رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور رانندگان علاوه بر جریمه 2 میلیون ریالی نمره منفی نیز به آنان تعلق می گیرد.
کد خبر: ۵۳۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 10 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: برخی رانندگان هنگام مواجهه با چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها بجای کاستن از سرعت و توقف کردن پشت خط ایست و گذرگاه عابر پیاده با فشار دادن پدال گاز برای گذشتن از تقاطع سرعت خود را افزایش می دهند.
 
وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه ای که با چراغ زرد روبرو می شوند، نباید از خط ایست یا از تراز چراغ راهنمایی و رانندگی عبور کنند.
 
رئیس پلیس راهور ایلام تاکید کرد: خودروهایی که به خط ایست تقاطع و یا چراغ راهنمای و رانندگی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست و چراغ نتوانند به آسانی توقف کنند در صورت ورود قبلی موظفند به حرکت خود ادامه داده و با رعایت مقررات دیگر از تقاطع عبور کنند.
 
سرهنگ ناصری ا اشاره به اینکه تقاطع ها جزء حادثه خیزترین نقاط در داخل شهرها هستند که بیشترین پتانسیل را برای روبرو شدن وسایل نقلیه با هم دارند، افزود: چراغ های راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ جان شهروندان و تنظیم عبور و مرور در تقاطع ها نصب شده اند و کاربران ترافیک ، رانندگان و عابران پیاده موظفند برای پیشگیری از حوادث ، بطور دقیق فرامین چراغ ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به گله مندی برخی از رانندگان نسبت به افزایش زمان چراغ قرمز در تقاطع ها گفت: زمان چراغ های سبز و قرمز راهنمایی و رانندگی بر مبنای بار ترافیکی معبر و با هدف عبور سریع و ایمن وسایل نقلیه تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: اکثر تقاطع های مهم و پرترافیک شهر ایلام دارای چراغ راهنمایی و رانندگی هستند و در صدد آن هستیم با همکاری شهرداری چراغ عابر پیاده که فقط دارای 2 رنگ قرمز و سبز است را برای ایمنی بیشتر این دسته از کاربران در تقاطع ها و مسیر حرکت آنان نصب کنیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار