نخستین سمینار سرطان با عنوان با 'امید از سرطان تا سلامت' روز چهارشنبه در سالن همایش های هتل زاگرس ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 14 December 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام در این سمینار گفت: این سمینار با هدف بازتوانی و بازآموزی متخصصان رشته های مختلف، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها برگزار می شود.
 
دکتر عباداله فلاحی با بیان اینکه تشخیص بیماری سرطان در مراحل ابتدایی باعث می شود نتیجه درمان مطلوب تر و میزان عود بیماری کم باشد، افزود: باید راه های ساده تشخیص سرطان خصوصا سرطان سینه در مناطق محروم و کم برخوردار به مردم آموزش داده شود.
 
وی تاکید کرد: روش زندگی، نحوه تغذیه و ورزش و فعالیت جسمانی در بروز سرطان های مختلف تاثیر دارد و خودآزمایی در زمینه سرطان پستان به تشخیص زودرس این بیماری کمک می کند.
 
وی یادآور شد: سالانه بیش از هفت هزار در کشور به سرطان مبتلا می شوند و در حالیکه میانگین سنی ابتلا به سرطان در دنیا بین 55 تا 65 سال است این میانگین در ایران 45 تا 55 است و در مواردی ابتلا به سرطان در سنین پایین تر نیز دیده می شود.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی ایلام، محورهای همایش را اپیدمیولوژی سرطان پستان در ایلام، ملاحظات ژنتیکی، ریسک فاکتورها و غربالگری و تشخیص سرطان پستان، ارزیابی های توده های پستان، روش های تصویربرداری و سرطان پستان، پاتولوژی دو مرحله ای سرطان پستان، اصول درمان جراحی و اصول درمان مدیکال عنوان کرد.
 
دکتر فلاحی افزود: این سمینار ویژه فوق تخصص های انکولوژی، متخصصان داخلی، زنان و زایمان، پاتولوژی، جراحی و طب اورژانس، پزشکان عمومی و ماماهاست و امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می شود.
 
 
 
 
 
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار