امام جمعه ملکشاهی گفت: لازمه صدور انقلاب به جهان، حفظ وحدت است با تفرقه و اختلاف نمی توانیم انقلاب مان را صادر کنیم.
کد خبر: ۵۳۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 01 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ملکشاهی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت گفت :وحدت و دوری از تفرقه یکی از مقوله های مهم در حوزه سیاسی ، اجتماعی و مذهبی است که عقل و نقل لزوم و وجوب آن را خصوصا در زمان ما تایید می کنند.
 
امام جمعه ملکشاهی اظهار کرد: وحدت بین مسلمین چند ثمره مهم دارد که چشم پوشی از این ثمرات خیانت به دین و مذهب و خیانت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است .
 
وی ثمره اول وحدت بین مسلمین هم دلی مسلمین و انگیزه آنان در مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا و انگلیس و صهیونیسم است اگر مسلمین از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند و وحدت میان خود را حفظ کنند در یک صف علیه استکبار و ظلم قرار خواهند گرفت و قدرت مسلمان افزایش پیدا خواهد کرد و برعکس هر کجا تفرقه باعث شکاف بین مسلمین شده است از همانجا دشمن وارد می شود و به اسلام و مسلمانان ضربه می زند.
 
حجت الاسلام امینی سپس با اشاره به ثمره دوم از ثمرات وحدت گفت :ثمره دوم از ثمرات وحدت صدور انقلاب به جهان اسلام و سپس به همه جهان است و لازمه صدور انقلاب به جهان، حفظ وحدت است با تفرقه و اختلاف ما نمی توانیم انقلاب مان را صادر کنیم .
 
وی اضافه کرد:در واقع ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمین از مشترکات استکبار و حکام جور منطقه است و بهترین نوع اختلاف و تفرقه ایجاد گروه های تکفیری در بین مسلمان است از آن طرف بوسیله رسانه های آمریکایی و انگلیسی شیعه و سنی همدیگر را تکفیر کرده و به مقدسات هم توهین می کنند تا حس نفرت بین مسلمان ایجاد شود و از طرف دیگر گروه های تکفیری راه اندازی می کنند تا مسلمانان به هم مشغول شوند و از دشمن واقعی غفلت کنند.
 
امام جمعه ملکشاهی خاطر نشان کرد:در واقع تمام منویات خبیثانه دشمنان اسلام و مسلمانان از طریق ایجاد شکاف بین صفوف مسلمین تامین می شود لذا تفرقه و اختلاف از مختصات ظالمان است که شعارشان تفرقه بیانداز و حکومت کن است زیرا جامعه ایی که دچار تفرقه شده است بجای مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم به خودشان می پردازند و ظالم می تواند در آرامش حکومت کند و سیاست های استکباری و استعماری خود را در منطقه ادامه دهد ./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار