و نهایتا با تایید اعضای شورا بعنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شود.

صرفنظر از برخی ایراداتی که  بر نحوه انتخاب مدیران چنین دستگاههایی که لزوم آزادی عمل اعضای انتخاب کننده برای تحقق دمکراسی باید مورد اهتمام واقع شود ،اما انتخاب آقای حبیب الله منصور پور از نیروهای سیاسی همراه وهمفکر دولت که پیشینه تخصصی وفنی و سابقه  چند ساله شهرداری ایلام را در کارنامه خود دارد را باید به فال نیک گرفت .

از آنجاییکه سازمان همیاری شهرداری ها بعنوان بازوی توانمند علمی وآموزشی شهردرای ها در مقوله عمرانی ،اقتصادی و پشتیبانی شهرداریها از نقش و جایگاه پراهمیتی برخورداراست ،در انتخاب مدیر آن نیز باید موازی با  اهمیت آن ،حساسیت به خرج داد.اگرچه انتخاب مدیر عامل جدید می تواند جای خالی مدیر عامل  توانمند ،متبحر پیشین یعنی  مهندس یزدان قبادیان را پر نماید ،اما استاندار محترم نباید با نصب العین قرار دادن مشاوره های خام ونسنجیده برخی افراد مغرض با  نامناسب نمودن بستر خدمت ،زمینه استفعا و خروج نیروهای توانمندی نظیر قبادیان را در استان فراهم آورند.

به هرحال آنچه که واضح ومبرهن است ،با وجود نقدهای صورت گرفته در مسیر استعفا وانتخاب مدیرعامل پیشین وجدید این سازمان، نگاه استاندار ایلام به استفاده از ظرفیت های سیاسی همفکر وهمراه دولت که قطعا در تحقق برنامه های دولت مثمر ثمر واقع خواهند شد را می توان بستر ساز ورود نیروهای کارآمد و در عین حال سیاسی همراه وهمفکر به چرخه مدیریت استان به حساب آورد. بدون شک تداوم این مشی ،زمینه ساز همراهی وتعامل بیشتر احزاب هوادار دولت وستادهای انتخاباتی حسن روحانی در مسیر انتخاب مدیران جدید مد نظر استاندار وتسهیل فرآیند تغییرات مدیریتی استان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار