رئیس دادگستری آبدانان گفت: پنج نفر از متهمان ناامنی های اخیر در منطقه عشایری سرابنقل این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 17 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  ابراهیم سبزواری  در نشست هم اندیشی معاضدت های انتظامی و قضایی شهرستان های آبدانان و دره شهر اظهار کرد: به دنبال درگیری های چند روز اخیر بین عشایر شهرستان های دره شهر و آبدانان در مناطق عشایری مهواز و کوه نشین حد فاصل روستای سرابنقل عده ای از دامداران هر 2 شهرستان با استفاده از سلاح های گرم اقدام به تیراندازی و ناامن کردن منطقه کرده بودند.
 
وی افزود: پس از کسب اطلاع از ایجاد درگیری بین 2 طایفه بدره ای و بیرانوند که بر سر اختلافات ملکی مسبوق به سابقه است، بلافاصله عوامل انتظامی در منطقه مورد منازعه مستقر و با استفاده از شگردهای خاص انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری پنج نفر از عناصر مخل امنیت همراه با مقداری سلاح و مهمات شدند.
 
ربیس دادگستری آبدانان تامین امنیت و مبارزه پیگیر با مخلان امنیت عمومی را نخستین اولویت دستگاه قضایی عنوان کرد و تاکید کرد: دستگاه قضایی با مشارکت نیروی انتظامی بر سر تامین امنیت عمومی مردم با هیچ احدی مماشات و سهل انگاری نخواهد کرد و عاملان بی نظمی های اخیر در منطقه عشایری کوه نشین را تعقیب و به شدت مجازات خواهد کرد.
 
سبزواری یادآور شد: هم اکنون امنیت لازم در منطقه برقرار است و ضابطان دادگستری تحر کات 2 طرف را زیر نظر دارند.
 
دادستان شهرستان دره شهر نیز در این نشست معتمدین را کلید حل مشکلات اجتماعی دانست و گفت: دستگاه قضایی با مشارکت خیرین و عوامل انتظامی در تلاش است با استفاده از کلیه امکانات و بکارگیری تمام ظرفیت های موجود یک زندگی امن و مسالمت آمیز برای مردم به ارمغان بیاورند.
 
علی فیروزجایی به نقش بازدارنده بزرگان طوایف در منازعات اشاره کرد و افزود: شوربختانه به علت عدم مشارکت و استفاده از توانمندی های ریش سفیدان در حل اختلافات و ایحاد فاصله بین متنفذین و نهادهای قضایی و انتظامی در سنوات گذشته حجم پرونده های قضایی در کشور پنج برابر میانگین جهانی و کشور هندوستان و پاکستان افزایش یافته است.
 
وی یادآور شد: بر اساس اسناد موجود منطقه مورد اختلاف عشایر شهرستان های آبدانان و دره شهر جزء منابع ملی است و به هیچکدام از طرفین دعوا تعلق ندارد.
 
دادستان دره شهر تاکید کرد: وجود بیش از حد سلاح های گرم در دست مردم و استفاده نابجا از آنان باعث مشکلاتی در فرایند تامین امنیت مردم شده و به همین منظور مسئولان امر باید تدبیری بیاندیشند تا این سلاح ها را جمع آوری کنند.
 
وجود اختلافات ملکی و حقوقی بین 2 طایفه بدره ای آبدانان و بیرانوند دره شهر از سنوات قبل آغاز شده و همه ساله نیز در مناطق عشایری مهواز، کوه نشین و کله باد حد فاصل روستای سرابنقل تکرار می شود، بطوریکه تاکنون سه نفر از طرفین دعوا کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شده اند که امسال نیز با آغاز فصل کوچ پائیزه این درگیری تشدید شده و منجر به درگیری و استفاده از سلاح گرم توسط هر 2 طرف شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار