امام جمعه ایلام گفت: حفظ همزمان برجام و ادامه تحریم‌های ظالمانه توطئه جدید آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ملت ایران است.
کد خبر: ۵۳۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 08 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: انتظار غلط در برخی شکل گرفته است که می‌توانند روی فرانسه در مقابل آمریکا حساب کنند. در حالی که فرانسه با اجازه آمریکا برای پیشبرد اهداف رژیم آمریکا و صهیونیست‌ها جلو آمده است و در حال بهره بردن پسا برجام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه چند مدتی است روی برنامه موشکی ایران تمرکز کرده است و در میان روسای کشورهای اروپایی اولین کسی است که با رئیس جمهور آمریکا هم صدا شد و صحبت از لزوم محدودیت در برنامه موشکی کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور فرانسه چند روز پیش گفت ایران متحد فرانسه نیست و باید در زمینه برنامه موشک‌های بالستیک و نقش بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه تجدید نظر کند.

لطفی با بیان اینکه فرانسه کشوری است که بیشترین تعاملات اقتصادی بعد از برجام با ایران داشته است اما در اجرای تعهدات اقتصادی خود با ایران فرصت سوزی و تعلل می‌کند، تصریح کرد: بنابراین دولتمردان باید هوشیار باشند و این تصور غلط که می‌شود به کشور فرانسه اعتماد کرد را از ذهن خود دور کنند چون فرانسه بدون اجازه آمریکا هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اروپائیان به ویژه فرانسه در عهد شکنی و نقص برجام روش آمریکایی‌ها را دنبال می‌کند و به دنبال نقص برجام و ادامه تحریم‌ها است. و از خوش‌‌بینی دستگاه دیپلماسی و موافقان برجام به هر قیمتی سوء استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از مطالبات مردم و رهبری این است باید در برابر نقص مکرر برجام انقلابی و قاطع عمل شود.

خطیب جمعه ایلام در ادامه سخنانش گفت: مهم‌ترین ویژگی دانشجو در محیط دانشگاه فعالیت مستمر در کسب علم و دانش و نوآوری سازندگی اخلاقی و فکری بر اساس تعالیم و آموزهای قرآنی و اهل بیت است.

وی ادامه داد: 16 آذر روز دانشجو اقدام انقلابی دانشجویان به خیانت‌های رژیم فاسد و مزدور پهلوی پس از کودتای ننگین 28 مرداد بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دانشجویان عزیز انقلابی با تجمع در روبه روی دانشگاه تهران و اعتراض به اقدامات سرکوبگر رژیم سفاک پهلوی کردند، اصولا جامعه دانشگاهیان و حوزویان دو نهاد مهم انقلابی همواره به عنوان پرچم جنش‌های آزادی‌بخش و مخالف با نظام فاسد شاهنشاهی در تاریخ ملت ایران کارنامه درخشانی دارند.

لطفی تصریح کرد: سال 1334 که نهضت نفت با رهبری روحانیت و همراهی دانشجویان انقلابی و متعهد شروع شد و ضربات کوبنده‌ای بر پیکر رژیم منحوث پهلوی وارد کردند، اگرچه متاسفانه با خیانت روشنفکران غربی‌گرا و متظاهر انقلابی این قیام ناکام ماند و در نهایت شکست خورد و با ورود نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا برای اعلام پشتیبانی از کودتای 28 مرداد و تبریک رژیم پهلوی در نهضت نفت و دانشجویان انقلابی در اوج خفقان با تقدیم خون  خود لرزه بر اندام شاه انداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار