کد خبر: ۵۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 01 January 2018

این روزها فضای سیاسی واجتماعی برخی از شهرهای کشور ناآرام گزارش شده است . عده ای که علیرغم بکارگیری تمام توان وظرفیت خود نتوانستند در   رویاویی های سیاسی وانتخاباتی طرفی ببندد ،کف خیابانها رابرای نمایش چهره واقعی خود که درزیر آن خروارها انحصارطلبی  ،بی منطقی وغرور نهفته است برگزیده اند .

کسانی که به بهانه مشکلات اقتصادی ومعیشتی ،پروژه پشیمان سازی مردم از رای به دولت حاکم و ناامید سازی آنان از تدبیر وامید دولت را کلید زدند ،آتشی را روشن نمودند که در حال حاضر در حال بلعیدن منافع ملی کشور است وباید هم در مقابل این کرده خود پاسخگو باشند.

روزگذشته بدنبال سلسله نا آرامی های هدایت شده در تهران وبسیاری از شهرهای ایران ،این ناآرامی ها به شهر ودیار ما ایلام نیز رسید .ساعتی مانده به غروب روز یکشنبه  جمعی از جوانان شهرمان در برنامه ای از پیش طراحی شده درمقابل فرمانداری ایلام جمع شدند تا مشکلات معیشتی وبیکاری خود را فریادبزنند ،غافل از اینکه عده ای مترصدند تا با رخنه درجمعشان ،این حرکت را به بیراهه بکشانند.

حضور نیروهای یگان ویژه در مسیرهای منتهی به چهارراه سعدی و انجام حرکات تحریک کننده توسط برخی از افراد حاضر در صحنه ،این تجمع را به سمت نا آرامی و نهایتا شعارهای هنجارشکنانه برعلیه مسئولین طراز اول کشور کشانید .

این جمع با پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی ،تخریب  اموال عمومی وشکست شیشه بانکها و مغازه های مسیر ، آتش زدن سطل های زباله ویک دستگاه موتور سیکلت پلیس ،زحمی نمودن چند نفر از نیروهای پلیس ،صحنه تاثر باری را رقم زدند که آثارروحی وروانی آن برای مدتها از اذهان مردم وفادار ایلامی محو نخواهد شد.

مردم ایلام در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همواره وفاداری خود ر ابه نظام وآرمانهای آن به اثبات رسانیده اند ،مردمی که جزو اولین مردمانی بودن که در راه انقلاب شهید داده ،در هشت سال جنگ تحمیلی مردانه در مقابل دشمن پایداری واستقامت نمودند،خونهای زیادی را به پای این انقلاب و آرمانهای آن ارزانی داشتند ،حق دارند که با وجود تمام پتانسیل های موجود ،باقی مانده عمر خود وفرزندانشان را در رفاه سر کنند.

اگر چه این حرکات ساختارشکنانه را باید از اعتراضات مردمی به وضعیت موجود که محصول بی تدبیری ها و بی برنامگی های دولتهای مختلف بوده است ،جدا نمود و  به مردم برای فریاد زدن مشکلاتشان حق داد ،اما شعارهای ساختارشکنانه جمعی نابخرد برعلیه مقدسات،تحرکات ضد منافع ملی و عمومی ،کمترین خللی در عزم اراده مردم در صیانت از نظام وکشورشان وارد نکرده وهرگز نمی تواند بعنوان یک لکه در کارنامه وفاداری های این مردم قرار گیرد.   

بدون شک اعتراض و تحصن در نظامهای دمکراتیک امری پذیرفته شده و یکی از مولفه های آن محسوب می شود ،اما مردم ما باید رفتارهای دمکراتیک را برای بیان دیدگاهها ومطالبات خود بدور از هرگونه تخریب اموال عمومی که نهایتا از جیب همین تخریب کنندگان ومردم برای مرمت انها هزینه می شود آموخته ورفتارهای مسالمت آمیز را جایگزین حرکات تخریب گرانه نمایند.

دولت ،مجلس ودستگاه حاکمیتی هم باید بدانند که این ناآرامی ها محصول برنامه های غلط و غفلت آنان از معیشت مردم است . فساد سازمان یافته ،رانت بازیهای آشکار،تورم ،شکاف مشهود طبقاتی و اختلاس  ودزدی در جامعه ما به شدت در حال ترویج بوده وآثار آن کاملا مشهود است واین عوامل به صورت زیر پوستی نارضایتی در جامعه را رقم زده است.

مردمی که انقلاب کرده ،داشته های خود را به پای صیانت از این انقلاب فدا نموده ،سختی ها سی ساله تحریمهای اقتصادی را تحمل کرده ،پا به پای مسئولین نظام ، گرفتاری ها ومشکلات کشور را تحمل می کنند ،حق دارند که به وضعیت موجود  گله مند و معترض بوده وصدای خود رابه گوش مسئولینشان برسانند ،اما باید مراقب باشند ،فرصت طلبان با رسوخ درمیان آنها فضایی را رقم نزنند که سالهاست آرزوی دشمنان این آب وخاک بوده وهست.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
salam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اغتشاش کار بی خود و بی ارزش و بهانه ای است که به دست مدیران نالایق کشور داده میشه بهترین راه راهپیمایی مسالمت امیز همراه با خواسته های بحق هر استان است مثلا حق نفت و گاز مردم ایلام که کرمانشاه منافع انرا میبرد باید این حقوق را ارام فریاد بزنند
پاسخ ها
ایوب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
هرگونه راهپیمایی بدون کسب مجوز، اغتشاش محسوب میشه و کسی هم دنبال دردسر کسب مجوز نیست. چرا که ممکن است افرادی فرصت طلب آن را از مسیر اصلی خود خارج نمایند. متأسفانه مردم ما به یک فردگرایی مفرط دچار شده اند و تجربیات گذشته نشان داده است که تاکنون هیچ تجمعی در راستای کسب حقوق مردم استان ایلام و بهره مندی از امتیازات بازسازی و دریافت خسارت دوران جنگ تحمیلی برگزار نشده و مردم این استان کماکان به دلیل مشکلات اعصاب و روان که از سوغات ناخواسته دوران جنگ تحمیلی است، عزیزان خود را بعلت خودکشی تقدیم گورستان می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار