استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: استان در یک دوگانگی بسر می برد، هیچ کدام از استان های کشور شرایط و امتیازات مرز، نفت، گاز، گردشگری و اربعین را در استان ایلام ندارند.
کد خبر: ۵۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست بررسی وضعیت واحدهای صنعتی فعال در استان ایلام اظهار کرد:هر کدام از پتانسیل های خاص این استان امتیازات عظیم خدادادی است که اگر درست از آنها استفاده شود مشکلات حوزه های مختلف استان چون تولید، اشتغال و سرگردانی سرمایه گذاران را برطرف و رونق و توسعه استان را بدنبال خواهد داشت.
 
استاندار ایلام با اشاره به برگزاری نشست های اقتصاد مقاومتی در استان یادآور شد: موضوع اقتصاد مقاومتی به طور مشخص به گفتمان اجرایی و اقتصادی کشور تبدیل و به شکل جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است، در خصوص برگزاری نشست های این حوزه در استان عقب هستیم.
 
سلیمانی دشتکی بر برپایی منظم نشست ها در حوزه رفع موانع تولید در استان تاکید کرد و گفت: در این جلسات مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود که این امر می تواند به ایجاد اشتغال بیشتر در واحدهای تولیدی استان منجر شود.
 
وی اضافه کرد: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود با دید باز رفع مشکلات و مسائل مختلف استان را پیگیری و بررسی کنند، مدیران تلاش کنند در لابه لای قوانین موارد و تبصره هایی را که امکان گره گشایی از کار مردم وجود دارد، پیدا و اجرایی و عملی کنند.
 
استاندار ایلام از واحدهای تولیدی مشکل دار خواست تقاضای خود را به صورت کتبی به دستگاه اجرایی ذیربط تحویل دهند تا در سریع ترین زمان در نشست کارگروه تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و سپس در نشست اقتصاد مقاومتی مطرح شود.
 
وی گفت: همه ما مکلف هستیم تا وضع موجود استان را احیاء کنیم اگر این کار انجام شود تعداد قابل توجهی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی فعال و ایجاد اشتغال را بدنبال خواهد داشت.
 
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مزیت های ویژه استان برای جذب سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذار کسی است که اهلیت داشته و حداقل تضمین ها را داشته باشد، اهلیت سرمایه ‌گذاران باید از سوی دستگاه‌های ذیربط به دقت مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین بر حمایت همه جانبه از تولید استان تاکید کرد و افزود: در شرایط یکسان قیمت و کیفیت، دستگاه ها باید از تولید استان خریداری کنند تا از واحدهای تولیدی ایلام حمایت شود.

کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان ایلام 523 فقره هستند که تعداد 336 واحد آنها فعال، 43 واحد آنها نیمه فعال و 144 واحد نیز غیر فعال است. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار