در نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی بین این دو دانشگاه امضا شد.
کد خبر: ۵۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 07 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛  استاندار ایلام در این نشست با ابراز خرسندی از عقد اینگونه تفاهم نامه ها و گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی گفت: حضور هیات پزشکی مالزی در ایلام و انجام تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان، افزایش روابط علمی بین دوکشور و همچنین گسترش مراودات علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه علوم پزشکی ایلام و پوترا مالزی را به دنبال دارد. 

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به موفقیت های کشورمان در عرصه پزشکی افزود: ایران در زمینه سلامت مادر و نوزاد، مهار کامل پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و اجرای طرح تحول نظام سلامت از کشورهای پیشرو در دنیا است.


وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از تجربیات پزشکی دو کشور زمینه‌ی ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و پوترا را بیش از پیش فراهم کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه پوترا یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور مالزی است افزود: انعقاد تفاهم نامه دوره های مشترک آموزشی و بازدید از امکانات آموزشی و پزشکی استان ایلام از برنامه های سفر این هیات پزشکی از کشور مالزی به استان ایلام است.


علی دل‌پیشه افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با 150 نفر عضو هیئت علمی، 2500 نفر دانشجو و 5 دانشکده و با سابقه‌ی یک ربع قرن فعالیت توانسته بیش از 6000 نفر محقق را تربیت و سهمی بسزا در گسترش بهداشت داشته باشد .
پروفسور « داتین پادوکا اینی » رئیس دانشگاه پوترا هدف از این سفر را انعقاد قراردادهای همکاری با هدف ارتقاء آموزش و پژوهش دوجانبه عنوان کرد و گفت: ابن سینا دانشمند و پزشک بزرگ ایرانی در مالزی کاملا شناخته شده است و در وزارت علوم نیز یکی از سالن‌های جلسات به اسم این دانشمند شهیر نامگذاری شده است .
وی افزود: دانشگاه پوترا از بین 26 هزار دانشگاه در رتبه‌ی 229 قرار دارد و تاکنون با 182 دانشگاه و موسسه خارجی معتبر قرارداد همکاری امضاء کرده است .
رئیس دانشگاه پوترا با اشاره به تحصیل 1700 دانشجوی خارجی از 36 کشور مختلف در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در امسال یا سال آینده دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را پذیرش می کند.

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار