معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هسته گزینش نباید تنها به عنوان یک فیلتر برای ورود افراد به دستگاه های اجرایی عمل کرده و آنها را در طول خدمت رها کند بلکه باید فرآیند گزینش مستمر و پیوسته باشد تا کاستی و نقص های سیستم اداری برای ارتقا بهره وری و کسب رضایتمندی مردم شناسایی شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳ 07 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی در گردهمایی گزینش گران استان ایلام با اشاره به سالروز تاسیس هسته گزینش، اظهار کرد: سرمایه اصلی سازمان ها و دستگاه های اداری و اجرایی، اعتبارات و منابع مالی نیست بلکه نیروی انسانی متعهد و متخصص است.


وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر جا نیروی انسانی بر منابع و اعتبارات تقدم داشته باشد کارآمدی و کارآیی مناسبی در سیستم اداری شکل خواهد گرفت و بهره وری افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه نبود بهره وری در سیستم اداری به هدر رفت و اتلاف منابع می انجامد، گفت: در مقوله تامین منابع انسانی دستگاه های اجرایی، کارآمدی و اثربخشی نیروی انسانی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.


کرمی اضافه کرد: هسته گزینش یکی از نهادهای کمک کار دستگاه ها در این زمینه است که می تواند با بکارگیری دانش و مهارت در سنجش نیروی انسانی، نتایج خوبی را در پی داشته باشد.


وی یادآور شد: منابع مالی همواره با محدودیت مواجه است و آنچه می تواند ساختارها را اصلاح کرده و با وجود محدودیت ها، بهره وری را افزایش دهد، نیروی انسانی کارآمد است.


وی با بیان اینکه بهره وری یکی از مقوله های مهم در برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است، تاکید کرد: بخشی از تولید ناخالص ملی کشور در افق برنامه های مختلف باید از طریق ارتقا بهره وری و نه لزوما افزایش تولید و اشتغال بدست آید.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر آموزش در زمینه گزینش تاکید کرد و افزود: باید در گزینش افراد برای ورود به دستگاه های اجرایی علاوه بر مولفه های مربوط به تعهد و تخصص، مولفه های مورد نیاز برای ارتقا بهره وری سیستم اداری نیز گنجانده شود.


کرمی اظهار کرد: هسته گزینش نباید تنها به عنوان یک فیلتر برای ورود افراد به دستگاه های اجرایی عمل کرده و آنها را در طول خدمت رها کند بلکه باید فرآیند گزینش مستمر و پیوسته باشد تا کاستی و نقص های سیستم اداری برای ارتقا بهره وری و کسب رضایتمندی مردم شناسایی شود.


15 دی ماه سالروز تاسیس نهاد گزینش به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حژمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
متأسفانه در سیستم دولتی ایران، گزینش صرفاً به بررسی عقاید و مقوله های آیینی فرد مستخدم محدود می گردد که براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هرگونه تفتیش عقاید ممنوع است و جامعه جدید ما به نیروی متخصص نیازمند است و کارکرد؛ به عنوان ملاک سنجش نیرو قرار گیرد. ولی آنچه در ظاهر وجود دارد فقط نگاه به ظاهر و تشویق رفتارهای ظاهرسازانه است و مسئول گزینش از بین کسانی انتخاب می شوند که بیشتر به مساجد رفت و آمد دارند، درحالی که نیروی گزینش باید یک فرد متخصص باشد تا از ورود نیروی ناکارآمد و بی انگیزه به سیستم جلوگیری نماید.
روایت است که یک کارمند به فرزندانش وصیت نمود که پس از مرگم، 30سال بجای من وضو بگیرید،خودم نمازها را به صورت جماعت در اداره و مسجد محله خوانده ام.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار