دکتر علیرضا شیروی/مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام
کد خبر: ۵۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 25 December 2017
تابناک ایلام :: روز‌های سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل هم اند؛ اما انسان‌ها با اراده‌های محکم و مجاهدت‌ها یک روزی را از میان روز‌های دیگر متمایز می‌کنند، همانند روز عاشورا که فی نفسه با روز‌های دیگر فرقی ندارد؛ اما مجاهدت‌های امام و یارانش، او را تا عرش بالا می‌برد.


 ۹ دی یکی از این روز‌های متفاوت است؛ روزی که مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی درباره آن می‌فرمایند: «مطمئن باشید که روز نهم دیِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد؛ " یکی از قله‌های فراموش نشدنی"، " حرکت برخاسته از بصیرت"، " شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز"، حرکتی در فضای غبارآلود"، " حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" در تاریخ انقلاب اسلامی بود. پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گستردگی جنگ نرم طراحی شده علیه نظام جمهوری اسلامی، دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول و نیرو‌های امنیتی و انتظامی درگیر حوادث تلخی کرد که متاسفانه آن حماسه بی نظیر انتخابات که به تعبیر مقام معظم رهبری در دنیا زلزله ایجاد کرده بود، به کام مردم ایران تلخ گردید. شرایطی که برخی تحلیل گران غربی آن را «بزرگترین چالش داخلی» جمهوری اسلامی در سه دهه گذشته، توصیف کردند. اما نهم دی ماه پایانی بر همه این خیال بافی‌ها بود.

دی ماه متفاوت

تاریخ پرافتخار ایران اسلامی روایت رویداد‌ها و روز‌های پر فراز و نشیبی است که هر کدام در سینه تاریخ حک شده است. مردمان مقاوم و بصیر ایران به یاد می‌آورند روز‌هایی که ایران اسلامی، آماج تهاجم و جنگ سخت بیگانگان و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی بوده است شرایطی که خبر مقاومت و افزایش توان و بصیرت نتیجه‌ای نداشته است. جنگ سخت آن‌ها در قالب جنگ نرم و رسانه‌ای و فعال کردن شبکه‌های رنگارنگ ماهواره‌ای و فضای مجازی از سوی آنان ادامه دارد و در برابر این جنگ نوظهور، ملت ایران هم در پیکار و جهاد بی پایانند. نهم دی ماه روزی متفاوت است برای ایران اسلامی برای سرزمینی که افتخارش حسینی بودن و حسینی ماندن است.


پس از حضور حماسی در راهپیمایی‌های دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن، روز جهانی قدس و ۱۳ آبان می‌توان گفت: نهم دی ماه ۸۸، جشن بلوغ فکری نظام و انقلاب، روز بصیرت و غیرت ملت و جوشش احساسات ناب عاشورایی ملت تاریخ ساز ایران بود؛ روزی در دل زمستان که درخت انقلاب گل داد.


 زمستان برای ایران اسلامی ماه سرد و تاریک و خشن نیست، ماه رویش است و زدن ریشه ظالم، طاغوت و فتنه گر. زمستان ۸۸ بسان بهمن و زمستان ۵۷ از جنس مردم بود برای تحکیم انقلاب مردمی ۵۷.


نهم دی ماه که تحلیل گران را حیران و مبهوت ساخت روز دست قدرت خدا بود در دفاع از حریم ولایت که از آستین ملت ایران بیرون آمد روزی که آقایمان آن را یوم الله نامید. ملت فهیم و بابصیرت ایران در نهم دیماه خروشان و انقلابی به صحنه آمد تا این حضور برای همیشه پایانی باشد بر سکانس تلخ انقلاب‌های رنگی و مخملی که در ذهن آشفته تئوریسن‌های مزدور و خارجی و برخی عناصر دنباله رو داخلی نقش بسته بود.


یادمان نرود که اقتدار و نفوذ بی نظیر امروز ایران اسلامی در تعیین معادلات منطقه‌ای و جهانی ثمره رهبری فرزانه، مجاهدت و مقاومت ملت بصیر است و تا این اقتدار و نفوذ هست توطئه و تهدید هم هست.

ریشه و پیامد‌های حماسه ۹ دی

حضور مردم در عرصه‌های مختلف از اعتقادات و باور‌های دینی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. ایمان مذهبی مردم، عشق به اهل بیت (ع) عامل قدرتمند در تولید قدرت مردمی انقلاب پیروزی‌ها و شکست دشمن بوده است. علاوه بر این، داشتن رهبری الهی، فرهیخته، محبوب و مقتدر و هوشیاری و تدبیر ایشان مانع وقوع و تحقق اهداف براندازی در روش‌های مختلف بوده چهره‌ای کاریزما و عمیق که بیانات ایشان برای مردم، اکثر جریانات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی فصل الخطاب و مهم‌ترین عامل در مقابله با فتنه‌ها و عبور از بحران‌ها بوده است. به این داشته‌ها می‌توان بصیرت و اقدام به لحظه مردم و وجود آنان به عنوان سرمایه اجتماعی نظام و منابع قدرت نرم و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان را هم اضافه کرد.


فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی، یکی از بزنگاه‌های جریانات سیاسی کشور بود که به واسطه آن، ظرفیت انقلاب اسلامی، پیوند جریان فتنه با خارج از کشور، تقویت باور به وجود جنگ نرم، آشکار شدن چهره حقیقی نخبگان کشور، و برنامه ریزی گسترده و عمیق گسترده غرب برای راه انداختن انقلاب مخملی در ایران اسلامی نمایان شد. می‌گویند آینده از آن کسانی است که گذشته خود را بشناسند و با خلق حماسه ماندگار ۹ دی-که تجلی انقلابی و انقلابی ماندن بود- دوستداران و ارادتمندان بی شمار انقلاب و نظام بیش از هر زمان دیگر به آینده این درخت تناور امیدوار و مسرورند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار