معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دهلران گفت: شناسایی مناطق با پتانسیل مخاطره زیست محیطی در شهرستان و برنامه ریزی برای رفع این مخاطرات ضروری است.
کد خبر: ۵۳۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد غلامی  در نشست کمیته پسماند دهلران افزود: پیشگیری از آتش سوزی مزارع بعد از برداشت،حفاظت از جنگل ها و قطع آنها،جلوگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز مصالح رودخانه ای ودفع غیر بهداشتی پسماندها می توانند در حفظ محیط زیست موثر باشند.
 
وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و تاثیرات آن بر محیط زیست افزود: همه باید تلاش کنند که این پیشرفت ها کمترین تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشند و در اجرای پروژه های عمرانی موضوع مهم محیط زیست مد نظر باشد.
 
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دهلران پیشگیری،آمادگی،برنامه ریزی و اقدام برای حفظ محیط زیست توسط کارگروه را مهم دانست و افزود: بخشداران و دهیاران نیز در بخش ها و روستا ها در این خصوص با احساس مسئولیت و حساسیت موضوع را دنبال کنند.
 
غلامی تصمیمات کمیته پسماند در راستای اهداف محیط زیست مهم ذکر کرد و افزود: اجرای مصوبات و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد می توانند نقش بسزایی در جهت حفظ و احیای محیط زیست داشته باشند.
 
شهرستان دهلران با مساحتی معادل 6270 کیلومتر مربع در 180 کبلومتری مرکز استان ایلام با مشکلات زیست محیطی مانند بیابان زایی ، تخریب زیستگاه ها وتبدیل انها به اراضی زراعی، بهره برداری بی رویه از اب وخاک ،مشکلات سیستم دفع زباله و ...مواجه است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار