رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: طی 9 ماه گذشته 17 نفردرمعابردرون‌شهری استان ایلام به علت بی‌احتیاطی رانندگان جان باختند.
کد خبر: ۵۴۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 05 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ محسن ناصری، با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری در معابر درونشهری ۱۷ نفر جان باخته‌اند، گفت: از این تعداد متوفی ۴۱ درصد عابر پیاده و ۱۷ درصد موتورسیکلت سواران بودند که نشان می‌دهد عابران پیاده و موتورسیکلت سوران همچنان آسیب پذیرترین کاربران ترافیک هستند.

وی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات جاری تکالیف و شرح وظایف عابران به عنوان یکی از بازیگران ترافیک به صراحت مشخص شده است افزود: متاسفانه پلیس عملا هیچ گونه ساز و کارهای اجرایی و ابزاری برای نظارت و کنترل خطاهای ترافیکی پیادگان را در اختیار ندارد و به همین خاطر همیشه یک طرف تصادفاتی که در مناطق مسکونی رخ می‌دهد عابرین پیاده هستند.

وی افزود: مطابق نظر کارشناسان تصادفات عمده‌ترین علت تامه تصادفات حادث شده عدم توجه به جلو با ۳۶ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۰ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خاطرنشان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی 50 درصد متوفیان در صحنه تصادف و ۵۰ درصد دیگر در هنگام انتقال به بیمارستان و مراکز درمانی و یا در منزل جان سپرده‌اند.

ناصری گفت: این درحالیست که ماموران از حیث برخورد با تخلفات رانندگی در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش عملکرد داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ایلام در پایان با تاکیدبر اینکه هر تصادف متولد و زاییده یک تخلف رانندگی است ازرانندگان خواست بارعایت قوانین ومقررات وپرهیز از ارتکاب تخلفات حادثه ساز از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار