کد خبر: ۵۳۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 08 December 2017

واکنش تند ترکان به اظهارات وزیر بهداشتترکان گفت: اظهار نظر غیر عالمانه و بی ربط وزیر محترم بهداشت و درمان را دیدم.دردم آمد که کار به اینجا رسیده!

به گزارش فارس، اکبر ترکان در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت گفت:اظهار نظر غیر عالمانه و بی ربط وزیر محترم بهداشت را دیدم. دردم آمد که کار به اینجا رسیده!

وی تصریح کرد:به نظر می‌رسد، بعد از موفقیت های مشعشع طرح نظام سلامت، وزیر محترم وقت بیشتر پیدا کرده‌اند و قصد دارند به کمک مهندسی کشور بشتابند.

ترکان گفت: ولی فرمایشات ایشان مملو از بی اطلاعی بود، لااقل مطلع نبودند سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت بیمارستان های دولتی دخالت ندارد بلکه آنچه اتفاق افتاده محصول سوء مدیریت و فساد احتمالی کارفرما و عوامل اجرایی می‌باشد.

وی اظهار کرد: توصیه می کنم ایشان هم به کاری که وارد نیستند مداخله نکنند.

براساس این خبر وزیر بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به سفرش به استان البرز در دو سال گذشته گفت: «در بیمارستان کمالی کرج که 15 هزار زایمان در سال انجام می‌شود، دیدم که 5 تا 7 نوزاد در یک انکوباتر قرار داشتند و بیماران را روی زمین خوابانده بودند و عکس‌های آن هم موجود است. این درحالی است که اکنون می‌بینیم این بیمارستان به یک بیمارستان زنان 500 تخت خوابی تبدیل شده است؛ در عین حال آمار سزارین در برخی بیمارستان‌های خصوصی به 100 درصد رسیده بود اما در حال حاضر به 60 تا 65 درصد کاهش یافته است، بنابراین تلاش کنید تا این سال پایانی را با حضور خودتان پشت سر بگذارید تا اقداماتتان را از بین نبرند.»

البته سایت فرارو نیز درباره این خبر خبرگزاری فارس نوشته است: این در حالی است که خبرگزاری فارس درباره سخنان روز گذشته وزیر بهداشت نوشته است: "سیدحسن هاشمی که روز گذشته برای افتتاح پروژه‌های درمانی به استان البرز سفر کرد، در مصاحبه‌ای با رادیو ایران وبا اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در دولت‌های گذشته و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در استان البرز گفت: واقعاً زمانی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند(!) و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بود و ما از دولت تشکر می‌کنیم که با بودجه و هزینه‌هایی که در این حوزه انجام داد امروز می‌توانیم سرمان را بلند کنیم."

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار