رئیس شورای اسلامی شهر قم:
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای پنجم در هیچ شرایطی وارد حاشیه‌ها نخواهد شد و پاسخگوی مردم در تمام عرصه‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 11 December 2017
به گزارش تابناک قم٬ عبدالله جلالی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شروع به کار شورای پنجم از ابتدای شهریورماه اظهار کرد: در اولین روز از فعالیت شورای پنجم، به جز مراسم تحلیف سه جلسه رسمی و مهم برای تصمیمات مهم تشکیل شد. 

وی افزود: انتخاب هیئت رئیسه، انتخاب شهردار و تشکیل کمیسیون‌های شورا و مشخص کردن اعضای آن دستور جلسه سوم بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین افتخارات شورای پنجم این است که به خوبی و به سرعت از مسیر انتخاب شهردار عبور کرد. 

وی با اشاره به اینکه در شورای پنجم تعداد کمیسیون‌های تخصصی به ۶ کمیسیون رسید، افزود: کمیسیون زیربنایی به دو کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون عمران تقسیم شد. 

جلالی گفت: تعداد جلسات رسمی و علنی شورای شهر طی سه ماه گذشته ۱۶ جلسه است و این نشان می‌دهد حداقل هفته‌ای یک جلسه داشتیم که در مجموع ۸۳ مصوبه داشته است. 

وی افزود: طی سه ماهه ابتدایی فعالیت شورای پنجم٬ هیئت رئیسه ۱۴ جلسه داشته و ۸۹ مصوبه داشته و پنج جلسه کمیسیون تلفیق هم با حضور تمام اعضای شورا برگزار شده است. 

بررسی ۸۱۱ درخواست مردمی 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مجموعه درخواست‌های مردمی طرح‌ها و لوایحی که به شورا داده شده ۸۱۱ مورد بوده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات سه ماه نخست شورای پنجم بررسی و تصویب تفریغ بودجه پنج سازمان شهرداری قم و بررسی و تصویب لایحه تخفیفات بود. 

وی با بیان اینکه شورای پنجم در این مدت به تجریه و تحلیل عملکرد ۶ ماهه شهرداری پرداخت تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری در این مدت چند مورد از لوایح تصویب شده که شهربازی و مجتمع‌های اقتصادی از آن جمله هستند. 

بررسی آرای دیوان عدالت اداری که مرتبط با مصوبات شورای شهر بوده٬ اولویت بندی احداث پارکینگ‌های عمومی٬ بررسی طرح‌ها و پروژه‌های مهم مثل فاز پنج عمار یاسر، خطوط مترو و ... نامگذاری معابر و خیابان‌ها و بوستان‌ها و ... از جمله اقدامات شورای شهر پنجم بود که جلالی به آنها اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورای اسلامی شهر مسئله نظارت است که از ابعاد مختلف قابل پیگیری است، گفت: راهکارهای مختلفی برای این حرکت مهم طراحی و در حال عملیاتی شدن است. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روش‌های نظارت بر عملکرد شهرداری، اظهار کرد: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر در تمام جلسات هیئت مدیره، کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌هایی که در شهرداری تشکیل می‌شود عضویت دارند و در عین حال تمام سعی ما این بوده که بین وظایف شهرداری و شورای شهر تداخلی ایجاد نشود. 

بررسی اصلاح بودجه سال جاری شهرداری

وی با اشاره به اقدامات پیش روی شورای پنجم گفت: اصلاح بودجه ۹۶ شهرداری قم و پیگیری فرایند بودجه سال آینده از موضوعات دیگری است که در کمیسیون تخصصی در حال بررسی است. 

جلالی افزود: بازبینی تعرفه‌های عوارض و شفاف سازی بهای خدمات موضوع دیگری است که قرار است قبل از پایان سال در شورا تصویب شود تا در ابتدای سال ۹۷ در دستور کار قرار بگیرد. 

وی با اشاره به راهبردها و سیاست‌های شورای شهر تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که همه ما بر آن اتفاق نظر داشتیم این است که اگر می‌خواهیم موفق باشیم تعامل، وحدت و همدلی باید در چارچوب وظایف حفظ شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه امروز بهترین شرایط را در زمینه تعامل بین اعضای شورای شهر و بین شورای شهر و شهرداری داریم، افزود: حضور شهردار و مدیرانش در جلسات شورای شهر و حضور اعضای شورای شهر در جلسات شهرداری و مناطق و سازمان‌ها نشان دهنده این وحدت است. 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر جای سیاسی بازی نیست، اظهار کرد: شورای پنجم در هیچ شرایطی وارد حاشیه‌ها نخواهد شد و پاسخگوی مردم در تمام عرصه‌ها خواهد بود. 

جلالی با تاکید بر اینکه شورای پنجم حامی مردم و پشتیبان شهرداری است اضافه کرد: نه اجازه خواهد داد حق و حقوق مردم تضییع شود نه حقوق شهرداری را زیر پا می‌گذارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار