هر دم از این باغ بری می رسد..
حتما بارها وبارها از تخریب منابع طبیعی ،قاچاق چوب ،آتش سوزی جنگل ،قاچاق گیاهان دارویی وحتی قاچاق جانوران کمیاب چیزهایی به گوشتان خورده است ،امایقینا مقوله ای بنام " قاچاق خاک " برایتان تازگی داشته و اینکه این روش نوین تخریب وتاراج منابع ملی همکنون در نقطه ای از استانمان آن هم در پوشش حمل کود مرغی در حال اجراست قابل هضم نیست.
کد خبر: ۵۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 19 December 2017

تابناک ایلام::در این کشور انگار همه وهمه دست به کار شده وکمر همت بسته اند ،تا هر چه در توان دارند درراستای به تاراج بردن سرمایه های ملی اش به کار ببندد . یکی از راه نرسیده بانک فاقد مجوز می زند وصدها وبلکه هزاران میلیارد تومان از دارایی های مردم بخت برگشته رابه جیب می زند ،دیگری هزاران میلیارد سرمایه های مملکت را روانه آن ورِ آب نموده وبا آن  پزِکار آفرینی می دهد ،وبرخی نیز به کوه خوری ،دریا خوری وجنگل خوری روی آورده وآن یکی هم بر روی پول نفت مردم چمبره زده وآب از آب هم تکان نمی خورد.

شاید این آشفته بازار حاکم بر فضای کشور و سستی دست اندرکاران و مدعیان مبارزه با رانت وفساد اقتصادی باعث شده تا درهمین استان ما نیز برخی بی سروصدا فرصت را مغتنم شمرده وبا این بهانه که " همه می برند ومی خورند ،من چرا نخورم " طرحی نو در انداخته وبازار تاراج منابع ملی این سرزمین را برای کیسه دوزی ومنفعت طلبی های بی پایان خود راه انداخته اند.

حتما بارها وبارها از تخریب منابع طبیعی ،قاچاق چوب ،آتش سوزی جنگل ،قاچاق گیاهان دارویی وحتی قاچاق جانوران کمیاب چیزهایی به گوشتان خورده است ،امایقینا مقوله ای بنام " قاچاق خاک " برایتان تازگی داشته و اینکه این روش نوین تخریب وتاراج منابع ملی همکنون در نقطه ای از استانمان آن هم در پوشش حمل کود مرغی در حال اجراست،برایتان قابل هضم نیست.

بله ،این روزها خبرهای خوبی از شهرستان چرداول به گوش نمی رسد ، براساس خبرهای نگران کننده ؛ عده ای سودجو ومنفعت طلب ، بساط قاچاق خاک را در میان جنگل های این شهرستان پهن کرده ودر سایه دپوی کود مرغی در دامنه کوه لنه در نثار چرداول ،خاک های مرغوب جنگلی را با پوشش کود مرغی از استان خارج وبه استان خوزستان قاچاق کرده واز این روش ناجوانمردانه پولهای هنگفتی هم به جیب می زنند.

کارشناسان اعلام کرده اند که ایجاد هر سانتیمتر خاک از سنگ مادر 700 سال زمان می‌برد، خاک خود بستر آب است و مانند یک مخزن برای آن عمل می‌کند . در صورت بی توجهی به موضع خاک ، مسائل آب کشور نیز دچار مشکل خواهد شد .درحالیکه دستگاههای متولی برای حفظ این موضع از دولت حقوق می گیرند ،چرا درست در بیخ گوش آنها ،آن هم در جنگلها یی که در حوزه ماموریتی این دستگاهها قرار دارد، این اتفاق ناخوشایند باید رقم بخورد ؟

اداره منابع طبیعی شهرستان چرداول که این اتفاق در حوزه آنان در حال وقوع است ، به جز ماموریت صیانت از جنگلها و منابع ملی مگر کار دیگری هم دارند ؟ مگر خاک این سرمایه ارزشمند هم جزو منابع ملی نیست ؟ اگر چنین است وبه این ماموریت سازمانی خود اعتقاد و ایمان دارید ،پس چرا تاکنون اقدامی در راستای مقابله با این پدیده ناصواب معمول نداشته اید؟ افکار عمومی بی صبرانه در انتظار اقدام عملی وپاسخ به این سوالات است ،اما پبشاپیش گفته باشیم که ارسال جوابیه وتکذیبیه وسایر روشهای مرسوم برای فرار از زیر فشار افکارعمومی چیزی از اصل موضوع کم نخواهد کرد.

 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار