سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سیروان از ساخت کارگاه صنایع تبدیلی در بخش فرآوري محصول زیتون در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 07 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛احمد محمدی اظهار کرد: در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتی یکی از تولیدکنندگان پیشرو در بخش کشاورزي، آقاي «قهرمان لرستانی» ساکن روستاي "ورگچ" اقدام به ساخت کارگاه صنایع تبدیلی در بخش فرآوري محصول زیتون کرده است .

محمدی با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات مثمر زیتون در این شهرستان 20 هکتار است که از هر هکتار حدود یک تن زیتون مرغوب برداشت می‌شود، افزود: این تولید کننده که حدود 3 سال در این زمینه فعالیت دارد و با توجه به اینکه برداشت محصول زیتون فصلی است براي حدود 30 نفر اشتغال ایجاد کرده و محصولات فرآوري شده را به مرکز استان و سایر استان‌هاي همجوار صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرآوري زیتون به دو صورت انجام می‌گیرد، اضافه کرد: کنسرو کردن (شور زیتون) که در اوایل شهریور ماه آغاز و تهیه روغن زیتون که بسته به شرایط آب و هوایی منطقه از اوایل آبان تا اواخر آذر ماه صورت می‌گیرد .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سیروان عنوان کرد: پروسه زمانی تهیه یک روغن مرغوب از زمان برداشت تا روغن کشی حدود 48 ساعت به طول می‌انجامد که این امر باعث می‌شود روغن زیتون درصد اسیدي کمتري داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه روغن کشی زیتون با دستگاه به دو صورت پرس سرد و پرس گرم است، یادآور شد: در پرس سرد میزان درصد روغن کشی حدود 10-8 درصد می‌رسد و در پرس گرم این میزان به حدود 15-17می‌رسد .

وی اضافه کرد: مدیریت جهاد کشاورزي شهرستان با همکاري مدیریت صنایع استان به این تولید کننده با در اختیار قرار دادن تسهیلاتی با درصد سود بانکی کمتر جهت خرید دستگاه مذکور قول مساعدت داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار