معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام؛
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام گفت: تسهیلات حمل و نقلی نیاز اساسی یک جامعه برای رشد و توسعه است بنابراین راه حل های موفق برای حل معضل ترافیک مستلزم فعالیت ها و برنامه ریزی درست ترافیک است.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 01 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اکرم رضاپسند  در نشست شورای ترافیک شهرستان ایلام اظهار کرد: فرهنگ ترافیک در جامعه باید نهادینه شود و در این راستا اجرای برنامه های آموزشی با استفاده از همه ابزارها بویژه رسانه ملی و خبرگزاری ها ضروری است.

وی با بیان اینکه آموزش همه گروهها از راهکارهای ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه است که باید با جدیت دنبال شود، افزود: فرهنگ سازی ترافیک باید بین همه افراد جامعه نهادینه شود و همه باید تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات ترافیک شهرستان برطرف شود.

وی ساماندهی مسافربرهای شخصی را به عنوان یکی از برنامه های این شورا یاد کرد و گفت: در وضعیت کنونی مسافربرهای شخصی و رانندگان با تجمع در ایستگاه های مسافربری به دنبال جذب مسافر هستند که باید ساماندهی شود.

رضاپسند افزود: نکته منفی که این تجمع مسافربران ایجاد می کند آن است که علاوه بر نابسامانی در ارائه خدمات به همشهریان، مسافربران با ایجاد ایستگاه های غیر قانونی با دریافت کرایه های نامعقول مشکلاتی ایجاد می کنند که این امر نیز قابل رسیدگی است.

وی ساماندهی راه‌های دسترسی درون شهری را از دیگر ضرورت های شورای ترافیک خواند و یادآور شد: باید شرایط متناسبی در عبور و مرور به خصوص در حوزه راه های درون شهری داشته باشیم که به نظر می رسد این امر با برنامه ریزی مدون، صورت خواهد پذیرفت.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ایلام گفت: ساماندهی میوه فروشان سیار نیز باعث بروز ترافیک در سطح شهر شده و باید میوه فروشان سیار از اجتماع و ایجاد ترافیک خودداری کنند اما واقعیت این است تاکنون اقدام زیربنایی در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی میوه فروشان سیار و سد معبر در پیاده روها باید برنامه ریزی اساسی شود، افزود: اگر بخواهیم میوه فروشان سیار سطح شهر را ساماندهی و یا جمع آوری کنیم نیاز به تعیین محلی جهت استقرار دائم آنها داریم به طوری که میوه فروشان نیسانی و وانتی بطور جدی ساماندهی شوند.

رضاپسند نصب تابلو برای تردد معلولان را نیز یکی از ضروریات خواند و تاکید کرد: نصب تابلو برای تردد معلولان با همکاری سازمان بهزیستی در دستور کار است همچنین هوشمندسازی ترافیک توسط شهرداری در حال انجام است.

وی ورود خودروهای سنگی به سطح شهر را یکی دیگر از مشکلات و باعث ایجاد گره ترافیکی در سطح شهر دانست و افزود: ورود خودروهای سنگین و گاها بدون پلاک و خالی کردن نخاله ها نه تنها باعث ایجاد گره ترافیکی و آسیب رساندن به زیر ساخت های شهر می شود بلکه خالی کردن بار آنها در ساعات استراحت شهروندان باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای این افراد شده و باید ساماندهی شوند.

رضاپسند در خصوص پیشنهاد اعضا نشست برای استفاده از فضای مدارس بعنوان پارکینگ گفت: می توان با هماهنگی و انعقاد تفاهم نامه ای بین شهرداری و آموزش و پرورش در خصوص استفاده از فضای مدارس برای پارکینگ خودروها بار ترافیکی را کاهش داد.

وی تاکید کرد: این کار نه تنها گره ترافیکی را کاهش می دهد بلکه درآمدی را نیز برای آموزش و پرورش بهمرا دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهرداری، پلس راهور و سایر دستگاه های مرتبط شاهد فضای ترافیکی بهتری در سطح شهر باشیم و رسانه ملی و خبرگزاری ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه این موضوع را نهادینه کنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار