مديركل راه و شهرسازي استان ایلام گفت: با اجراي پروژه‌هاي عظيم راه و مسكن در استان ايلام زمينه توسعه استان در حال فراهم شدن است.
کد خبر: ۵۴۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 02 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ سید کمال الدین میر جعفریان اظهار داشت:  خوشبختانه در چند سال اخیر پروژه‌های مختلف چه در بخش راه و چه در بخش مسکن در استان ایلام اجرایی شده و هم اکنون با پیشرفت‌های خوبی در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها راه توسعه استان هموارتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در بخش راه در پنج محو پروژه‌های مختلفی در حال اجرا داریم که از مهمترین آنها می‌توان به بزرگراه ایلام- مهران ، تونل عظیم کبیرکوه ، بزرگراه دهلران به اندیمشک، بزرگراه حمیل- ایلام (ایلام- سرابله) ، تونل قلاجه  و ... اشاره کرد ضمن اینکه در راه‌های روستایی نیز فعالیتهای بزرگی در حال اجرا است مانند پروژه قاضی خان- اصلاح و بهسازی محورهای مختلف روستایی.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع نزدیک 4 هزار متر از تونل کبیر کوه که بزرگترین تونل کشور در حال حاضر است (4600 متر تونل اصلی و حدود 1000 متر تونل‌های نزدیک آن) حفاری شده است که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

میرجعفریان میزان احداث بزرگراه در چند سال اخیر در استان را 130 کیلومتر عنوان کرد و افزود: بالغ بر 200 کیلومتر بزرگراه جدید در استان هدف گذاری شده و در حال اجرا است.

وی پروژه‌های بخش مسکن در استان را نزدیک به 140 طرح عنوان کرد  و از بیمارستان 372 تخت خوابی و ساختمان برج هنر به عنوان پروژه‌های عظیم در این میان نام برد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام مسکن مهر استان ایلام  را  از نمونه های موفق کشور عنوان کرد به طوری که نزدیک 15 هزار واحد این خانه ها تحویل متقاضیان شده و ما بقی نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تنها حدود 700 واحد این پروژه ها  آن هم به علت عدم استقبال متقاضی در شهرستان دهلران راکد مانده‌اند. ضمن اینکه این اداره کل در بخش جدول کشی و آسفالت و محوطه سازی وساخت مجتمع های رفاهی و تجاری و ... اقدامات زیادی انجام داده است.

میرجعفریان در خصوص اقدامات این اداره کل در جهت احیاء بافتهای فرسوده گفت: این اداره کل در سال‌های گذشته توانست ظرفیت مناسبی برای استفاده از تسهیلات بافتهای فرسوده فراهم نماید و شهروندان یکهزار و 600 واحد از هشت هزار ظرفیت این تسهیلات استفاده کردند که باید استفاده از این ظرفیت افزایش یابد چرا که با احیائ بافتهای فرسوده از ظرفیت زیر ساخت‌های آب و برق و گاز و ... استفاده شده و از تغییر کاربری اراضی زراعی و ... اطراف شهر جلوگیری به عمل خواهد امد.

برچسب ها: پروژه ، راه و شهرسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار