استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه نفت برای توسعه مخازن خوزستان اقدامات بزرگی انجام شده که اشتغال گسترده ای را به همراه دارد گفت: وزارت نفت قرار است در این حوزه سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 12 December 2017
 وزارت نفت پنج میلیارد دلار در خوزستان سرمایه گذاری می کند
به گزارش تابناک دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان خوزستان که شامگاه دوشنبه  20 آذر 96 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر صنعت،معدن و تجارت و همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این سفر که چندمین سفر معاون اول رییس جمهور به استان می باشد مانند سفرهای قبلی منشا خیر و باعث رفع مشکلات استان شود.

وی در ادامه گزارشی پیرامون مصوبه اعضای شورای اداری کشور برای استان خوزستان ارائه داد و گفت: یکی از مصوبه ها بررسی مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان است که بناست  ظرف مدت ۳سال مسئله آب شرب استان خوزستان حل شود.

شریعتی با اشاره به پروژه آبرسانی غدیر بیان داشت: این پروژه آبرسانی  ۲۵ شهر و‌۲۸ روستا را در بردارد و حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: بعد از این مصوبه و اقدام دولت پروژه فعال شد و‌سازمان برنامه ریزی ۱۲۰۰ میلیارد تزریق خواهد کرد. همچنین پیمانکار و کارفرما سهمی برایشان تعیین شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به آبرسانی ۱۹ هزار هکتار زمین های کشاورزی، گفت:  صورت فاینانس به یک شرکت نروژی داده شده  و تصویب شده است.

عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به پروژه فاضلاب استان، بیان داشت: در این ۱۰۰ روز ۱۷ هزار متر فاضلاب کار شده است و این پروژه در این دولت انجام شده است. فاضلاب شرق رو به اتمام است.

وی به مشکل ریزگردها و اقداماتی که در این خصوص انجام شده است اشاره داشت و گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت نهال داشتیم ، ۳۰ هزار هکتار را امسال انجام خواهیم داد.

استاندار خوزستان به عملکرد جهاد نصر اشاره کرد و‌گفت: جهاد نصر  با حفر کانالی که ۷ کیلومتر طول دارد کار بزرگی برای آبرسانی در این مناطق نهال کاری انجام داده است.

وی همچنین به توجه دولت در خصوص تثبیت شن های روان اشاره کرد و یادآور شد: از ۱۵ هزار هکتار ۱۰ هزار هکتار به استان خوزستان اختصاص یافته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در خصوص مشکلات پیرامون استان در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است ، مقره های بسیاری تعویض شده است. همچنین اقدامات بسیار موثری جهت پایدار کردن و با دوام کردن سیستم برق در حال انجام است . پست های GIS در حال انجام است ، ترانس های برق بزرگ که بالای ۴۷ سال سن داشتند همه وارد مناقصه شدند تا تعویض شوند.

شریعتی با اشاره به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گفت: در سفر اخیر دکتر اردکانیان وزیر نیرو به تخصیص آب مورد نیاز برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تاکید شد.

وی با بیان اینکه شورای اشتغال به دلیل اهمیت موضوع شهرستان به شهرستان تشکیل می دهیم، اظهار داشت: در زمینه اشتغال همه مسئولین باید درگیر کار شوند تا پرونده های لازم و اشتغال های پایدار را معرفی کنند.

شریعتی از اعلام آمادگی برای بستن قرارداد با بانک کشاورزی برای صنایع تبدیلی خبر داد و‌گفت: اگر بانک کشاورزی اعلام آمادگی کند قرارداد خواهیم بست و به این ترتیب زمینه لازم برای تسهیل روند تولید و اشتغال در استان فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار