مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی گفت: برای اولین بار کشت حبوبات پاییزه به شکل مکانیزه در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی ملکشاهی به وسیله دستگاه عمیق کار اجرا شده است.
کد خبر: ۵۳۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 04 December 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛حیدر علی حسینی گفت: موفقیت در کشت مکانیزه حبوبات و ادامه و استقبال کشاورزان از آن، باعث افزایش چند برابری تولید و حفاظت بیشتر از خاک خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تسهیل در امر زراعت نخود و عدس از طریق کشت مکانیزه این محصولات، تمایل کشاورزان برای پایبندی به تناوب زراعی هم بیشتر می شود، یادآور شد: کشت حبوبات و بویژه نخود برای قرار گرفتن در تناوب زراعی با گندم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی افزود: رعایت تناوب کشت از عوامل مهم حفظ توانایی های خاک و جلوگیری از بروز بسیاری از آفات و بیماری های زراعی است. علی حسینی اضافه کرد: سال گذشته قریب به ۳۰۰ تن حبوبات از مزارع این شهرستان برداشت شد که امیدورایم با کشت مکانیزه این عدد ۲ برابر شود. 

از مجموع ۲۲ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی آبی و دیم شهرستان ملکشاهی ۲۰ هزار هکتار به کشت گندم و جو، ۵۰۰ هکتار به کشت حبوبات، ۷۵۰ هکتار باغات میوه و ۱۰۰ هکتار به کشت صیفی جات اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار