گویا اصرار وسماجت های مدیر عامل منطقه ویژه بر سر عدم ترک محل کار و واگذاری پست مدیریتش که با نامه پراکنی هایی به دستگاههای نظارتی و ...نیز همراه بود ،کارد مدیران ارشد اجرایی استان ودستگاههای نظارتی مرتبط را نیز به استخوان رسانید تا برای وادار کردن این مدیر معزول دست به دامن دستگاه قضایی و دادستانی استان شوند.
کد خبر: ۵۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 12 December 2017

تابناک ایلام::منطقه ویژه اقتصادی مهران بعنوان یکی از شرکتهایی که درراستای کمک به توسعه وپیشرفت استان ایلام تاسیس شد ،این سالها نه تنها نتوانست آرزوهای مردم استان در زمینه توسعه وترقی را برآورده کند ،بلکه این روزها به محلی برای خبر سازی های تاسف بار مبدل شده است .

صرفنظر از اینکه مدیرعامل این بنگاه به ظاهر اقتصادی درپاسخ به مطالب پیشین این رسانه تحت عناوین " منطقه ویژه اقتصادی مهران یا بنگاه معاملاتی ؟" و "بخوانید از مدیر معزولی که جایگزین خود را به محل کارش راه نمی دهد!" در طول سنوات گذشته چه اندازه توانسته در مسیر رشد و توسعه استان حرکت نموده ودر چارچوب های تعریف شده برای جذب سرمایه گذاران ایلامی وغیر ایلامی آن هم در زمینه اشتغالزایی و بهره وری اقتصادی فعالیت نموده است .باید گفت علیرغم تمامی سیاهه های ارسالی به مبادی مرتبط وغیر مرتبط ،منطقه ویژه اقتصادی مهران صرفا یک طرح ناکام وزیان دهی است که نه تنها نتوانسته در نجات استان از حرمان محرومیت صاحب نقش شود ،بلکه در کنار هزینه های چند صد میلیونی، حقوق وپاداشها به کارکنان و عوامل خود و سایر هزینه های بی حاصل ،در نقش یک مخربِ اقتصاد استان واصطکاکی قوی در زیر چرخ های توسعه ای استان ظاهر شده است .خلاصه اینکه دندان لقی ست که باید هرچه سریعتر کنده شود.

روزهای گذشته خبری از این رسانه منتشر شد ؛ دایر براینکه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران که بدلیل شمولیت در طرح عدم بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی ویا عضویت در هیات مدیره شرکتهای وابسته به دولت، با رای هیات مدیره از مقام خود عزل، اما بنا به توجیهاتی نه تنها محل کارش را ترک نمی کند ،بلکه سرپرست معرفی شده را نیز به محل کار خود راه نمی دهد.

گویا اصرار وسماجت های مدیر عامل منطقه ویژه بر سر عدم ترک محل کار و واگذاری پست مدیریتش که با نامه پراکنی هایی به دستگاههای نظارتی و ...نیز همراه بود ،کارد مدیران ارشد اجرایی استان ودستگاههای نظارتی مرتبط را نیز به استخوان رسانید تا برای وادار کردن این مدیر معزول ،دست به دامن دستگاه قضایی و دادستانی استان شوند.

دستگاه متولی وسهامدار اصلی منطقه ویژه اقتصادی مهران، براساس قانون و بخاطر اقدامات تامینی وصیانت از اسناد ومدارک ،حضور مدیرعامل سابق را در راستای منافع شرکت قلمداد نکرده وبرهمین اساس با طرح دعوا در دستگاه قضایی استان ،صدور حکم اخراج کامل وی از دستگاه ،تحویل اسناد ومدارک وپست مدیریت را خواستار شده است.

بازپرس دادگاه براساس نص صریح قانون مبادرت به صدور قرار اخراج فوری مدیرعامل و ممانعت از حضور وی در محل کار نموده است .

اگرچه کماکان بحث ها وانتقاداتی بر شیوه تعیین سرپرست منطقه ویژه اقتصادی مهران و کارآمدی وی وارد است ،اما بهتر است مدیران این شرکت به جای چسبیدن به میزی که بعلت تعلق خاطر وتعلق مالی به آن ،قادر به دل کندن از آن نیستند به محض اعلام پایان ماموریت یا اتمام کارشان با حرمت تمام به حکم قانون تمکین تا اینچنین کار به بازداشت واخراج و...کشانیده نشود. 

*شایان ذکر است بنا با اظهار اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی مهرزان ؛ اقدامی تحت عنوان عزل اتفاق نیافتاده و صرفا پایان کار مدیرعامل بر اساس قانون مصوب مجلس و ابلاغی دولت  و وزارت کشور اعلام گردیده است ،لذا اعلام بازنشستگی آن هم بر اساس قانون مصوب مجلس نیازی به مصوبه هییت مدیره ندارد. براساس مدارک موجود ،صددر صد سهام منطقه ویژه متعلق به سازمان همیاری شهرداری های استان ایلام بوده و صد در صد سهام همیاری شهرداری های استان ایلام متعلق به شهرداری های استان میباشد ،لذا عنوان خصوصی در این مورد مصداق نداشته و هر گونه بکار گیری بازنشسته در این شرکت تحت هر عنوان چه مدیر عامل و چه هییت مدیره  خلاف قانون است.

  بنابراین استاندار بالاترین مقام سازمان همیاری شهرداری های استان تحت عنوان رییس شورای سازمان است و کلیه سیاستگذاری و برنامه های سازمان تحت نظارت و دستور ایشان بایستی صورت بگیرد،از عمرانی و اقتصادی گرفته تا نیروی انسانی و بازرگانی وتجارت و ....همه و همه زیر نظر رییس شورای سازمان است .انتخاب سرپرست منطقه ویژه صرفا تا تعیین مدیر عامل توسط هییت مدیره با طی مراحل قانونی بوده و چه بسا افراد متعددی جهت تصدی این سمت مورد بررسی قرار بگیرند.

دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی معتقد است که موضوع بازنشستگی ایشان پس از بررسی و تایید و تاکید مراجع نظارتی قضایی و ابلاغ قانونی به تایید استانداری و  سازمان همیاری شهرداری های استان رسید و مدیریت ارشد استان و سازمان همیاری شهرداری های استان ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس طاوس نژاد وتقدیر از زحمات این عزیز پایان کار ایشان را اعلام نموده است.
*توضیح اینکه این بخش نکته نظرات دستگاههای متولی در خصوص مدیریت و مالکیت منطقه ویژه اقتصادی مهران بوده وبیانگر دیدگاه تابناک نمی باشد
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار