معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه وشهر سازی؛ تونل کبیرکوه را از نظر تسهیل ارتباط با عتبات عالیات یکی از مهم ترین طرح های ملی در بخش راه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح کنار گذر برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت به تازگی در وزارت راه و شهرسازی لغو و از برنامه و دستور کار این وزارت خارج شده لذا در کنار اهمیت های ملی، منطقه ای و استانی این پروژه بزرگ، منافع و مصالح مردم شهر آبدانان توسط مدیران و مجریان باید در اولویت اول قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 03 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛امیر امینی در جریان بازدید از طرح راهسازی تونل کبیرکوه در شهرستان آبدانان اظهار کرد: این طرح ملی یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.
 
وی اعتبارات حوزه راهسازی استان ایلام با توجه ویژه دولت سال آینده 100 درصد افزایش خواهد یافت.
 
 وی تونل کبیرکوه را یکی از طرح های اولویت دار دولت عنوان کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه از طریق اسناد خزانه تامین شده و بر اساس توافق با مشاوران و مجریان مربوطه عملیات حفاری بدنه اصلی و تونل های فرعی آن تا پایان سال 97 به اتمام می رسد.
 
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهر سازی از رشد 100 درصدی اعتبارات راهسازی استان ایلام در بودجه سال 97 خبر داد و اضافه کرد: برای احداث ، تکمیل و تجهیز تونل کبیرکوه سه هزار و 500 میلیارد ریال از محل منابع وزارت راه و شهر سازی تامین و هزینه می شود.
 
امینی تونل کبیرکوه را از نظر تسهیل ارتباط با عتبات عالیات یکی از مهم ترین طرح های ملی در بخش راه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح کنار گذر برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت به تازگی در وزارت راه و شهرسازی لغو و از برنامه و دستور کار این وزارت خارج شده لذا در کنار اهمیت های ملی، منطقه ای و استانی این پروژه بزرگ، منافع و مصالح مردم شهر آبدانان توسط مدیران و مجریان باید در اولویت اول قرار گیرد.
 
وی با اشاره به مزیت های اثرگذار تونل کبیرکوه تاکید کرد: این طرح بواسطه اهمیت و نقش سرنوشت ساز در روانسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل کشور، مورد تاکید و توصیه شخص وزیر راه و شهرسازی است.
 
نماینده مردم آبدانان ، بدره ، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: با اجرای کریدور پلدختر، دره شهر ، آبدانان و دهلران مسیر تاربخی پل گاومیشان به کشور عراق احیا و مورد استفاده قرار می گیرد.
 
شادمهر کاظم زاده کاهش 75 کیلومتری طول مسیر شهرستان های جنوبی استان ایلام به مرکز کشور، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش چشمگیر تلفات و خسارت های جاده ای را مهم ترین اثر احداث تونل کبیرکوه عنوان کرد و افزود: با دستور وزیر کشور مرز چیلات دهلران بزودی تکمیل و تجهیز و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
عملیات اجرایی تونل کبیرکوه با پنج هزار و 800 متر طول سال 89 آغاز شد و تاکنون سه هزار و 120 متر آن از سمت آبدانان حفاری شده و بزودی عملیات حفر بدنه اصلی آن از سمت دره شهر نیز آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار