استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : باید در مساجد برنامه های نشاط آور اجتماعی مورد تایید تعالیم دینی اجرا شوند تا جوانان و نوجوانان به صورت خودجوش و با رغبت جذب مساجد و برنامه های این مکان مهم فرهنگی دینی شوند.
کد خبر: ۵۳۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 10 December 2017
به گزراش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست انجمن مفاخر و کانون های فرهنگی مساجد استان اظهار کرد: علاوه بر توجه به گذشته و نقش موثر افراد شاخص در تحولات علمی، آموزشی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، و ... باید چهره های موفق و تاثیرگذار کنونی را نیز مورد تشویق و قدردانی قرار داد.
 
وی افزود: نباید تنها به افتخارات رخ داده در زمان های گذشته بسنده کرد بلکه باید ارزش های حال و برنامه های طراحی شده برای آینده را نیز در نظر گرفت و در کنار توجه به مفاخر گذشته افتخارات افراد زنده را به جامعه معرفی کرد.
 
سلیمانی دشتکی یادآور شد: استان ایلام به عنوان استانی با پیشینه ای درخشان در زمان حال نیز دارای مفاخر زنده و ارزشمندی در حوزه های مختلف است و می توان آینده ای مطلوب را نیز برای این استان مستعد متصور شد.
 
وی همچنین در ادامه به نقش محوری مساجد در اجتماع اشاره کرد و گفت: مساجد همچون خانه و مدرسه از تقدس و جایگاه خاصی برخودار هستند و نیز باید مساجد تنها یک مکان عبادی و محلی برای نماز و قرآن خواندن نباشند.
 
وی توضیح داد: مساجد را باید از کارکرد عبادی صرف خارج ساخت و با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های متولی چون کانون های مساجد، بسیج پایگاه های مقاومت و دیگر نهادها و انجمن ها مسجد را به محلی برای آموزش و تعالی فرهنگی تبدیل کرد.
 
سلیمانی دشتکی یادآور شد: باید در مساجد برنامه های نشاط آور اجتماعی مورد تایید تعالیم دینی اجرا شوند تا جوانان و نوجوانان به صورت خودجوش و با رغبت جذب مساجد و برنامه های این مکان مهم فرهنگی دینی شوند.
 
وی تاکید کرد: دستگاه های متولی باید نسبت به تعمیر، تجهیز و به روزرسانی امکانات مساجد اقدامات لازم را انجام دهند و خیرین نیز برای عمران و آبادانی مساجد ورود کنند.
 
استاندار ایلام مساجد را محلی مهم برای شناسایی نقاط قوت یا معضل ها و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی و دینی معرفی کرد و گفت: در این مکان مقدس باید برای رفع مشکلات جامعه و تقویت نقاط قوت توسط صاحبنظران ارائه شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار