جهانگیری در جلسه شورای اداری خوزستان:
جهانگیری با انتقاد از مسئله ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اظهار داشت: این موضوع باید پیگیری شود هر کارخانه ای که فاضلاب ریخته می ریزد باید تعطیل شوند.
کد خبر: ۵۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 12 December 2017
به گزارش تابناک اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان خوزستان که شامگاه دوشنبه 20 آذر 96 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه توطئه هایی که علیه ایران در منطقه طراحی شده بود ناکام ماند، جمهوری اسلامی در سراسر نقاط کشور از آرامش و امنیت و ثبات مثال زدنی در منطقه برخوددار است .

وی فلسفه وجودی داعش را برهم زدن امنیت ایران دانست و گفت: داعش در این زمینه ناکام ماندند،  پایان داعش به کمک دولت ها و مردم منطقه به وقوع پیوست .

معاون اول رییس جمهور  با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا در اقدامی احمقانه با احساسات و افکار و عقاید مسلمانان  را به بازی گرفت، تصریح کرد: اقدام ترامپ صرفا یک کار نمایشی است که نتیجه عمل او اتحاد دنیای اسلام است، ما باید قدر موقعیت جمهوری اسلامی را بدانیم، ما در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت پذیرفیتم ‌ عده ای به این نظام امید بسته اند، ما مسئولیت داریم که این نظام را اداره کنیم  و متناسب با این نظام باید کار کنیم.

وی افزود: در دنیای فعلی مساله ای مخفی نمی ماند.

جهانگیری اضافه کرد: یک مجموعه از مسایل در کشور در پیش روی ماست، در بعد اقتصادی باید اقدامات مهمی را انجام بدهیم.

جهانگیری با اعلام اینکه محدودیت منابع دولت بسیار جدی است، عنوان کرد: باید به دنبال راهکار باشیم، حتما مردم از تورم و گرانی آسیب می ببندد، حتما معضل بیکاری تعدادی از جوانان را می آزارد این مختص استان خاص نیست.

معاون اول رییس جمهور، خاطرنشان کرد: ما ملت یکپارچه ای هستیم ، من در توان نظام جمهوری اسلامی می بینم که این نظام بر مشکلات غلبه خواهد کرد، مشکلات  امروز کشور در مقابل توانمندی کشور ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه جوانان فارغ التحصیل و متخصص یک فرصت برای کشور است، تاکید کرد: منابع طبیعی کشور و زیربناها و زیرساخت ها در کشور پتانسیل خوبی است.

جهانگیری در این خصوص افزود: افتتاح فولاد با فناوری بومی در شادگان یک اتفاق بی نظیر است، تمام دانش آن ایرانی است. بزرگترین اسکله های نفتی در کشور ساخته می شود. این ظرفیت ها در مقابل مشکلات بیشتر است،  تنها به‌جهت مدیریتی در برخی از سیستم ها مشکل داریم.

‌معاون اول رییس جمهور، تاکید کرد: مدیریت ها در کشور باید خلاق و توانمند باشند ، باید باانگیزه باشند و پای کار کشور باستند ، از توان و جسم خود مایه بگذارند. این توانمندی در ایران وجود دارد.

جهانگیری با اعلام اینکه در بودجه سال آینده تصمیمات مهمی گرفته شده است، عنوان کرد:  بخش  وسیعی از بودجه را به سمت استان ها سوق دادیم، اختیارات بودجه استان ها در جاری و عمرانی نسبت به سال های گذشته تفاوت ماهوی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال تمرکز ویژه ای شده است، در سال ۹۶و۹۷ فعال کردن بنگاه های کوچک و زودبازده در اولویت قرار گرفته است.

جهانگیری، اظهار کرد: متأسفانه برخی مدیران بی انگیزه آویزان کشور شده اند که نه تنها خود شجاعت کنار رفتن ندارند بلکه کسی هم شجاعت کنار زدن آنها را ندارد و گویی این مدیران باید تا آخر روی جهیزیه جمهوری اسلامی بمانند.

معاون اول رییس جمهور به بحث اشتغال در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مشاغل روستایی تسهیلات  پرداخت کردیم و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم استان خوزستان است. باید دغدغه ها برطرف شود و شغل ایجاد شود.

جهانگیری با انتقاد از مسئله ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اظهار داشت: این موضوع باید پیگیری شود هر کارخانه ای که فاضلاب  ریخته می ریزد  باید تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه خورستان اصلی ترین، مهمترین، سیاسی ترین و استراتژیک ترین استان کشور است، اذعان داشت:هر تصمیمی که اتخاذ می شود کارشناسانه خواهد بود مراجع  اصلی تصمیم گیر با لحاظ‌ منافع و مصالح استان تصمیم می گیرند. عقلانی است که نیروهای بومی در استخدام ارجحیت دارد و هزینه های کمتری برای کشور دارد.

وی همچنین در ارتباط با گلایه های نماینده ولی فقیه در زمینه استخدام وزارت نفت، گفت: به صورت منطقی برای کاهش هزینه های تحمیل شده احتمالی به دستگاه ها (برای استخدام نیروهای بومی) باید نیروی بومی را در استخدام ها مورد توجه قرار داده و آن را در اولویت قرار داد.

جهانگیری در پایان از ابقای استاندار خوزستان خبر داد و گفت: آقای شریعتی قرص و محکم هستند و استاندار جوان باانگیزه و با اراده و تلاشگر در این سمت باقی خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار