دبیر اجرایی سومین دو سالانه منطقه ای شعر کردی منال از ارسال 700 اثر به این جشنواره در دوره سوم برگزاری آن خبر داد و گفت: کار داوری آثار این جشنواره نیز به پایان رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 08 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی صحرایی افزود: این آثار از 120 شاعر استان های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام ارسال شده است.

وی ادامه داد: داوری آثار توسط رضا موزونی از کرمانشاه، عبدالرحمن فهیمی از کردستان، فریدون میراحمدی از جوانرود و میثم خورانی از ایوان انجام شده که در مجموع 10 اثر به عنوان برتر و 10 اثر نیز شایسته تقدیر انتخاب شدند.

دبیر اجرایی سومین دو سالانه منطقه ای شعر کردی منال تقویت زبان مادری، توجه شاعران به گویش های بومی، محلی و آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف کشور را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.

صحرایی گفت: اختتامیه جشنواره 20 دی ماه به مدت 2 روز در سالن ارشاد ایوان با اجرای برنامه های غبارروبی و کاشت نهال در مزار شهدای گمنام، شعرخوانی شاعران برگزیده، شعرخوانی کودکان، اجرای موسیقی کودک، میان پرده نمایشی، کلیپی از نشاط کودکان زلزله زده کرمانشاه و کارگاه نقد و بررسی شعر کردی کودک برگزار می شود.

به گفته صحرایی، این جشنواره به همت معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اداره کل فرهنگ و ارشاد ایلام، فرمانداری و ارشاد و انجمن شعر و ادب ایوان و موسسه فرهنگی، هنری ایوان بیمن برگزار می شود.

جشنواره 2 سالانه شعر کردی در سال های 92 و 94 برگزار شد که در جشنواره دوم حدود 400 اثر از شاعران منطقه غرب کشور با گویش های کردی به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار